Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og registrering af virksomhed

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg er ved for alvor at starte min egen lille virksomhed, der driver to hjemmesider der tilbyder diverse ting. Indtil nu har det været en hoppy, men jeg vil gerne til at gøre noget mere ud af det, derfor vil jeg gerne have et CVR nummer.
Nu er mit sprøgsmål så:
Kan jeg få et CVR nummer uden at bliver moms registeret? (Jeg tjener ikke over 50.000 på årsbasis som det er nu)
Mvh

Morten 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:30

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 17:34
Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 17:41

Lingu:

Hej Morten

Svaret er umiddelbart nej. Det kan kun lade sig gøre i specielle tilfælde.

Se denne tråd om samme emne: http://www.startfirma.dk/spm/2369

Hmm det kan jeg godt se. Hvis jeg så bliver moms registreret, hvad sker der så med de penge jeg betaler ind i moms? "Forsvinder" de bare ned i Told og Skat kassen?

(Tak for de hurtige svar Smile :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Hej!

Husk på, at hvis du momsregistrerer dig, så kan du modregne moms af dine momsbelagte indkøb i momstilsvaret.

Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 18:00

Peter - Revisor:

Hej!

Husk på, at hvis du momsregistrerer dig, så kan du modregne moms af dine momsbelagte indkøb i momstilsvaret.

Jeg det har jeg læst mig frem til Smile, men da jeg ikke vil fortage indkøb for mere end cirka 1200 kr i form af server afgifter så vil dette næppe kunne gå lige op. 

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 18:17

Hej Morten

Som Peter også skriver, så kan du trække din købsmoms fra, men ellers "forsvinder" din salgsmoms bare!

Det er en ganske lukrativ business, som Told & Skat desværre har monopol på! [:'(]

Tilmeldt 21. Feb 07
Skrevet kl. 18:20

Lingu:

Hej Morten

Som Peter også skriver, så kan du trække din købsmoms fra, men ellers "forsvinder" din salgsmoms bare!

Det er en ganske lukrativ business, som Told & Skat desværre har monopol på! [:'(]

Okay jeg siger mange tak for alle jeres svar Smile

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:54

Lingu:
Det er en ganske lukrativ business, som Told & Skat desværre har monopol på!

Det er ganske rigtigt, men det er dog værd at bemærke at det ikke er dig som virksomhed der spytter i bøssen. Det er dine kunder der må indbetale deres moms til dig så du senere kan sende den videre til momsemor. Du betaler som virksomhed ikke selv moms. Tværtimod betaler momsemor dine udgifter til moms af dine indkøb ..  dem kan du tage af den moms du ellers skulle have indbetalt. Og så får du oven i købet selv renterne af de penge indtil de skal betales. Jeg får pt 5% pa ned i foret ved at sætte momsemors penge i banken.

Nå - de 5% jeg tjener ved at opbevare momsemors penge får jeg nu ikke lov at beholde allesammen. Her har Skat endnu et monopol Lightning

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 11:48

Hej Henrik.

Det er korrekt, at man som virksomhed, bare sender momsen videre til kunderne. Men vi er vel enige om, at det vile være langt sjovere at beholde pengene som egen avance?! Wink 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)