Dette er mit første indlæg på Amino. Jeg vil derfor forholde mig ydmyg. ( Og udelade overdrevent intellektuelle, fagorienterede vendinger). Jeg har netop læst et indlæg som drejer sig om vores "allesammens" fremtid for 2008. (Af Ronnikc). Det er ualmindeligt indspirerende læsning, når man sidder og overvejer sit eget 2008. Det er guf for erfarne læseheste, og det er fedt at se at nogen endnu har initiativ til at levere en decideret analyse til gavn for fritids-professionelle. Imidlertid er jeg svært ked af den drejning Amino generelt, og ganske forsvarsløst, har taget. Har været passiv læser i perioder. Iværksætterdebatten Amino.. Som jeg ser det, er dette ikke noget lignende et iværksætterforum. Man må som udgangspunkt antage, at Thorborg & Co. har bragt dette, hans/deres barnebarn efter Jubii, SF etc., til verden med henblik på at inspirere, vejlede og samle en fælles motivation omkring de NYE på banen. Danmark har i årevis set en udvikling i øjnene, som i mine øjne er meget gunstig, men samtidig meget destruktiv. I korte træk er vi på vej mod et verdenssamfund. Det er godt. Men det er også skidt. Fordi.. Verden burde være for alle. Det er den ikke. Amino er blevet en gedigent elitær samling fora, for kommende/nuværende/tidligere ledere , Adm.Dir'er og dem der gerne ville være det. Hvad er der blevet af den iværksætterånd som hærgede i, de veluddannede ved, i hvilket årti. Det er ikke længere de færreste beskåret at tage en cand.merc. eller lignende. Men jeg må som påtaget udenforstående undre mig over den manglende øjenhøjde i jeres dialoger. Hvor er øjenhøjden? Hvor er dét at holde sig til en tråd i mere end 5 indlæg? Hvor er dét at dyrke fremdriften og interessen istedet for individuelle faglige frustrationer blevet af ? Der er mange iværksættere som sidder med en rigtig god idé her. Omend den måtte være noget banal. Ikke desto mindre, er der ikke forskel på en lille idé og en stor. Forskellen er sgu at få gjort noget ved det. Og jeg tror... At hvis vi alle skulle benytte trådene til at lufte vor egne frustrationer... Så ville ingen få en konstruktiv hjælp. Hjælp nu hinanden istedet for at fokusere på forhindringerne. For Danmark glemmer guldet på bunden, som i virkeligheden sidder med lysten, men bliver holdt nede af det mindreværd som skabes i deres hoveder af at læse indlæg på denne side som i virkeligheden er utroligt velment.
|
Nu var det som saadan ikke min traad - men derfor foeler jeg nu ingen skam ved at deltage i den.
Vi har hver vore interesse og hvis du vil diskutere fodbold, biler eller cigarer saa skal du have lov til det selvom jeg tvivler paa jeg kan bidrage med noget.
Fordi du ikke interessere dig for et emne i en traad kan jeg dog paa ingenvis se at det skulle begraense andre fra at debatere noget som de finder interessant, ej heller synes jeg at andre skal foele sig begraenset af at du maaske foeler det rammer dig paa dit selvvaerd - det kan vel naesten ikke blive meget mere jantelovsagtigt end hvis man ikke maa skrive det man mener, taenker og tror at frygt for om andre nu opfatter en som en klogeaage eller elitaer.
Saa selvom dit budskab om ivaerksaettere og deres ideer er fint nok - saa synes jeg ikke at det skal begraense andre i at have sideloebende debatter om ting de finder interessant, tag et kig rundt paa foraet der foregaar skam mange andre debatter som maaske ikke er saa hoejtravende