Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stikpillen- intet iværksætterforum.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

By the way, Ronnick...

Det her drejer sig jo NETOP ikke om jantelov. Det drejer sig om, at man måske kan komme til at føle sig skræmt som førstegangsiværksætter. Det er det modsatte af Jante. Alle skal have lov at ytre sig. Men i min bog skal alle have hjælp. God, konstruktiv, pædagogisk hjælp.

Men tak for en fin analyse som jeg har gemt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:00

Udenfor tråd..

Jesper, er du ikke Christoffers ven?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:01

Hehe det er lidt pudsigt at det er mig du har udset i debatten - og den debat som du oprindeligt kommenterede på for den sags skyld.

Samtlige debatører i den tråd er nok iblandt de pt. mest behjælpelige Aminoer og går konsekvent gerne ind og bidrager med råd, tip, holdninger, erfaringer og idéer.

Jeg kan ikke se at der skulle være nogle begrænsninger på hvem der må have lov til at ytre sig men selvfølgelig kan folk da have nogle psykologiske barrier imod at deltage i debatter hvor de ikke har erfaring eller viden inden for emnet, og det er nok ikke helt unormalt - Men jeg mener nu stadig at du fuldstændig skyder forbi målet med din kritik og din holdning i det at din beskydning af nogle af de mere aktive aminoer vel netop begrænser den mængde af deltagelse du kan forvente fra dem og dermed begrænser du altså den mulighed som nye iværksættere har for at få hjælp istedet for det modsatte.

Om nye iværksættere skal have god konstruktiv og lige frem pædagogisk hjælp kommer vel an på om der er andre debattører der frivilligt ønsker at bidrage med input til dem - Der er jo ingen der bliver betalt for at skrive indlæg her så det er på frivillig basis og dermed må man vel som ny iværksætter også tage med at nogle ind imellem debatere i tråde der handler om noget som måske ikke er relevant for dem, ligesom alle vi andre, må også de nye iværksættere forholde sig til at Amino, såvel som resten af internettet, er et stort tagselvbord hvor man selv må udvælge og sortere i de informationer og aktiviter som man ønsker at deltage i eller bidrage til.

At det danske boligmarkede har alvorlige problemer kræver det nu ikke meget viden at se, det har peget den vej i et par år snart hvilket du også vil kunne se reflekteret i såvel indenlandske som udenlandsk presse igennem de sidste par år - Det er sådan lidt som lige før IT boblen hvor folk undrede sig over hvordan det mon kunne lade sig gøre at en masse virksomheder, uden reelt indhold  til at afspejle værdiforøgelsen, var steget så voldsomt i pris det behøver man nu hverken en kandidat uddannelse eller et medlemskab af Rotary for at kunne læse sig til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19

Alright, jeg har ikke udset mig DIG i debatten.

At gøre dette til noget  personligt er at latterliggøre det.

Enig… Der er al mulig hjælp at hente på Amino. Den er blot for elitær til at kunne percepteres af mennesker udstyret med en normal IQ,

Du hentyder jo helt klart til, at mit indlæg favoriserer de bogligt svage, idet du fremhæver dem som har psykiske traumer.

Forstå mig ret. Jeg er ikke ude på at hjælpe handicappede i mit indlæg, hvor gerne jeg end ville.

Amino må og skal være et forum for lavt, mellem –og højtuddannede.

Du påstår at folks psykiske barrierer hindrer dem i at deltage konstruktivt i denne debat og antyder dermed, at du er overlegen. I min bog temmelig usympatisk. Det er muligt at jeg qua min udtalelse kan virke hæmmende i mine udtalelser med henblik på aktive aminoer, hvilket er ukorrekt.

Eftersom mit indlæg var ment som et konstruktivt bidrag til Amino, vil jeg lade tråden ligge.

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 02:02

Du er fuldstændigt galt på den.

Jeg hævder overhovedet ikke at amino overhovedet skal gradbøjdes efter IQ.

Jeg hævder at folk skriver og læser indlæg om forskellige ting baseret på erfaring, viden, interesser osv. - Og da folk er forskellige er det forskellige indlæg der har deres interesse.

Du derimod vil gerne forsøge at bestemme typen af indhold eller være smagsdommer for at hvis man interesse sig for nationaløkonomi så er man elitær men at hvis man interessere sig for biler så er man bogligt svag.

Sådan tror jeg slet ikke verden hænger sammen tværtimod tror jeg at det handler om interesser - og derfor skriver jeg at folk selv vælger til og fra efter deres interesser og ikke efter om de nu selv tror de har en høj iq eller ej.

Også lad os lige tage fat i den konkrete debat - DU skrev at folk følte sig skræmt som førstegangs deltager på Amino, så er det så jeg drager den naturlige konklusion at du mener at det er en psykisk mekanisme der ligger bag - Vi kan vel være enige om at det er sådan det at være skræmt kan kategoriseres?

Jeg deler overhovedet ikke dit indtryk af at amino er elitært eller kun for kandidatuddannede eller adm. dirs - tværtimod vil du se at størstedelen af de aktive brugere herinde _ikke_ kan indplaceres i de kategorier du forsøge at påklistre folk. Den lille webshopejer som får regnskabs tips fra revisorne,  tekniske fif fra programmørerne, feedback og gode råd til designet, en god kontakt til nye visitkort eller et godt tilbud på nye vare til butikken - Se det er hvad Amino handler om.

