Jeg tror nu nok at mange der har disse firmabetalte biler til privat kørsel, bliver betalt af firmaet og uden at brugeren betaler værdiskat af firmabilen, og det er her moralen halter..
Desuden er det også en måde SKAT kan komme det meget sort arbejde til livs med håndværkere, der slæber hele værkstedsbilen med ud på sorte opgaver med mesters billigelse..
Jeg er enig. De personer der har kørt privat i firmabilen har da været helt bevidst om at det e snyd/fusk. De har taget en chance og er blevet knaldet. Men det undrer mig at SKAT ikke har "fanget" flere. Det virkede som om at det var en ret stor aktion de lavede, men det kan jo sikkert være svært for skat at bevise / dokumentere deres påstand. Det kan selvfølgelig også være at de har mange flere sager under opsejling.
Men med vores jantelov og retfærdighedstrang, så er det jo rart at læse om de her der bliver taget i deres VW-Tourag, AudiQ7, Porsche Cayenne eller Volvo XC90
Før nytår var over 400 biler parkeret på forkerte steder, og her blev over 1000 biler indkaldt til torskegilde..
Der er røget rigtig mange i fælden og sidst var der 5612 gulpladebiler der holdt på forkerte steder og ud af dem er 2118 biler indkaldt til torskegilde, så det har stort omfang, fordi der netop ikke har været focus på dette skatteproblem før.
Ekstrabladet skriver
Trængslerne for ejere af gulpladebiler er ikke forbi. Skat vil i løbet af næste år foretage lignende kontroller, ligesom der vil blive foretaget kontroller sammen med færdselspolitiet.
Ja jeg har læst et par af artiklen, men det virker dog bare som om at SKAT ikke får noget ud af alle sagerne - de har som sagt svært ved bevise/dokumentere. Men der skal da nok komme endnu flere i fælden.
PS kører da iøvrigt også selv gul-pladebil - har dog betalt moms mm
Jo, jeg tror SKAT har fat i den lange ende, for hvad laver mange hundrede gulpladebiler på bådehavne, idrætshaller, golfbaner, campingpladser, storcentre og så videre..
Hvor er det netop nemt for SKAT at kontrollere denne gruppe skattesnydere, for de fotograferer bare bilen, kontrollerer om de fratrækker moms, og sender så en hilsen hjem til dem om at få en forklaring om, hvad de lavede en søndag på disse steder..
Forklaringen skal være rigtig god for at slippe, og de kan jo ikke allesammen servicere eller levere noget samme sted.