Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det ideelle MLM selskab - dit bud!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Eftersom debatten på Amino i MLM-regi nu og da indtager stormfulde højder udi såvel saglige som usaglige kommentarer, så vil jeg faktisk kaste et indlæg på banen:

Hvis du skulle starte et Network Marketing selskab....

Hvilke produkter ville du så udvikle/markedsføre?
Hvilken type bonus- og marketingplan skulle dit selskab benytte sig af?
Hvilke væsentlig elementer ville du fremhæve som vigtige?

Kast nu ikke kommentarer ind omkring dit nuværende selskab ;-)

Input fra ikke-MLM folk ser jeg gerne; markante anti-MLM holdninger er jo ofte blevet kastet på banen - men lad mig høre hvordan det ideelle MLM selskab er skruet sammen for uefarne MLM folk/anti-MLM folk.

En kommentar som "ikke-eksisterende er det ideelle netværksselskab" har jeg så allerede skrevet her, så den kan du godt spare dig!    *LOL*

Lasse Burholt 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 07:53
Ok, her er så lidt feedback fra en ikke-MLM'er.

Tror bare det handler om at have et godt produkt, som der er en reel efterspørgsel efter, og en troværdig sælger som har styr på produkterne. Altså et produkt som ikke bliver presset ned over kunden, men hvor kunden har et reelt behov.
Synes jeres branche er lidt plaget af plastikkasser og aloevera, og det gør den uinteressant for mig, plus at det mange gange det virker lidt for 'smart'.

Kunne man forestille sig serviceydelser i MLM sammenhænge? Eksempelvis brugeranalyser mm, og så bare tage dem efter en MLM aflønningsmodel?

Måske man kunne bruge MLM som en salgsorganisation, der er rent bonus aflønnet. Dog ser jeg det som vigtigt at sælgeren ikke kommer for langt ned i niveauerne, da det skaber afstand fra virksomheden. Ex max 3 niveauer fra serviceudbyderen.

Blot et par tanker fra fra en gut med en skeptisk, men åben holdning til MLM.
Har dog ingen planer om at bruge MLM på nogen måde i vores virksomhed.
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 08:46

Jeg synes, spørgsmålet er vendt forkert, for en virksomhed skal jo ikke tage udgangspunkt i en markedsføringsform. Det svarer lidt til at sige; "Jeg har en butik, hvad skal jeg fylde i den?" Jeg tror faktisk, at det er et af problemerne med mange MLM-selskaber, at de bliver så facineret af salgsmetoden, at de tror, det er ligegyldigt, hvad de sælger. Det skal siges, at jeg aldrig har været "sælger" i en MLM-virksomhed, men jeg har lavet noget kommunikationsrådgivning for et par af selskaberne bag. Og der blev talt utroligt meget om rekruttering af nye sælgere og meget lidt om produkterne.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 08:50
Dato: 2/24/2006 8:45:41 AM
Forfatter: Jacob Høedt

Jeg synes, spørgsmålet er vendt forkert

--klip--klip--

der blev talt utroligt meget om rekruttering af nye sælgere og meget lidt om produkterne.

Helt enig, var også lidt det jeg var inde på i mit sidste indlæg, dog uden at være så konkret. Produkterne bør ALTID være det centrale i en forretning.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:17

Dato: 2/24/2006 7:52:40 AM Forfatter: netMedia.dk ---- Synes jeres branche er lidt plaget af plastikkasser og aloevera, og det gør den uinteressant for mig, plus at det mange gange det virker lidt for ''smart''.

At vores branche er plaget af plastikkasser og aloe vera er måske det jeg vil kalde en omskrivning af tingene - men forstår så ganske udmærket hvad du mener - istedet vil jeg kalde det "præget af plastikkasser og aloe vera" - og det skyldes to væsentlige årsager:

Produkter folk kan forholde sig til
Produkter folk vil have - og bruger igen og igen

Plastikbøtter er jo synonymet med Tupperware - som gennem, ja, vel 30 år i Danmark, har skabt et stort marked. Da jeg var knajt husker jeg Tupperware parties hjemme hos mutter og i mit voksne liv har konen og jeg da været med på et par stykker; for når alt kommer til alt, så skal vi nu og da lige tankes op med nye sager. Fakta er at de laver nogle anvendelige kvalitetsprodukter - og når man så kan gøre købet henover kage og kaffe, mens man føler, prøver og ser produkter er - i mit univers - et kæmpeplus.

Forever Living Products er altdominerende på aloe vera markedet i Danmark - de har virkelig formået at nå ud til alle hjørner af landet, netop derfor er det næsten umuligt IKKE at kende indtil flere, som på et eller niveau er engageret indenfor det felt.

Populært set kan man jo sige, at der findes en aloe vera pusher på ethvert hjørne ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:24

Dato: 2/24/2006 7:52:40 AM Forfatter: netMedia.dk  ----Kunne man forestille sig serviceydelser i MLM sammenhænge? Eksempelvis brugeranalyser mm, og så bare tage dem efter en MLM aflønningsmodel? Måske man kunne bruge MLM som en salgsorganisation, der er rent bonus aflønnet.

