Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulplade Varebils ejere skal til at tænke sig rigtig godt om...

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jagten er gået ind på frynsegoderne gennem mange år, og derfor skal man tænke sig grundigt om, inden man bruger sin varebil til privat kørsel..

Enorme bøder vanker der, de første fik bøder for henholdsvis 250.000 kr og 330.000 kr og moms fremover kan ikke fratrækkes..

se link her.. http://www.erhvervsbladet.dk/article/20080108/news06/80107100/

Brug hellere en firmabil på hvide plader og betal din værdiskat med glæde..

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

Hej!

Ja...det er nødvendigt, at reglerne bliver forenklet, og at de skattemæssige og momsmæssige regler

harmoniseres. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:37

Hej Peter..

Jeg tror nu nok at mange der har disse firmabetalte biler til privat kørsel, bliver betalt af firmaet og uden at brugeren betaler værdiskat af firmabilen, og det er her moralen halter..

Desuden er det også en måde SKAT kan komme det meget sort arbejde til livs med håndværkere, der slæber hele værkstedsbilen med ud på sorte opgaver med mesters billigelse..

Angry

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 13:12

Jeg er enig. De personer der har kørt privat i firmabilen har da været helt bevidst om at det e snyd/fusk. De har taget en chance og er blevet knaldet. Men det undrer mig at SKAT ikke har "fanget" flere. Det virkede som om at det var en ret stor aktion de lavede, men det kan jo sikkert være svært for skat at bevise / dokumentere deres påstand. Det kan selvfølgelig også være at de har mange flere sager under opsejling.

Men med vores jantelov og retfærdighedstrang, så er det jo rart at læse om de her der bliver taget i deres VW-Tourag, AudiQ7, Porsche Cayenne eller Volvo XC90 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:25

Hej PB

Før nytår var over 400 biler parkeret på forkerte steder, og her blev over 1000 biler indkaldt til torskegilde..

Der er røget rigtig mange i fælden og sidst var der 5612 gulpladebiler der holdt på forkerte steder og ud af dem er 2118 biler indkaldt til torskegilde, så det har stort omfang, fordi der netop ikke har været focus på dette skatteproblem før.

Ekstrabladet skriver

Trængslerne for ejere af gulpladebiler er ikke forbi. Skat vil i løbet af næste år foretage lignende kontroller, ligesom der vil blive foretaget kontroller sammen med færdselspolitiet.

Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:26

Hej PB

rettelse til forrige indlæg

Før nytår var over 4000 biler parkeret på forkerte steder, og her blev over 1000 biler indkaldt til torskegilde..

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 13:34

Ja jeg har læst et par af artiklen, men det virker dog bare som om at SKAT ikke får noget ud af alle sagerne - de har som sagt svært ved bevise/dokumentere. Men der skal da nok komme endnu flere i fælden.

PS kører da iøvrigt også selv gul-pladebil - har dog betalt moms mmWink 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:40

Hej PB

Jo, jeg tror SKAT har fat i den lange ende, for hvad laver mange hundrede gulpladebiler på bådehavne, idrætshaller, golfbaner, campingpladser, storcentre og så videre..

Hvor er det netop nemt for SKAT at kontrollere denne gruppe skattesnydere, for de fotograferer bare bilen, kontrollerer om de fratrækker moms, og sender så en hilsen hjem til dem om at få en forklaring om, hvad de lavede en søndag på disse steder..

Forklaringen skal være rigtig god for at slippe, og de kan jo ikke allesammen servicere eller levere noget samme sted.

Så SKAT har fundet en god indtægtskilde her.

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Keld Lanther:
Skat vil i løbet af næste år foretage lignende kontroller, ligesom der vil blive foretaget kontroller sammen med færdselspolitiet.

Jeg blev vinket ind til siden af en motorcykelbetjent i december, hvorefter der så hoppede en SKAT-mand frem. Så de er allerede igang :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 13:51

Hej Tomme

Ja, man skal tænke sig om, inden vi kører i vores varebiler....

Geeked

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)