Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsalg - en dødssejler?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med input! Tusind tak.

Nu skal det lige bundfælde, men jeg er blevet meget mere lun på ideen end tidligere.

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 19:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil også lige tilslutte mig denne her debat.

Forskellen på avis-sælgere og andre sælgere er det typisk, at de har det ene telefonopkald til at få afsat produktet.

Når jeg ringer til virksomheder, så er det typisk for at få et møde i stand.

Det vil sige, at jeg typisk starter med en indledning om årsagen til mit opkald derefter spørger om virksomheden oplever en specifik problemstilling, som du har erfaring for, at andre virksomheder oplever.

Herefter kan man komme ind på, at du har hjulpet andre med at afhjælpe denne problemstilling igennem dit produkt/ydelse, og hvorfor du ville høre, om det var noget de kunne være interesseret i at høre nærmere om.

Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 02:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hmmmm - undskyld at jeg lige indlægger et lidt forsinket input.

Håndværkerfirmaer kan både være store og små - start med at udvælge de firmaer der er store nok til at have folk på kontoret, de har muligvis tid til at tale med dig. Gå frisk til bidet - på en ærlig måde, for det første kunder tænker når der er en telefonsælger i røret er - århh - hva´koster det - er det igen en der vil tage måsen på os / eller er det IT-fup ApS / Red barnet eller lign. kunder er et plaget folkefærd. Gå efter møde booking frem for store ord og forklaringer "tal tydeligt" (ærligt) om bagrunden til dit opkald - ellers kan du godt glemme alt om at gennemføre hele din salgstale, røret er lagt på længe inden du er færdig. Jeg hader selv at blive ringet op - specielt af sælgere der kan en masse fine moderne ord, der også kan siges på dansk - "nede på mit plan" store fremmedord er egentlig kun er beregnet til at orienterer mig om, at jeg er total uvidende om hvad sagen drejer sig om.

Du skal også lige huske, at denne kundegruppe beregner alt i kostpriser - og allerede ved din opringning er du igang med at bruge mesters penge - ikke altid lige velset. Gør det kort, ærligt og præcist - vent med at gå i dybere dialog med kunden, med mindre at den du taler med er beslutningstager - og selv spørger / ber om svar på konkrete spørgsmål - gå stadig efter et personligt møde, sørg for at have ordentlige materialer med.

De mindre håndværkere skal du nok ikke ringe til - okay hvis du går efter at få en att.person / beslutningstager, til udsendelse af salgsbrev - så er det jo også okay - og taler du allerede med mester selv, og der er en god stemning - så ka´du da godt lufte dit oplæg lidt, men jeg vil stadig anbefale at gå efter det personlige møde.

Fælles for de fleste kunder er, de elsker jo at få noget at vide straks: ha´en tydelig og overskuelig web-side at referere til, men vid også at det kan give bagslag - du bliver for let at afvise, for så vil kunden lige studere sagen - og så selv vende tilbage, den går bare ikke - book det møde.

Jeg ved godt at det tager længere tid, og det måske er mere bøvlet at skulle besøge de fleste kunde-emner før en handel er i hus, men hvis det er et godt og nyttigt koncept du har - og mester senere kan se værdien i, at benytte dine kurser, så får du rigtig gode kunder ud af det på sigt. Det tager tid at opbygge en god forretning - med fremtid i.Wink

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)