Jeg har momsregistreret min enkeltmandsvirksomhed, men kommer ikke til at have en indtægt på over 50.000 kr det første år. Skal jeg alligevel opkræve moms af mine produkter og indbetale dette? Jeg køber varer udenfor EU - skal jeg betale importmoms, når jeg nu får en indtjening på under 50.000? Med andre ord - er jeg forpligtet til at lave momsregnskab med købs- og salgsmoms, når min virksomhed er momsregistreret, selvom min indtjening er lille?
Jeg køber varer udenfor EU - skal jeg betale importmoms, når jeg nu får en indtjening på under 50.000? Med andre ord -
2
er jeg forpligtet til at lave momsregnskab med købs- og salgsmoms, når min virksomhed er momsregistreret, selvom min indtjening er lille?
1 Du skal bogføre importmoms men når du er momsregistreret og købet er til momspligtig aktivitet, så skal du ikke betale noget - det er 25% af vare+fragt som importmoms under salgsmoms og samme beløb så under købsmomshttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
2 - ja alt du sælger skal du have moms på - eller hvis det er til udlandet - behandle efter de regler men med momsindberetning så ja du skal føre fuldt momsregnskab, hvilket er ret let i det fleste regnskabsprogrammer - men jo skal huskes
vh John Hannoverr
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER