Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ideelle MLM selskab - dit bud!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ideelle MLM selskab for mig skal opfylde 3 ting:

1. Selskabet skal have et godt produkt til en konkurrence dygtig pris.
2. Det skal være muligt at tjene fornuftige penge uden krav om et for højt personligt månedligt køb.
3. Selskabet skal satse mere på produktudvikling end på det at rekrutere nye "sælgere". Rekruteringen skal foregå på en sober måde.

Punkt 1 synes jeg er det vigtigste. Desværre har jeg aldrig set det opfyldt - i hvert fald ikke hvis man kigger på produkternes vejledende pris for ikke medlemmer.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:48

Jeg har endnu ikke læst tråden igennem og vil bare svare på trådstarterens opfordring. :)

I det ideelle MLM firma ville jeg fokusere på; produkt, system og håndterlighed.

Produktet i mine øjne kan sagtens være flere ting.
Produktet kunne f.eks. være en komplet indkøbsportal, som vi ser i mange andre firmaer. - Men dertil kunne det være en spændende ide, at tilføje noget online aktion via et MLM firma. - Dvs. et MLM firma der via internettets fordele har en portal til fysiske produkter og services. - Dertil ville det være optimalt, hvis selve opstartsomkostningerne var skudt i bund, så der mere var tale om at oprette brugere - brugere som dertil har mulighed for at tilegne sig ekstra indkomst ved at formidle portalens muligheder til andre.
Jeg ville dertil droppe alt hvad der hedder præsentationsmøder og lignende og køre dette via internettet. - Dvs. have et slags bibliotek på siden, hvor folk kunne finde info om de mange forskellige muligheder og aspekter i forbindelse med deres MLM forretning. - Dertil kunne man have online præsentationer, conference calls osv. via selv samme side.

En anden produktgruppe kunne være muligheden for at tjene penge på selve produktet.
Et veletableret investeringsfirma ville kunne lave et meget interessant MLM firma, hvor samtlige repræsentanter uanset status eller position i firmaet ville kunne skabe sig en god indtjening via selve produktet selv og naturligvis via den organisation de bygger.
Omsætningen kunne være folks investeringer og man kunne lade en lille del af profitten blive fordelt til organisationen sammen med et evt. abonnement.

En 3. ide kunne være at lave en fadderskabsorganisation via et MLM firma.
Produktet ville være fadderskabet og man kunne øge omsætningen ved, at man kunne købe gaver/mad til dine fadderskabsbørn. - Igen kunne en procentdel af abonnementet fordeles til organisationen, sammen med en procentdel af omsætningen.
Man kunne ved et samarbejde imellem flere skabe en komplet hjælpeorganisation og udnytte de fordele der ligger i MLM til at forbedre livskvaliteten for tusinder og atter tusinder af børn i den 3. verden.
Mer'' omsætningen kunne yderligere ligge i køb/salg af div. kort, tøj, billeder og lignende. Man kunne samarbejde med folk i reseaurationsbranchen i de forskellige lande og have middage, kro- og ferieophold på tapetet også (måske noget a'' la Club Lorry).

Omkring selve systemet ville jeg sige binært. - Jeg ville lade det være "nemt", at aktivere sig selv og tage del i omsætningen - dvs. jeg ville stryge de skyhøje krav og fokusere mere på; At få mange til at yde lidt - fremfor at lade få yde meget.
Jeg ville f.eks. lade folk aktivere ligeså snart de har 2 under sig i hvert ben (selvom de ikke har fundet dem selv), dertil ville jeg motivere folk til selv at finde to ved f.eks. at lade dette resultat give dem en højere procentdel af omsætningen i deres organisation.
Jeg ville bygge systemet op omkring et månedligt abonnement og naturligvis via en dertil hørende omsætning. - Måneds abonnementet kunne evt. være køb af et eller få obligatoriske produkter der ville blive autoshippet. - Eller en kombination af begge dele.

Det hele skulle helst være let at håndtere og det skulle helst være onlinebaseret.
Folk skal kunne forholde sig til det og MLM delen skulle være et sekundært aspekt; som en slags benefit.

