Vil benytte lejligheden til at starte en tråd omkring de mange elementer af vore forskellige selskaber indenfor Direkte Salg og Network Marketing i Danmark. Lad os kalde det MLM... vi kan kalde det netværksmarkedsføring eller den "lidt nyere" og meget populære og knap så "farlige" term: Team Marketing. Kært barn har mange navne - men dækker over nøjagtig den samme branche.
Fortæl lidt om hvor du ligger din vægt i din forretning; er det opbygning af stor kundekreds? Kombinere du kunde-opbygning med netværkstanken (dvs. skabe en tilbagevendende indtægt fra omsætning i en "downline") eller tænker du udelukkende i netværk? Hvor ligger fokus i dit selskabs planer, evt. i relation til bonusplan eller visioner om fremtiden?
Det kunne også være spændende at få nogle kommentarer fra eks. Tupperware repræsentanter, som jo i højere grad fokusere i direkte salg.
Er der egentlig MLM telefoni-selskaber tilbage i Danmark, som har vægt i markedet, med undtagelse af ACN?
Spændende at høre hvordan I oplever udviklingen indenfor telefoni, mobil og internet set i forhold til jeres forretning/jeres muligheder på sigt.
Lad os få nogle input - sikkert noget vi alle kan lære af, blive inspireret af ;-)
Lasse Burholt |
Hvordan skaber du din netværksforretning?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Dato: 2/28/2006 1:28:58 PM Forfatter: Kaliebe Hvad med dig Lasse - kan du ikke kaste bolden op, og fortælle, hvordan du opbygger din netværksforretning..??
Har faktisk været en tur omkring det i en anden debat her på Amino - link til debatten, MLM på Amino, Ja naturligvis! - du skal 3-4 kommentarer ned i tråden ;-)
Lasse ;-) |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Tog lige en smutter omkring et tidligere indlæg, nævnt ovenfor - kopieret teksten ind som et "midlertidig svar på din opfordring ;-)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det forholder sig sådan at jeg helt bogstaveligt arbejder efter selve kernen i Network Marketing, "netværksmarkedsføring".
Jeg har ikke et lager, som jeg sælger ud af hver måned - for igen at fylde lageret op - og fortsætte om igen i den efterfølgende måned.
Jeg deler vores historie og fuldstændig basic information om vores hovedprodukt.
Pågældende forholder sig objektivt til den information jeg deler - og opfordres til at evaluere produktet, gøre sine egne erfaringer.
Alene baseret i års erfaringer med produktet ved jeg at 9 ud af 10 har en effekt af produkt som følge af egen-evaluation. Hvorvidt pågældende så ønsker mere, afhænger af dennes behov eller interesse - men det kommer jeg tilbage til.
(Bemærk: vi har 90 dages fuld tilbagekøbsgaranti, en kunde kan evaluere produktet over 90 dage, lever det ikke op til dennes forventninger - kan kunden få pengene tilbage. Uden omkostning for mig som forhandler. No sweat. Jeg har direkte og indirekte været i forbindelse med flere tusinde kunder - og har endnu ikke haft brug for denne ordning. Men der er der - og en super garanti for kunder, som involvere sig i at evaluere. Netop sådan en garanti er helt unik for de fleste Network Marketing selskaber og findes ikke i andre brancher, eks. den lokale købmand eller helsekostforretning).
Lad os sige X person - lad os endda for nemheds skyld kalde X for "Rikke".
Jeg deler basic info med Rikke, fortæller vores historie, introducere hende for vores hovedprodukt - som indgangsvinkel.
Rikke siger: "Ok, Lasse, jeg vil gerne evaluere produktet!" - hun henvises til en af følgende muligheder:
1. Rikke, gå online og bestil en kasse via min website (bestilling, ordrebehandling, logisitik gennem vores kontor og lager, IKKE mit kontor/lager)
2. Rikke, ring til vores kundeservice for bestilling, oplys mit forhandler ID (bestilling, ordrebehandling, logisitik gennem vores kontor og lager, IKKE mit kontor/lager)
eller
3. Rikke, få dit eget kundenummer/forhandlernummer - dermed køber du til indkøbspris - når du bestiller, så bliv registreret. Næste gang Rikke bestiller, enten online eller via kundeservice, oplyser hun sig eget nummer.
(Jeg kan også vælge at have x antal produkter hjemme, og således sælge direkte til Rikke - og dermed have en avance i forhold til indkøbspris - men det gør jeg ikke).
Følgende sker i relation til en af de handlinger hun foretager:
Bestiller Rikke online eller via kundeservice, registreres købet på mit forhandler ID. Når måneden er omme, gøres "regnestykket op"; afhængig af volume, får jeg en avance eller rabat udbetalt.
Vælger Rikke (og det er her jeg ligger 90% af min indsats) at få sit eget ID nummer, foretages bestilling således fremover i det nummer. Hendes ID nummer er linket sammen med mit; jeg er det man kalder hendes "sponsor".
Hvergang Rikke bestiller produkter i
|
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
|
Din forestilling om dunkle forsamlingshuse er vist noget der hører fortiden til.
"Mine" Rikke´r er alt fra relationer skabt gennem forskellige forretninger; online relationer; referencer; personlige forbindelser.
Hvervemøder er slet ikke interessante i min sammenhæng - "hvervningen" foregår bl.a. i nævnte sammenhænge.
Lasse |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)