Man kan sagtens forestille sig service-ydelser i MLM sammenhæng - og det findes allerede, dog selvfølgelig, mest på det amerikanske marked hvor bl.a. Pre-Paid Legal tilbyder ydelser indenfor advokatbistand, økonomisk rådgivning etc.

Faktisk har vi i Danmark et tilsvarende selskab, Qbic7, som har planer om at tilbyde samme slags ydelser - hvor de forvejen har en række serviceprodukter indenfor telefoni. Er ikke opdateret om deres planer (men muligt at Amino-debattører kan føje info til).

Generelt er det blot lidt - set med mine briller - uinteressant at være på det marked som "netværker", idet serviceydelser af den karakter ikke er en tilbagevendende, kontinuerlig forbrugsvarer, der bliver genkøbt hver eneste måned. Af samme grund er det ofte almindelig praksis, at det koster en jetjager for at "få retten til" at tilbyde disse serviceydelser.

Lasse Burholt

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:32
Dato: 2/24/2006 8:45:41 AM Forfatter: Jacob Høedt
Jeg synes, spørgsmålet er vendt forkert, for en virksomhed skal jo ikke tage udgangspunkt i en markedsføringsform. Det svarer lidt til at sige; ''Jeg har en butik, hvad skal jeg fylde i den?'' Jeg tror faktisk, at det er et af problemerne med mange MLM-selskaber, at de bliver så facineret af salgsmetoden, at de tror, det er ligegyldigt, hvad de sælger.

Du har fuldstændig ret i de antagelser du netop beskriver: Der er DESVÆRRE rigtig mange selskaber, som er startet på baggrunden: "Der er mange penge at lave indenfor MLM! Det vil vi også!" - og så laver de først en plan for hvordan de selv - og deres kommende folk - skal aflønnes. Dernæst begynder de så at se efter et produkt - og oftest finder de så noget som er set før eller vælger at tage den lette løsning: At ligge i slipstrømmen på kategori-ledere - de kopiere succesprodukter.

Så jeg - som networker - giver dig fuldstændigt, without any doubt, ret: "Det er ligegyldigt hvad de sælger!"

Ofte kan man let gennemskue disse typer selskaber: Det er helt sikkert de vælger et binært system som grundlag for deres bonusplan - og så er deres produktkategorier (som nævnt) set før ;-)

Netop det faktum giver så også udslag i nogle skægge betragtninger - især for "os" som er i branchen - og kender folk på kryds og tværs: Ledende distributører i disse selskaber er ofte de, som fejlede med - eller helt ignorerede potentialet i - kategori-ledende selskaber.

Lasse Burholt

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 09:32
Muligvis - men nu fokuserede du jo også udelukkende på det skeptiske i mit indlæg.

Har mødt flere plastik- og Aloevera pushere, og ryster på hovedet stort set hver gang. Alt lige fra demonstration af grøn tanspasta, til at gøre vand med jod, rent med aloe vera.

Min pointe var at tilgå det fra en b2b vinkel, istedet for b2c. Som sagt kender jeg ikke alverden til hele MLM verdenen, og derfor skal der mere end plante-pushere til for at overbevise mig.

Hvis det virkelig er så genialt som der bliver sagt, kunne jeg godt tænke mig at se det i en større sammenhæng med fokus på produkterne, hvor det kræver en indsigt af sælgeren, og hvor det ikke kun er plastikbøtter og planteudtræk til tarmskylning der bliver langet over disken.

I teorien burde alle produkter/serviceydelser jo kunne sælges gennem MLM ikke? Så det ikke kun er salgsmetoderne, men produkterne ikke? *hint hint, wink wink, nodge nodge*
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:39

Dato: 2/24/2006 9:32:10 AM Forfatter: netMedia.dk Muligvis --- men nu fokuserede du jo også udelukkende på det skeptiske i mit indlæg.

Det var bestemt ikke min mening ;-)
Men jeg tror din kommentar krydsede min efterfølgende betragtning af det du skrev om hvorvidt serviceydelser kan implementeres i MLM regi.

Lasse

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:58

Undskyld.... Men jeg er bare nødt til og smide en kommentar her.... Også selv om det ikke var det du bad om.

Men hvis det er folks indtryk at "aloe vera pushere" har størst fokus på forretningsgangen, og ikke på produktet, så vil jeg være ærlig og sige, at så er der da virkelig nogen her der har mødt den forkerte distributør.
Det er jo netop produkterne der skal være i fokus. Jeg kan selvfølgelig ikke stå inde for hvordan alle andre distributører hos os gør, men jeg kan fortælle hvordan de ikke bør gøre.

Det forekommer da også mig som det mest logiske at man sætter produktet højest, for det er der du skal bygge din forretning. Og det forekommer mig da lidt stupidt og have et (synes jeg da selv) genialt og fantastisk produkt (ellers ville jeg heller ikke sælge det) hvis man ikke lægger sit fokus på det.

"JEG HAR ET PRODUKT... MEN DU MÅ IKKE SE DET". Den holder jo ligesom ikke vel.  

Prentow

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)