Noget i den retning vil jeg mene. :)

Mvh.

James

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:31
Dato: 2/24/2006 9:24:02 AM Forfatter: Lasse Burholt

Dato: 2/24/2006 7:52:40 AM Forfatter: netMedia.dk  ----Kunne man forestille sig serviceydelser i MLM sammenhænge? Eksempelvis brugeranalyser mm, og så bare tage dem efter en MLM aflønningsmodel? Måske man kunne bruge MLM som en salgsorganisation, der er rent bonus aflønnet.

Man kan sagtens forestille sig service-ydelser i MLM sammenhæng - og det findes allerede, dog selvfølgelig, mest på det amerikanske marked hvor bl.a. Pre-Paid Legal tilbyder ydelser indenfor advokatbistand, økonomisk rådgivning etc.
Faktisk har vi i Danmark et tilsvarende selskab, Qbic7, som har planer om at tilbyde samme slags ydelser - hvor de forvejen har en række serviceprodukter indenfor telefoni. Er ikke opdateret om deres planer (men muligt at Amino-debattører kan føje info til).
Generelt er det blot lidt - set med mine briller - uinteressant at være på det marked som ''netværker'', idet serviceydelser af den karakter ikke er en tilbagevendende, kontinuerlig forbrugsvarer, der bliver genkøbt hver eneste måned. Af samme grund er det ofte almindelig praksis, at det koster en jetjager for at ''få retten til'' at tilbyde disse serviceydelser.
Lasse Burholt

Jeg er ked af, at når man nævner Qbic7 med serviceydelser, at man ikke også nævner ACN.

ACN''s serviceydelser er netop tilbagevendende og kontinuerlige forbrugsvarer - fastnettelefoni, mobiltelefoni, bredbåndstelefoni samt elektricitet og gas.

Og det koster IKKE en jetjager at starte op.

Der er desuden en række kvik-start-bonusser, så man hurtigt kan komme i gang med at tjene penge.

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 14:36

Dato: 2/24/2006 2:33:02 PM Forfatter: Lougan Tilbage til tådens titel. hvad ville det bedste nevtvork marketing selskab for mig være? For det første skal produkterne jo være af god kvalitet, det skal være produkter som bliver brugt op så der er mulighed for at genbestille. For mig ville det være en fordel at produktviften er så bred som muligt og dækker mine daglig indkøb. Jeg er selvfølgelig glad for LR''s produkter(reklame, men jeg kunne godt savne flere daglidagsprodukter. Det er selvfølgelig svært at levere fødevarer igennem et MLM koncept, for der stilles sikkert helt andre krav, og postdanmark skulle til at køre med kølevogn . Men jeg synes at tanken er god nok, for jeg kender godt nok mange mennesker der spiser mad .....hver dag . Det samme med toiletpapir, jeg kender rigtig mange som skider jænligt, men problemet er nok bare at som MLM firma skal man helst ha udviklet et produkt som er mærkbart bedre end det man kan købe i almindelig detail. Så hvis man kunne udvikle et toiletpapir som aldrig stoppede i wc''et Det kan måske godt lyde lidt useriøst, og det skal da også læses med et glimt i øjet, men jeg mener virkelig at flere daglivarer på hylderne i MLM vil gøre det nemmere. Hvorfor så lige daglivarer? Jo som flere herinde er ved at forstå, så gælder det i MLM ikke om at skal ud og sælge produkter, hele fidusen er jo at man kun sælger folk et indkøbs nummer så de selv kan haldle direkte med MLM virksomheden til engrospriser. Andre kalder disse for forhandlere/sælgere, og det er nok derfor at det kan være svært for folk udenfor MLM branchen at forstå hvad man skal med alle de sælgere til så få kunder. Men det man er nødt til at forstå er at forhandlere/sælgere er =kunder. Så da det er almindelige kunder med et almindeligt forbrug man har med at gøre og MLM fungere bedst når det holdes simpelt, så mener jeg at almindelig dagligvarer vil kunne sætte nye højder indenfor MLM.

