Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stikpillen- intet iværksætterforum.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er mit første indlæg på Amino. Jeg vil derfor forholde mig ydmyg. ( Og udelade overdrevent intellektuelle, fagorienterede vendinger).

Jeg har netop læst et indlæg som drejer sig om vores "allesammens" fremtid for 2008. (Af Ronnikc).

Det er ualmindeligt indspirerende læsning, når man sidder og overvejer sit eget 2008. Det er guf for erfarne læseheste, og det er fedt at se at nogen endnu har initiativ til at levere en decideret analyse til gavn for fritids-professionelle.

Imidlertid er jeg svært ked af den drejning Amino generelt, og ganske forsvarsløst, har taget. Har været passiv læser i perioder.

Iværksætterdebatten Amino.. Som jeg ser det, er dette ikke noget lignende et iværksætterforum. Man må som udgangspunkt antage, at Thorborg & Co. har bragt dette, hans/deres barnebarn efter Jubii, SF etc.,  til verden med henblik på at inspirere, vejlede og samle en fælles motivation omkring de NYE på banen.

Danmark har i årevis set en udvikling i øjnene, som i mine øjne er meget gunstig, men samtidig meget destruktiv. I korte træk er vi på vej mod et verdenssamfund. Det er godt. Men det er også skidt. Fordi..

Verden burde være for alle. Det er den ikke.

Amino er blevet en gedigent elitær samling fora, for kommende/nuværende/tidligere ledere , Adm.Dir'er og dem der gerne ville være det.

Hvad er der blevet af den iværksætterånd som hærgede i, de veluddannede ved, i hvilket årti.

Det er ikke længere de færreste beskåret at tage en cand.merc. eller lignende. Men jeg må som påtaget udenforstående undre mig over den manglende øjenhøjde i jeres dialoger. Hvor er øjenhøjden? Hvor er dét at holde sig til en tråd i mere end 5 indlæg? Hvor er dét at dyrke fremdriften og interessen istedet for individuelle faglige frustrationer blevet af ?

Der er mange iværksættere som sidder med en rigtig god idé her. Omend den måtte være noget banal. Ikke desto mindre, er der ikke forskel på en lille idé og en stor. Forskellen er sgu at få gjort noget ved det. Og jeg tror... At hvis vi alle skulle benytte trådene til at lufte vor egne frustrationer... Så ville ingen få en konstruktiv hjælp. Hjælp nu hinanden istedet for at fokusere på forhindringerne.

For Danmark glemmer guldet på bunden, som i virkeligheden sidder med lysten, men bliver holdt nede af det mindreværd som skabes i deres hoveder af at læse indlæg på denne side som i virkeligheden er utroligt velment.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:44

Nu var det som saadan ikke min traad - men derfor foeler jeg nu ingen skam ved at deltage i den.

Vi har hver vore interesse og hvis du vil diskutere fodbold, biler eller cigarer saa skal du have lov til det selvom jeg tvivler paa jeg kan bidrage med noget.

Fordi du ikke interessere dig for et emne i en traad kan jeg dog paa ingenvis se at det skulle begraense andre fra at debatere noget som de finder interessant, ej heller synes jeg at andre skal foele sig begraenset af at du maaske foeler det rammer dig paa dit selvvaerd - det kan vel naesten ikke blive meget mere jantelovsagtigt end hvis man ikke maa skrive det man mener, taenker og tror at frygt for om andre nu opfatter en som en klogeaage eller elitaer.

Saa selvom dit budskab om ivaerksaettere og deres ideer er fint nok - saa synes jeg ikke at det skal begraense andre i at have sideloebende debatter om ting de finder interessant, tag et kig rundt paa foraet der foregaar skam mange andre debatter som maaske ikke er saa hoejtravende Smile

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:04

Velkommen til Christian Smile,

Jeg går ud fra at det er denne tråd, som jeg oprettede i midten af december, du henviser til: http://www.amino.dk/forums/t/25975.aspx?PageIndex=1

Men jeg er ikke helt med på hvad sammenhængen er imellem det som du skriver og indholdet i tråden?

Du har da ret i at en del tråde herinde har det med at "stikke af" i forhold til den oprindelige retning tråden startede med at køre i. Men jeg syntes da ikke at det er et konkret problem.

