Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver den nye Trend? Hvad tror du på?

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino-venner,

Vi hører om gode idéer, og mindre gode idéer. Nogle bliver til noget, andre gør ikke. Nogle er efterspurgte, andre er ikke.

Hvad tror du bliver den nye trend?
Hvad tror specielt vil blive efterspurgt?
Og hvorfor?

Jeg hører meget forskelligt, fra folk jeg snakker med. Men dig som deltager heri debatten, hvad tror du? - Du har en særlig interesse for iværksætteri, for ellers var du ikke havnet i dette forum.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:15

> Hvad tror du bliver den nye trend?

Jeg er overbevist om at en ny trend er en tilbagevenden til "pre-dot-com" strategier der bl.a. bygger på at forærre noget væk, som folk normalt normalt ville have betalt for - og så tjene pengene ind på reklamer i stedet. Dette er med de stigende online annoncepriser og boomende marked igen blevet en attraktiv model. Men jeg ved ikke helt om det var sådan noget du tænkte på med trends :)

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 12:06
Men jeg ved ikke helt om det var sådan noget du tænkte på med trends :)

[/QUOTE]

- Jo, det er sådan noget jeg tænkte på. Om det er mere overordnet, eller mere detaljeret, er ikke afgørende. Det der er afgørende, er hvad du mener bliver interessant i fremtiden.

Jeg kan godt se at der allerede nu er godt gang i  "pre-dot-com". Mange forums på nettet, er også bygget sådan op. Det er jo også en genial måde at opbygge buisness på.

Jeg tror selv at befolkningen, både herhjemme, men  også i andre lande, bliver mere og mere abmitiøse, og vil det hele. Karrierer, familie og fritidsinteresser. Jeg tror  at personlige vejleder som coache, vil komme mere og mere frem.

Jeg tror at måden at teknogologien, vil fremme måden vi vil være istand til at få oplevelser på. Jeg tror at virtual reality, vil vinde frem for alvor. Det har jo været kende i mange år, men jeg tror at teknologien er ved at være klar til at vi kan modtage nogle spændende visuelle effekter på i hjemmet og på arbejdet.

Jeg tror også at Gadgets til både det ene og det andet, vinder frem. Måske ikke altid for de fortræffelige egenskaber, men nok også for signalværdien.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:28

En anden ting jeg tror der vil gå fra at være noget alle snakker om (trendy?) til noget der faktisk bliver gennemørt er outsourcing til "billige" lande - IT, produktion, manuelt arbejde - ja, hvad som helst der kan betale sig.

Der har været snakket rigtig meget om outsorucing, og mange har da også kastet sig ud i det - men, særligt i Danmark, langt fra så mange som man skulle tro. Og der er stadig en god portion skæpsis i danske erhvervs- og investorkredse når det handler om outsourcing. Jeg har f.eks. lige siddet med et ret solidt projekt, som bl.a. gør seriøs brug af outsourcing af en central del af opgaven (omkring 100 mand full time) og det var NETOP denne del som de danske investorer stejlede over "... jaaaaa, men er det nu også sikkert ...". Næhhh, hva er det? Vi ved godt hvilke udfordringer og særlige krav til vores del af opgaven der er ved outsourcing, men vi bliver først rigtige gode til det hvis vi får lov at gennemføre nogle projekter og "øve" os.

Nå, men i det konkrete tilfælde er jeg sgu egentlig ligeglad for i udlandet har investorerne ingen problemer med dette, så vi får hvad vi skal bruge - til gengæld kan det så godt være at vores virksomhed ender med at blive incorporated i Delaware i stedet for Danmark.

Så, jeg håber da meget at outsourcing faktisk bliver en trend - altså, handling og ikke tom snak, i den nærmeste tid. Det bliver i hvert fald nødvendigt hvis vi vil sikre os at nogle af de mest innovative ideer fortsat har Dansk rodfæste.

Jeg tror i høj grad mange viksomheder fremover, globalt set, vil blive evalueret (bl.a.) på om de A) HAR praktisk erfaring med outsourcing eler B) At de ikke har!
Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 14:01
Interresant med outsorcing. Det har nemlig været en varm kartoffel. Mine erfaringer ligger i Baltikum, hvor udviklignen sker hurtigere, end jeg havde forstillet mig.  Nu kender jeg ikke til niveauet for ITsektoren i Baltikum, da det vare en handelsvirksomhed, med store tonagevare der var aktuelt for mig.

I relation til Baltikum, spiller EU samarbejdet også en hel del ind.

Jeg tror at lande som f.eks. Indien og Kina, som allerede er store indenfor IT, vil tonse endnu mere frem i de kommende år. Det globale samarbejde, vil tilføre netop disse 2 lande, en betydligere rigdom.

