Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det nødvendigt med arbejdsskade forsikring ved ansættelse af én ungarbejder?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg søger et svar på, om det er nødvendigt med arbejdsskade forsikring ved ansættelse af én ungarbejder? Ungarbejderen vil sørge for lagerarbejde samt kundehenvendelser. Efter min overbevisning lyder det lidt voldsomt at tegne en forsikring til en enkelt ansat med et meget begrænset antal arbejdstimer.

Ydermere vil jeg gerne høre, om der er nogen, som ved, hvad prisen for en sådan forsikring typisk er? 

Tak på forhånd. 

Mvh Silas. 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og er det også nødvendigt med erhvervssygdoms forsikring? 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke bare nødvendigt - men lovpligtigt!

Så snart du har en ansat, uanset hvor mange timer medarbejderen er der om ugen, så skal du have en arbejdsskadeforsikirng.

Men mange forsikringsselskaber kigger faktisk på hvor mange timer medarbejderen er ansat til at arbejde om ugen/måneden og baserer prisen ud fra dette. 

Så vidt jeg husker, så betalte jeg årligt under 800 kr.  i arbejdsskadeforsikring af min første medarbejde, som også var en ungarbejder som arbejdede hos mig  en 6-8 timer om ugen.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja så snart man har en ansat er det lovpligtigt med arbejdsskadeforsikring. Hvis du er et selskab - er det som også en pligt uden ansatte - for der er du selv ansat (direktør) og så skal man have forsikringen uanset man har 0 løn/udbytte og uanset omsætning. Bod for at mangle 5.000 + opkrævning af den manglende betaling bagud til forsikringsfond fra styrelsen - Pris for fuldtid kontor (ejer) ca 1800 kr pa og måske mere for lagerarbejde - også mulighed for hvis man kun har har deltids, men tror så det max må være 200 timer

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

og sygdom har jeg sakset fra startup svar http://www.startupsvar.dk/forsikringer-i-virksomheden 

Arbejdsmarkedets Erhvervssygdomssikring (AES)
Ifølge arbejdsskadesikringsloven har man som arbejdsgiver, der ansætter personer til at arbejde for sig, pligt til at tegne en erhvervssygdomsforsikring. Det gælder både lønnet og ulønnet arbejdskraft.
AES sikrer, at ansatte, der får en erhvervssygdom, eller deres efterladte kan få erstatning og godtgørelse.
Læs mere på Borger.dk - AES

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

En arbejdsskadeforsikring er den eneste som er decideret lovpligtig når du har ansatte.

/Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Silas

Mener nok, at en arbejdsskadeforsikring er lovpligtig ved ansættelse af medarbejdere - så tror jeg antallet af timer er underordnet - en medarbejder kan komme til skade uanset han/hun arbejder 1 eller 20 timer :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

arbejdsskade er lovpligtig for dig selv som ejer i et selskab, uanset løn og omsætning- men ikke i personlig virksomhed

både i selskaber og personlig virksomhed er det et krav for ansatte som lovpligtig - og man skal også være tilmeldt AES (via ATP

se pt 2 i start vækst http://www.startupsvar.dk/forsikringer-i-virksomheden 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort tak for svar - Det var meget brugbart!

Jeg synes det virker til, at der er en smule uenighed omkring, hvorvidt det er lovpligtigt at tegne en sygdomsforsikring. Startup svar skriver, at det er ens pligt, at skrive en sygdomsforsikring, mens du, Jesper Norbøll, skriver, at det kun er decideret lovpligtigt at tegne arbejdsskade forsikring. Hvad skyldes dette? Er det forskellen mellem "pligtig" og "lovpligtig". 

På forhånd tak. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)