Hej Lougan

Har du overvejet Amway...!?

Amway er netop masser af dagligdags forbrugsvarer...!?

Groft sagt kan man sige, at Amway er LR, HerbaLife, Nu Skin lagt sammen til et NM-firma...!?

Tilmeldt 13. Aug 05
Skrevet kl. 14:45
Dato: 2/24/2006 2:56:41 PM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 2/24/2006 11:46:37 AM Forfatter: wubi.dk
Som jeg ser det (men det kan godt være jeg bare ikke forstår hvad du mener), så er B2B ikke en vinkel der er forenelig med MLM. Meningen med MLM er netop at det holdes simpelt og for alle (læs: typer mennesker). Begynder man først at blande salg til virksomheder ind i ligningen, så (mener jeg) er det pludselig ikke ''simpelt'' længere.

Til dels fangede du min mening. Det var lidt ment som ledende spørgsmål med et gran af provokation. Lige ud af posen: Kan MLM kun bruges til grøn tandpasta, og plastikkasser? Eller til er MLM også et alternativ i b2b sammenhænge (videresalg af ehvervsprodukter, serviceydelser etc)? Har endnu ikke set eksempler, men vil da gerne høre hvis der er nogen der har nogen erfaring på området. Og hvis det virkelig er som du siger at det er for kompliceret til b2b - hvorfor er det så liiige at ''alm'' mennesker godt kan finde ud af det? Syntes ikke din analogi giver mening. ...jagten på det gode argument fortsætter

Interessant synsvinkel du har med NM samt serviceydelser og B2B-produkter. 

ACN arbejder KUN med serviceydelser og der er BÅDE til private samt B2B.

Store erhvervskunder kan opnå store besparelser på deres telefoni-løsninger, mobil-løsninger, internet-løsninger, IP-telefoni-løsninger m.m.

Faktisk jo større kunder er desto større besparelse er det muligt at give efter nøje på forhånd fastsatte rammer.

Jeg kender en ACN-repræsentant, som for nylig lavede en aftale med en mellemstor virksomhed, som fastnet-telefon-regninger på ca. 150.000 kr. om måneden.

Han er ellevild, da han efterfølgende tjener en tilbagevendende provision på 10 %, dvs. ca. 15.000 kr. om måneden på denne ene kunde. Et godt eksempel på et B2B-salg.

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:47
Hejsa!

Hmmm.. måske mest et spørgsmål...

De MLM-virksomheder jeg er stødt på kræver at man bliver forhandler.
Er det et krav at man er forhandler for at MLM-konceptet er lovligt? eller kan det også virke sådan at man evt. har en hjemmeside hvor man kan købe ex. sure sokker (*G*), altså sådan at jo flere kunder man selv har anbefalet til den pågældende webshop jo større rabat (og evt. udbetaling af bonus) opnår man?

I så fald så vil den ideelle MLM-virksomhed for mig være en hvor man ikke skal være forhandler, men blot kan være almindelig kunde og samtidig handle online her i DK... :-)

Jeg er tidligere MLM''er (en af dem her der har prøvet en hele del firmaer, LRinternational, ACN, Trendzetter, WGI og nogle andre) men fandt egentligt aldrig rigtig melodien... for mig var det svært at gå ud og sælge konceptet da jeg lidt følte at jeg prakkede en forpligtigelse på folk... Dog er jeg stadig meget facineret at konceptet (skemaer, struktur osv. er lige mig.. kan sidde i flere timer og drømme og regne på hvor store en struktur man kan lave *G*)... og er sikker på at hvis man har evnerne så er det virkelig store penge at tjene :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:34
Dato: 6/1/2006 9:46:56 PM Forfatter: Rollike

Hejsa!

Hmmm.. måske mest et spørgsmål...

De MLM-virksomheder jeg er stødt på kræver at man bliver forhandler.