At alting herinde ikke er 100% koncentreret iværksætteri er nok ikke så underligt, set i lyset af hvor mange forskellige typer personer vi er herinde. Mange har ikke deres egen virksomhed men går indtil videre kun og leger med tanken, andre er lige begyndt og kører den ved siden af et 8-16 job, imens andre af os har været igang længe og måske endda med flere forskellige virksomheder bag os. Forskelligheden imellem brugerne herinde er også det som er med til at skabe dynamikken og den brede viden. Jeg tror at hvis Amino kun indeholdet indlæg og besvarelser som udelukkende omhandlede konkret iværksætteri, så ville Amino nok blive ret kedelig og derved have betydeligt færre brugere - og derved også have et meget mere snævert indhold.

/Jesper

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:09

Det er jo gerne det der sker i et community... og man skal ikke have skyklapper på, man kan sagtens lære noget fra diverse diskussioner der overhovedet ikke handler om iværksætteri... (måske ikke lige "Fuck rygeloven" indlægget, den blev da kørt i langdrag)... ;-)

Men vær åben, det kunne jo være i det 6. indlæg, hvor det ikke længere handler om emnet, at du tilfældigvis kom på den ide der gjorde dig millionær...

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 12:10

Synes Amino køre ok.

Det eneste jeg mangler er folk ala Martin Thorborg (folk der har prøvet det) og flere revisore og advokater til at guide folk når der er spørgsmål. Gad godt der blev lavet en funktion så man kunne finde ud af hvem der har ekspertise hvor, og derved rette sit spm direkte til een mand (det skal self stadig være offentligt, og andre skal kunne deltage i debatten) tror det vil løfte debatten. 

jeg er også lidt ked af at det virker som om 95% af dem der bruger amino, arbejder med internetbutikker eller noget internet relateret, savner et bredere udvalg af iværksættere fra forskellige brancher.

Vh 

Michael  

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:48

New Challenges:

jeg er også lidt ked af at det virker som om 95% af dem der bruger amino, arbejder med internetbutikker eller noget internet relateret, savner et bredere udvalg af iværksættere fra forskellige brancher.

Yep....sådan virker det også på mig, men mon ikke det helt naturligt skyldes, at netop Internetfolkene bruger en langt større del af dagen på at sidde ved skærmen end ham iværksættertømren, som sidder på en tagryg og slår søm i?

Bare et gæt.

LarsQ.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Circle of Things Skrevet kl. 13:57

LarsQ:
Yep....sådan virker det også på mig, men mon ikke det helt naturligt skyldes, at netop Internetfolkene bruger en langt større del af dagen på at sidde ved skærmen end ham iværksættertømren, som sidder på en tagryg og slår søm i?

Ja, det giver jo sig selv at det ligger lige til højrebenet for internet iværksættere at bruge amino. 

Håber nu, at der kan findes en løsning, således at andre brancher vil finde amino mere tiltrækkende.

Jeg tror at et panel af professionelle iværksættere fra forskellige brancher, samt fag eksperter fra forskellige brancher vil kunne højne niveauet betragteligt .

- Michael  

www.giverr.dk  Giverr - Gaver direkt på telefonen, send mere end en hilsen 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:05

New Challenges:

Jeg tror at et panel af professionelle iværksættere fra forskellige brancher, samt fag eksperter fra forskellige brancher vil kunne højne niveauet betragteligt .

Jeg tror det bliver svært at finde folk der vil indgå i et panel helt gratis, og dermed bruge tid væk fra sin forretning. Meningen med et forum er at folk kan dumpe forbi med en kommentar når de har tid og lyst.

Men vi kan jo være heldige at der er nogen der melder sig :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:16
Dimitri Hardorff:

Jeg tror det bliver svært at finde folk der vil indgå i et panel helt gratis, og dermed bruge tid væk fra sin forretning. Meningen med et forum er at folk kan dumpe forbi med en kommentar når de har tid og lyst.

Men vi kan jo være heldige at der er nogen der melder sig :)

Jeg tror nu nok der kunne findes folk (der er jo allerede et par meget aktive revisorer på siden), motivationen skulle jo lige netop være at det kunne gavne kendskabet til dem og deres forretning.
Det er set før i form af f.eks. IVÆRKSÆTTEREN's juridiske brevkasse, Start & Vækst's ekspertpanel etc.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

Hej R.

Jeg ved at det ikke var din tråd. Min fejl at inddrage dig, beklager.

Jeg interesserer mig meget for emner over hele linien. Jeg har læst dit indlæg med stor interesse.

Men... Tråd eller ej. Jeg ville bare frem til een bestemt pointe i dén tråd. Idét den har fremkaldt svar har den været dét værd.

Hilsen Christian

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)