- Ja, jeg har læst bogen, og har den stående inde på reolen. Det er en udmærket bog. Dog har jeg en klar formodning om at Paul Zane Pilzer har modtaget ikke ubetydelige beløb fra store wellnessvirksomheder. i kraft af hans virke som "morderne spåmand", er hans udtalelser også noget der bilver lyttet til verden over, men der har været artikler og skriverier om at han skulle modtage beløb fra firmaer |
Hvad bliver den nye Trend? Hvad tror du på?
Dato: 2/28/2006 9:36:04 PM Forfatter: The game
- Ja, jeg har læst bogen, og har den stående inde på reolen. Det er en udmærket bog. Dog har jeg en klar formodning om at Paul Zane Pilzer har modtaget ikke ubetydelige beløb fra store wellnessvirksomheder. i kraft af hans virke som ''morderne spåmand'', er hans udtalelser også noget der bilver lyttet til verden over, men der har været artikler og skriverier om at han skulle modtage beløb fra firmaer
Jeg skal ikke kunne sige om han har modtaget noget eller ej. Det eneste jeg kan forholde mig til, er de argumenter han bruger og den statistik han fremhæver. Det giver meget mening i mine ører og hvis man kigger sig omkring og ser på. f.eks. hvor mange overvægtige mennesker der findes eller hvor mange der lider af migræne, halsbrand, gigt, sukkersyge osv. osv., så er det min overbevisning at han rammer plet med sine vurderinger.
Men kun tiden vil vise hvad der sker |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
The Game, Se dette link: http://www.springwise.com/ - så vidt jeg husker har jeg linket her fra Amino...
Der er mange bud på "The next big thing". Nogle af dem er bedre end andre
mvh Carsten |
Jep, det var vist mig, der skrev den Men de har faktisk et søstersite, der fokuserer direkte på nye trends. Ganske sigende hedder det: www.trendwatching.com. |
Ejer, Contimist. Konverteringsoptimering og webanalyse.
Hej Carsten,
Tak for linket. Jeg kender til http://www.springwise.com/ og har modtaget nyhedsbrevet siden Phillip skrev det på amino
Men tag. f.eks. deres nyhedsbrev fra Februar. Der er mange af de ideér der bliver ført ud, der netop skiller sig ud på de 3 kriterier som Martin nævner. Tag dette http://www.springwise.com/newbusinessideas/homeDelivery.htm Det skiller sig ud på Service, meget markant endda. Jeg vil tro det er det parametre de baserer deres forretning på.
|
Det findes allerede i danmark. Net-kiosken.dk har gjort det i Aalborg og Odense i flere år nu (måske 3??). Ved så ikke om de stadig kører i odense. |
-------------
Hejsa Set fra gulvhøjde, så tror jeg på 2 trends. Den uforpligtende og billige - vi suser alle sammen en tur i Lidl, netto og lign. steder, hvor det ikke gør noget at man ikke rigtig kan komme bag om varen....den skal være bare være til stede og billig......gør samtidig ikke noget af stedet er stort.....de bliver større og større indenfor alle områder....
Anden trends ses mere og mere....hos os.... man går mere og mere efter noget kvalivare, prisen er ikke altid afgørende...
Indenfor min branche vil man nok opleve et boom på luksussiden.
Jeg tror også på den spirende lad os komme hinanden ved, vi må gøre noget for hinanden - ikke måske i den yngre generation, men gruppen af ældre som har pengekassen i orden, gode uddannelser bag sig, vil man nok se endnu mere en strøm mod hjælpeprojekter, hvor man kan gøre noget for andre...når andre ikke har tid (børnene), så kan man i det mindste sørge for selskab via omsorg for andre.
|
- Det sidste du skriver, kan jeg nikke genkendende til. Der er netop været lavet en undersøgelse om ældre, der bruger bl.a. deres ferier på velgørenhed. Jeg så i nyhederne, at et ældre ægtepar rejse til Rumænien, og skulle igang med at bygge et plejehjem. Der var nok mere tale om en tendens, fremfor en trend.
|
Det amerikanske blad Fast Company har lige udgivet et jubilæums nummer med de 50 hotteste trends ligenu. Det er meget interessant læsning. se www.fastcompany.com. De venligste hilsner Pernille Ingildsen |
Efter min mening er de to trends med hhv. discount og kvalitet ikke så forskellige. Discount ses primært ved forbrugsvarer og det er supermarkederne der lukrerer på den tendens. Min oplevelse er så, at de penge folk sparer på fx mad, bliver brugt på luksus produkter. Dermed ikke sagt at de køber deres nye fladskærm i expert, de køber den muligvis i Bilka hvis de ikke kan kende forskel på skidt og kanel, men de køber altså ikke et billedrørs fjernsyn (Salget af fladskærme overhalede billedrørssalget i år). Jeg er derfor helt enig i at de butikker der ligger midt imellem vil få det meget svært og især detail handlen vil blive bipolær med en discount og kvalitets inddeling. Mikkel deMib nævnte at kvalitets produkter er sårbare overfor økonomiske svingninger, og det er de naturligvis også ingen tvivl om det. Men det er samtlige trends jo. Hvis vi ryger ind i en periode med lavkonjuktur så lader det forestående boom indenfor Wellness nok også vente på sig. Nye trends opstår jo ofte som følge af ændringer af vores økonomiske situation, så det ville være underligt hvis der ikke var en grad af sårbarhed. Som Martin Thorborg nævner er kvalitet og design nogle af de dyder vi skal slå os op på i skandinavien, og vi må så finde de markeder hvor disse parametre står stærkt. Vores kvaliteter passer efter min mening glimrende ind i fremtidens samfund, der i stigende grad vil blive domineret af at folk bruger størstedelen af tiden på arbejdet. Uden for arbejdstiden får vi et umådeligt behov for at stresse af, dette gøres ved at have service ydelser (Wellness, personal shoppers, coaches etc) let tilgængelige og ved at forsøde vores tilværelser med kvalitets produkter (Tænker primært teknologi...). Vi kommer til at leve for højdepunkterne hvor (for størstedelens vedkommende) almindelige hverdagsting som mad bliver nedprioriteret det meste af tiden, og hvor kvalitet der giver stor tilfredsstillelse og status vil vinde frem. Sådan ser jeg det ihvertfald
@the game
Du skrev til Pia at du ikke så en trend i at man køber discount og samtidig køber kvalitets varer (Sådan som jeg forstod det, skulle lige læse den igennem et par gange). Har forsøgt at beskrive den lidt her for jeg ser den samme, en polarisering af markedet hvor man ikke går efter kompromiser i enkelte tilfælde af varekøb altså bedst mulig kvalitet i forhold til pengepungen, men at man køber rigtig billig mad for at kunne købe service og varer af virkelig god kvalitet. Den gode mad vil vi få på restauranter og folk får næppe brugt deres elskede samtalekøkkener i samme grad som de går og tror lige nu
/Gerloc
(Dette blev lidt et rod med detail/industri/service, håber det går.. Men hele denne tråd bærer jo også præg af at det er lidt svært at spå om fremtiden og at vi er påvirkede af vores respektive synsvinkler i samfundet)
|