Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistreret men indtægt under 50.000

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har momsregistreret min enkeltmandsvirksomhed, men kommer ikke til at have en indtægt på over 50.000 kr det første år. Skal jeg alligevel opkræve moms af mine produkter og indbetale dette? Jeg køber varer udenfor EU - skal jeg betale importmoms, når jeg nu får en indtjening på under 50.000? Med andre ord - er jeg forpligtet til at lave momsregnskab med købs- og salgsmoms, når min virksomhed er momsregistreret, selvom min indtjening er lille?

Mvh 

LJ

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36

JA.

Selvom din omsætning ikke er over grænsen følger alle pligter med når du har valgt at lade dig momsregistrere.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:39

Ja det skal du. Når du er momsregistreret, skal du lave momsregnskab og afregne med SKAT.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09

ECOLJ:

1

Jeg køber varer udenfor EU - skal jeg betale importmoms, når jeg nu får en indtjening på under 50.000? Med andre ord -

2

er jeg forpligtet til at lave momsregnskab med købs- og salgsmoms, når min virksomhed er momsregistreret, selvom min indtjening er lille?

1 Du skal bogføre importmoms men når du er momsregistreret og købet er til momspligtig aktivitet, så skal du ikke betale noget - det er 25% af vare+fragt som importmoms under salgsmoms og samme beløb så under købsmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

2 - ja alt du sælger skal du have moms på - eller hvis det er til udlandet - behandle efter de regler men med momsindberetning  så ja du skal føre fuldt momsregnskab, hvilket er ret let i det fleste regnskabsprogrammer - men jo skal huskes

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)