[/QUOTE]

Jeg mener ikke at man behøver at være forhandler i f.eks. LR. Man kan godt nøjes med at købe til sig selv, men tilgengæld tjener du jo så heller ingen penge. ;-)

Er det et krav at man er forhandler for at MLM-konceptet er lovligt?

[/QUOTE]

Nej!

[/QUOTE]

eller kan det også virke sådan at man evt. har en hjemmeside hvor man kan købe ex. sure sokker (*G*), altså sådan at jo flere kunder man selv har anbefalet til den pågældende webshop jo større rabat (og evt. udbetaling af bonus) opnår man?

Et MLM-firma kunne i princippet godt virke sådan, men typsik vil man her tale om affiliate marketing.
[QUOTE]

I så fald så vil den ideelle MLM-virksomhed for mig være en hvor man ikke skal være forhandler, men blot kan være almindelig kunde og samtidig handle online her i DK... :-)

Jeg er tidligere MLM''er (en af dem her der har prøvet en hele del firmaer, LRinternational, ACN, Trendzetter, WGI og nogle andre) men fandt egentligt aldrig rigtig melodien... for mig var det svært at gå ud og sælge konceptet da jeg lidt følte at jeg prakkede en forpligtigelse på folk... Dog er jeg stadig meget facineret at konceptet (skemaer, struktur osv. er lige mig.. kan sidde i flere timer og drømme og regne på hvor store en struktur man kan lave *G*)... og er sikker på at hvis man har evnerne så er det virkelig store penge at tjene :-)

Jeg havde samme problem som dig med MLM. Jeg følte nemlig også at jeg prakkede en forpligtigelse på folk. Men i virkeligheden er det måske fordi man inderst inde ikke kan stå helt inde for konceptet.
Desuden eksisterer det som jeg synes ville være det ideelle MLM selskab IKKE (jf. min tidligere indlæg i denne tråd).
Jeg vender næppe tilbage til MLM igen - man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig ;-)

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:33
Hej

Som en rigtig glad og stolt MLM''er kan jeg fortælle, at hos os, er der intet krav om at du tegner nye forhandlere op. Ja du skal selvfølgelig have et forhandlernummer selv, for at kunne købe varene til 30% under salgsprisen. Og du kan sagtens sælge varene til andre kunder, og stadig optjene en fed bonus uden at have startet nye forhandlere. Det er dog noget kun svære selvfølgelig, at sælge opnå en høj bonus på salg alene, men det er altså set gjort op til flere gange.

Man kan så selvfølgelig sige, at når du får dit forhandlernummer, så er du også forhandler, men hvis det er fordi man kun vil købe ind til sig selv, og ikke sælge til andre, så kan du jo for så vidt kalde det for et kundenummer hvis det gør det nemmere for dig.

Hos os skal det så også lige nævnes, at man ikke skal begynde at sælge produkter før man har deltaget i et produktkursus (4 x 3 timer ca.) hvilket er meget fair. Vi vil ikke risikere at folk står og sælger et produkt, som de ikke har et fornødent kendskab til. Men derfor må man jo meget gerne anbefale...

Forever Prentow (FLP)

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 05:45
Hejsa! og tak for svar!

Affiliate... *G* det var bare slet ikke i mine tanker... Eksisterer der danske webshops bygget op sådan? :-)

Hmm... LR kræver at man underskriver en forhandlerkontrakt.

Der er forskel på om man er almindelig kunde der køber pr. postordre eller om man er forhandler der køber pr. postordre... Som alminelig kunde er man noget bedre stille via købeloven :-)

Jeg synes også at FLP virker til at være et rigtig godt firma.. eneste ulempe er at markedet (efter min mening) er rimelig (over-)fyldt med forhandlere.... (i hvert tilfælde der hvor jeg bor)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:43
Hej du, Jag kan hålla med dig om har arbetat med ACN och det är ett bra företag. Men jag har hittat ett bättre och det trodde jag inte man kunde. Men bara för att uppdatera dig så kan du ju ta en titt på detta. www.v-w-d.com/euroman Det är helt otroligt och måste ses...

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)