Men hvis vi nu bryder det ned til konkrete markeder, og måske produktgrupper. Hvad tror du kunne vinde de næste 10 år?

Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:02
Dato: 2/25/2006 2:01:11 PM Forfatter: The game
Men hvis vi nu bryder det ned til konkrete markeder, og måske produktgrupper. Hvad tror du kunne vinde de næste 10 år?

"SimpleLiving"-hippierne må give fortabt (selvom deres vision var sympatisk), alt hvad der kan spare os tid, gøre os mere effektive vil vinde frem:

Medicin:
  • piller der kan få os til at tabe os (så sparer vi tiden i fitnesscenteret)
  • piller der kan dæmpe sulten (så sparer vi tiden på et måltid)
  • piller der kan nedsætte søvnbehovet (Så får vi lige 3 timer ekstra i døgnet)
  • piller der kan bekæmpe stress (i guder vi får brug for det)
Gadgets:
  • Selvrensende køkkengrej!!!
  • Selvkørende støvsuger
  • Selvkørende græsslåmaskine
  • Køleskabe og frysere der bestiller madvarer
  • op- og vaskemaskiner der selv bestiller sæbe og skyllemiddel
Service:
  • Servicefag vil buldre frem for at hjælpe os med at nå alle ting
  • Personlige assistenter (hjælp med indkøb osv.)
  • Wellnes-industrien vinder indpas
Puha jeg bliver helt stresset af at tænke på fremtiden

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:30
En trend jeg tror kommer inden for de næste 10 år er on-demand tv. Det vil simpelthen revolutionerer det medie - teknologien er ikke langt fra at være på plads - og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil medfører markante ændringer i den branche. Reklameindtægterne vil flyde ud i en stor pulje hvor det er målbar efterspørgsel der afgør hvad der bliver produceret og hvem der får succes. Samtidigt vil det medfører en større udbudsflade - fordi det vil blive billigere at producerer tv og ikke mindst fordi det vil blive lettere for små udbydere at få del i omsætningen.

Oplevelsesindustrien kommer der også mere tryk på - men jeg tror tidshorisonten er over 10 år før der rigtigt kommer skub i det. Men der vil være et voksende marked for stærkt differencerede rejser, kulturarrangementer, natklubber osv. ... rumturisme ligger nok mere end 10 år ude - før kapaciteten er der. Men ingen tvivl om at det er noget der kommer - og bliver stort.

Wellness industrien skal nok blive endnu større end det er idag. Der kommer flere med på vognen og mange af dem der iforvejen bruger tid på fitness/wellness vil bruge endnu mere tid og lave endnu større omsætning. Det vil blive mere og mere acceptabelt at bruge rigtigt mange penge på at pleje sit indre og ydre. Massage, spa, hårfjerning, tarmskyldning, personlig træner, diætist, coach, guru, osv. jeg tror virkeligt det er en industri hvor en dygtig iværksætter kan lave KASSEN... f.eks. synes jeg der mangler et brand der rammer den her trend.

Så er der paradokset... jeg tror at både markedet for økologiske madvarer, kvalitetsvarer og discountvarer vil vokse... Jeg tror at der kommer endnu hårdere konkurrence på discountsegmentet - walmart kommer til dk inden for 10 år og kommer til at øge konkurrencen endnu mere..

JH.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:35

Og så tror jeg at Sydamerika bliver det næste rigtigt store hit som markede for investeringer...

JH
Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 16:24

Der er mange interessante markeder, men der bliver jo nævnt noget af det samme. Wellness industrien boomer allerede nu, men jeg tror også der er masser af potentiale i markedet endnu.

Jeg synes det er interessant med oplevelses industrien, som JH DK, nævner. Begrebet omkring storytelling, spiller også ind her. Mennesker, vil have fortællinger omkring oplevelser, og opleve dem selv. Det bliver også bygget ind i dem markedsføring store brands har idag.

Det hænger igen sammen med f.eks. økologiske vare. Det tror jeg ligeledes vil vinde frem. Folk vil há historien om den lille kylling, der har vandret frit omkring, på åbne markeder, inde de æder den.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:31

Hvis jeg skal pege på noget jeg selv dyrker, så er det:

Flot design, brugervenlighed og god kvalitet.
Folk vil have flot designede varer og det uanset om det er software eller fjernsyn. Ting skal være brugervenlige, hvis du har behov for at skrive en manual, er du på vej ud. Sidst skal varerne være af god kvalitet, folk gider ikke at have ting der går i stykker.
De 3 ting er Scandinaviens varemærke og jeg tror at fokus på de punkter vil være en rigtig god platform uanset branche.

Dbh Martin

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)