Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søges: Software udviklingsbureau/firma

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

(kommentar til det med firmaet der havde lavet et spil) 

Det skal man nu ikke kimse ad.

Hvis man kan lave et multiplatform multiplayer online spil så har man styr på rigtigt mange af de teknologier der er nødvendige for at lave et stort komplekst stykke software.

KMD vil jeg ikke anbefale - de er sindsygt dyre og udvikler ofte på forældet teknologi m.v. (hvem husker ikke Amanda).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:30

Jeg har ikke set jeres indlæg før nu, men hvis de to virksomheder i har kig på nu ikke kan løse opgaven skal i være velkommen til at kontakte os. Vi har en del store referencer bag os og mange års erfaring. Tag et kig på vores hjemmeside og se et par af vores referencer, de seneste er ikke blevet tilføjet endnu men vi kan evt. oplyse dem per mail senere hvis det er relevant :)

Mvh

Mikkel Christensen 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:50

Casper Hornstrup:

Hvilken liga?

Den liga vi skal ind i, kan ikke komme ind på den af naturlige årsager, men rent programmeringsmæssigt forlanger vi en del, også derfor vi ønsker at komme i kontakt med de bedste indenfor faget, da vi ellers ender med for mange små som ikke kan hjælpe os. Vi har overvejet at finde bureauer i andre lande, men vil gerne starte med Danmark først da det vil væres det nemmeste og hurtigste for os. Derfor vi prøvede på amino, da vi kunne være heldige at finde den rette enten direkte, eller via anbefalinger fra brugerne herinde.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 15:54

Jeg mener at det på nuværende tidspunkt er alt for tidligt at diskutere hvilket sprog der bør programmeres i. De fleste udviklere har erfaring i flere sprog, og vælger værktøjer efter opgaven. Et valg af hvilke platforme det er vigtig at systemet skal virke på. Teknologi klient, klient/server 3-tier, dataflow, krav til evt. bagvedliggende database, oppe tid og mange andre overordnede designkrav bør afklares først. Når det er afklaret, så begynd at se på hvilke værktøjer og kompetencer der skal anvendes.

Det er OK at vi hver i sær har et ynglings sprog værktøj, men at anbefale bestemte værktøjer på ovenstående grundlag, syntes jeg er lidt for meget..

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 15:55

Ronnikc:

(kommentar til det med firmaet der havde lavet et spil) 

Det skal man nu ikke kimse ad.

Hvis man kan lave et multiplatform multiplayer online spil så har man styr på rigtigt mange af de teknologier der er nødvendige for at lave et stort komplekst stykke software.

KMD vil jeg ikke anbefale - de er sindsygt dyre og udvikler ofte på forældet teknologi m.v. (hvem husker ikke Amanda).

Har blot svært ved at se at Java skulle kunne klare det vi kræver. Igen uden at vide for meget om det, men det er et meget avanceret stykke kode der skal til for at kunne alle de funktioner vi har i vores krav. Også derfor jeg hælder til mere "sikre" programmeringsformer som c++, C# osv.

Nogen der kan anbefale et program skrevet i Java så man kan se hvilke muligheder man f.eks. har? Når jeg skal sammenligne programmet med noget kan vi nævne skype, kazaa, ja også word for den sags skyld. Vi skal have en standalone application som kan klare vores krav. Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 15:57

jjam:

Jeg mener at det på nuværende tidspunkt er alt for tidligt at diskutere hvilket sprog der bør programmeres i. De fleste udviklere har erfaring i flere sprog, og vælger værktøjer efter opgaven. Et valg af hvilke platforme det er vigtig at systemet skal virke på. Teknologi klient, klient/server 3-tier, dataflow, krav til evt. bagvedliggende database, oppe tid og mange andre overordnede designkrav bør afklares først. Når det er afklaret, så begynd at se på hvilke værktøjer og kompetencer der skal anvendes.

Det er OK at vi hver i sær har et ynglings sprog værktøj, men at anbefale bestemte værktøjer på ovenstående grundlag, syntes jeg er lidt for meget..

Helt enig, vi har dog svært ved at finde flere bureau som faktisk kan mere end ét sprog. Typisk er de Java eller c# programmører og vi vil ikke ud til mange med vores ide. Derfor er det vigtigt vi finder nogen som kan deres kram uanset hvilket programmeringssprog vi så ender i senere hen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:03

Der findes mange store standalone applikationer i Java. Javas fordel frem for f.eks. C++ er at java er meget nemmere at vedligeholde, C++ derimod er tættere på systemet og derfor ofte hurtigere, og har nemmere adgang til systemets hardware. 

