Momsmæssigt går det ikke nej. Skattemæssigt går det når vi taler om en specialindrettet varebil. Ved en specialindrettet varebil forstås en gulpladebil som er uegnet til privat kørsel. Eks. lastbil, eller en hiace hvor varerummet er indrettet med reoler m.v., hvorimod de såkaldte mpv'ere ikke falder ind under denne betegnelse. At det skattemæssigt går i disse situationer skyldes at man skattemæssigt har andre regler for beskatning af fri bil når det er specialindrettede biler. Her er privat kørsel i tilknytning til erhvervsmæssig kørsel godkendt og øvrig privat kørsel udover 1000 km. beskattes med statens satser for kørte kilometer. Hvis en specialindrettet varebil også konsekvent anvendes til privat kørsel skal der dog ikke meget fantasi til at forestille sig at man vil anse bilen for anvendelig til privat kørsel (det sker jo rent faktisk) |
Fandemig nej - Nu holder vi?
Må jeg ikke holde ind ved bageren og købe min mad ? - Så dør jeg af sult
Jeg køre arbejder 12 / 14 Timer om dagen - Jeg skal fame have noget at spise
Og jeg priotere familien højere end madpakken
Og hvad for nogle papire skal man have i bilen ?
Jeg har aldrig papire på det gods jeg køre før det er læsset af - Er det nu strafbar?
De er ikke ret kloge ved skat - De kan ligeså godt sende et koliktivt girokort til alle der har en eller flere gulpladebiler i deres butik HVER OG EN
i stedet for at bruge så meget tid på at sortere i os - Alle ryger på en eller anden ting
(alle Køre forbi bageren på et eller andet tidspungt - Eller noget tilsvarende)