Hej Jeg arbejder som konsulent indenfor online kommunikation og rådgiver blandt andet om live chat implementering samt teknologivalg. Vi tager først og fremmest udgangspunkt i virksomhedens formål med chatten. Er den salgs eller support relateret. Hvis den er salgsrelateret, er der ofte et stort behov for integration med CRM - systemer, marketingssystemer etc. Et andet behov er statistik-delen. Arbejder man desuden med telefoni og e-mail også, så kan der også være en vis fornuft i integration med disse såvel. Proaktiv chat er stadig relativt nyt, men de erfaringer, man allerede har gjort sig er gode, så det kunne være en ide. Min teknologi partner indenfor live chat, email management, VoIP og knowledgebase er Talisma. De har et gratis ressource bibliotek, hvor man blandt andet kan downloade et whitepaper omkring implementering af live chat teknologier, best practice og anvendte KPI (key performance indicators) i relation til online kommunikation. Man bliver kun kontaktet, såfremt man ønsker det. Og I så fald bliver det mig, I kommer til at tale med efterfølgende. Dette whitepaper giver nogle gode ideer og redskaber til, hvilke overvejelser man bør og kan gøre sig. God fornøjelse. Hvis der ellers er spørgsmål så skyd løs. Som inspiration kan I prøve at kigge på Covenco, som er et engelsk hardware - forhandler. De har lavet en fed løsning med talisma´s system
|
Hejsa
Vi bruger selv crafty syntax livechat i en kombineret salgs og supportløsning. Det har været kanon i starten men som med så mange ting vokser vi ud over det systemet kan.
Jeg syntes det er et godt produkt til at lave sine erfaringer med, men kan ikke anbefale det til at generere sales leads osv.
En af de erfaringer vi gjorde hos os er at livechat tager en del mere af din tid end en telefon samtale vil gøre, men du har også mere tid til at overbevise kunden om dit produkt. Desuden kan du klare flere chats samtidig (hvis man lige koncentrerer sig om at man ikke skriver det forkert svar til den forkerte chatpartner) En fuldtidsamand er lige i overkanten i starten, foruden hvis du har flere hundrede besøgende på din side.
Vi har det således at sælgere og teknikere er på chatten når de er på kontoret alligevel
Hilsen
Markus