Heldigvis for os allesammen har Microsoft lavet .NET som Novel har lagt et lag ovenpå, så det faktisk er muligt at lave applikationer der performer meget tæt op af  C++ og er ligeså nemme eller nemmere at vedligeholde end Java applikationer.

Alle sprogene kan "alt" men:

Java: +hurtigt at udvikle i(dermed billigt), +tungt at afvikle(kræver stører hardware)

c++: +hurtigt at afvikle(kører dermed på mindre hardware), +tung at udvikle i(kræver længere tid at lave)

c#: +hurtigt at afvikle, +hurtigt at udvikle

Udermere er Java direkte platformsuafhængigt, dvs det kan uden videre køre på flere forskellige operativ systemer. C++ kræver en indsats for at det kan porteres, C# kræver en endnu mindre indsats, faktisk er det ofte kun brugerfladen der skal porteres når du skifter fra .NET til Mono. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:09

idemagikeren:

Helt enig, vi har dog svært ved at finde flere bureau som faktisk kan mere end ét sprog. Typisk er de Java eller c# programmører og vi vil ikke ud til mange med vores ide. Derfor er det vigtigt vi finder nogen som kan deres kram uanset hvilket programmeringssprog vi så ender i senere hen.

Er du sikker på det? Drejer det sig ikke bare om at de kun promoverer et af sprogene? Vi skriver f.eks. primært om PHP på vores hjemmeside, men vi arbejder også rigtig meget i sprog som .NET og Java, i lidt mindre grad C++ og C, men vi bruger det meste af det jævnligt.

Hvis du har en dygtig programmør er det mindre vigtigt hvilket sprog han arbejder i, han vil givet en opgave relativt hurtigt kunne omstille sig :) ... typisk er der dog en del stædighed indvoldveret, som f.eks. religion om man skal kode til Mac, Linux, Windows eller noget tredie, den slags er vigtigt at undgå fordi den slags mennesker ikke kan levere uafhængig rådgivning og der er desvære mange i branchen idag der netop ligger under for den slags religion og giver folk dårlige råd blot for at leve op til en bestemt religion.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 16:12

mcsolutions:

Der findes mange store standalone applikationer i Java. Javas fordel frem for f.eks. C++ er at java er meget nemmere at vedligeholde, C++ derimod er tættere på systemet og derfor ofte hurtigere, og har nemmere adgang til systemets hardware. 

Heldigvis for os allesammen har Microsoft lavet .NET som Novel har lagt et lag ovenpå, så det faktisk er muligt at lave applikationer der performer meget tæt op af  C++ og er ligeså nemme eller nemmere at vedligeholde end Java applikationer.

Alle sprogene kan "alt" men:

Java: +hurtigt at udvikle i(dermed billigt), +tungt at afvikle(kræver stører hardware)

c++: +hurtigt at afvikle(kører dermed på mindre hardware), +tung at udvikle i(kræver længere tid at lave)

c#: +hurtigt at afvikle, +hurtigt at udvikle

Udermere er Java direkte platformsuafhængigt, dvs det kan uden videre køre på flere forskellige operativ systemer. C++ kræver en indsats for at det kan porteres, C# kræver en endnu mindre indsats, faktisk er det ofte kun brugerfladen der skal porteres når du skifter fra .NET til Mono. 

Ok tak for info, godt at vide lidt mere omkring det Smile

Men igen hvad er større programmer lavet i? f.eks. ovennævnte som skype, kazaa osv. Bare eksempler, men mere for at finde ud af hvad de faktisk er programmeret i.

Nogen der ved om Microsoft laver løsninger for private eller er det kun deres egne programmer de udbygger. Ved at Jyllands Postens JP2 skulle Microsoft have været inde over, men ved dog ikke hvor meget man kan lægge i det.

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 16:12

Hvor stort er dit budget ? Jeg fortolker spørgsmålet såldes: I er interesseret i et stort firma (fx CSC), og I har et stort budget. Problemet er nok, at CSC og lignende steder ikke vil tale med jer, hvis der ikke er et budget på mindst 3 mill.

I kan muligvis finde bedre softwarehuse - jeg ville prøve i Sverige, eller i USA (glem England - de er elendige til softwareudvikling !).

Men det kunne være interessant at kende jeres budget. Nogle retningslinier: Små projekter 0-5 mill. Mellem projekter 5-50 mil. Store > 50 mill. Dvs jeg forventer at i ligger på et 2 cifrede mill. beløb. Ellers har I spurgt forkert, eller har ringe viden om store projekter.

Jeg håber ikke, at jeg har rystet jeres forventninger eller lyder uforskammet. Eller måske er jeres projekt ikke så omfattende som I tror.

I må regne med, at en udvikler koster 1 mill.om året, og hvis der skal være 50 mand, så kender I beløbet nogenlunde. 

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)