Derfor er min anke til dit indlæg ganske simpelt at jeg er uenig i din betragtning, men istedet for at skyde dig i skoene at du er usympatisk eller hævde at du synes folk er dumme så skrev jeg såmen bare min mening - Det kan jeg godt se er elitært og farligt...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:13

Er jeg den eneste der slet ikke forstår hvad kritikken egentligt går ud på? Hvad er det du ikke kan lide ved Amino?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:23

Han mener at almindelige mennesker med almindelige uddannelser og almindelige jobs er for dumme til at forstå indlæggende her på Amino og samtidig mener han at det kun er folk med lange vidregående uddannelser eller adm. dirs. der er i stand til at deltage i debatten, fordi resten er for dumme til det eller er skræmte over for at deltage, fordi de føler sig for dumme til det, og som en konsekvens heraf skal indlæggene på Amino skrives i "øjenhøjde" som han selv skriver ud fra "laveste" fællesnævner så alle kan "følge" med.

Det er jeg ganske simpelt uenig i fra ende til anden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:27

> Han mener at almindelige mennesker med almindelige uddannelser og almindelige jobs er for dumme til at forstå indlæggende her på Amino

Ahh, ok - der her indlæg er ellers et af de få jeg ikjke har kunne forstå. Men nu er jeg jo også en af de der underuddannede stakler, med blot en 9. klasse. Så det er nok derfor :)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:54

Er Amino ikke netop præget af, at vi taler i et meget down-to-earth sprog? Jeg syntes bestemt aldrig jeg har mødt et indlæg, som har været skrevet i et højt videnskabeligt sprog. Det er jo ikke sådan at folk der har gået eller går på universiteterne, skriver i samme sprog her på amino, som når der skal skrives samfundsvidenskabelige rapporter.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:05

[

christianmachon:

Dette er mit første indlæg på Amino. Jeg vil derfor forholde mig ydmyg. ( Og udelade overdrevent intellektuelle, fagorienterede vendinger).

Må jeg spørge hvad dit fag er? Siden du har måttet vælge at udelade disse fagorienterede vendinger vi andre er for dumme til at forstå?

Amino er blevet en gedigent elitær samling fora, for kommende/nuværende/tidligere ledere , Adm.Dir'er og dem der gerne ville være det.

Dem der er nye inden for iværksætteri og har modet og drivkraften endnu, er ikke rigtig med...

Det synes jeg absolut ikke - Tværtimod synes jeg egentlig, at der er en overvægt af nye og at der godt kunne være endnu flere "gamle" - Det er jo dem vi andre kan tage ved lære af.
Og så den der "og dem der gerne vil være det" - Altså dem der gerne vil være adm. direktører?? Altså undskyld mig, men kan ikke se hvad der er galt med det? For at blive adm. drektør for en større virksomhed skal man da have en stor portion erfaring og viden omkring en masse ting.. Og hele tiden udvikle virksomheden, komme med nye ideer.. Hvorfor kan du ikke lære ligeså meget af dem som du kan af de andre? Du mener ikke de har samme drive? Hvis ikke de havde det, havde de vel aldrig kommet til at bestride deres stillinger?

Hvad er der blevet af den iværksætterånd som hærgede i, de veluddannede ved, i hvilket årti.

Det er ikke længere de færreste beskåret at tage en cand.merc. eller lignende. Men jeg må som påtaget udenforstående undre mig over den manglende øjenhøjde i jeres dialoger. Hvor er øjenhøjden? Hvor er dét at holde sig til en tråd i mere end 5 indlæg? Hvor er dét at dyrke fremdriften og interessen istedet for individuelle faglige frustrationer blevet af ?

Jeg vil godt give dig ret i, at mange indlæg ikke "holder tråden" hele vejen igennem og ofte bliver det noget med, at 2 personer diskuterer 10 indlæg efter... Men det er da med til at gøre det sjovt at læse og i disse diskutioner får man to meninger om samme sag, hvilket også er med til at give større viden - og hvis der ikke er flere der holder sig til den oprindelige tråd i indlægget, er det vel fordi der ikke er mere at sige om den sag.

Der er mange iværksættere som sidder med en rigtig god idé her. Omend den måtte være noget banal. Ikke desto mindre, er der ikke forskel på en lille idé og en stor. Forskellen er sgu at få gjort noget ved det. Og jeg tror... At hvis vi alle skulle benytte trådene til at lufte vor egne frustrationer... Så ville ingen få en konstruktiv hjælp. Hjælp nu hinanden istedet for at fokusere på forhindringerne.

Hvis du tænker på de indlæg hvor nogen skriver "hvad skal jeg gøre ved min hjemmeside" og de her efter bliver haglet ned.. Så er det da netop kritikken der gavner. Vi skrev en gang sådan et indlæg og jeg fik rigtig meget ud af det.. Ros kan jeg få ved alle venner og familie - Her kan jeg få kritik, som giver mig et indblik i, hvad vores kunder og andre udefra vil synes om vores forretning.

For Danmark glemmer guldet på bunden, som i virkeligheden sidder med lysten, men bliver holdt nede af det mindreværd som skabes i deres hoveder af at læse indlæg på denne side som i virkeligheden er utroligt velment.

Hvis jeg ringer til min mor og siger om ikke jeg skal starte en børnetøjs forretning - vil hun sige, ihh jo, god ide!
Hvis jeg går på amino, vil en masse fortælle mig om de faldgruber der findes, hvor hård konkurrencen er på børnetøj osv.
Og det er da fedt - Her får jeg sandheden afvide!
Hvis amino forvandler sig til en rygklapper-fabrik, gider jeg helt ærligt ikke skrive med her inde længere! 

Hvis du er så meget imod aminos indlæg forstår jeg ikke hvorfor du har gidet læse dem så længe?
Og du skriver, at dette er dit første indlæg - Hvis du har læst med så længe, hvorfor så ikke selv give et bidrag ind imellem til en god debat?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)