Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bondam må have fået hjerneblødning ...!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle af jer sikkert allerede ved har Klaus Bondam (R) lige fået gennemtrumfet, at lukke hele Nørrebrogade i København af for biler. Arbejdet går i gang til foråret. Fremover må hverken privatbiler eller taxaer køre der - kun cykler, fodgængere, busser (underligt nok, for de er sgu da i sandhed både svindende, larmende og farlige!) og i begrænset omfang varebiler til butikker. Hvordan kunderne så skal få varerne væk fra butikkerne, når de har købt dem, er Bondom nok ligeglad med. Og for dem der har kontorer i området, er han nok også ligeglad med hvordan forretningsforbindelser skal kunne komme til og fra møder.

Det er meget tydeligt på mig, at den nuværende ledelse i København ikke ønsker et aktivt erhvervsliv. Det er jo så et politisk valg man kan tage. Men jeg synes det er dumt. Jeg har set hvordan sådanne nogle byer ser ud i USA. I de værste eksempler kan man knap nok købe en avis og en is i midbyerne - det hele er flyttet ud til super malls udenfor byerne. Det er ikke en god by. Og det er bestemt ikke den levende by, som Dondam forestiller sig. Nej, de er stendøde og røvsyge.

Jeg har kontor i København fordi de fleste af mine ansatte bor i, eller i nærheden af, København. Men jeg kan da ikke lade være med at tænke på om det efterhånden er det værd. Når nu København ikke ønsker sådan nogle som mig og min virksomhed, så ville det vel være mere rimeligt for alle at jeg flyttede kontoret til en anden kommune, der gerne vil have et aktivt erhvervsliv. Der er masser af kommuner der gør rigtig meget for at tiltrække og "forkæle" virksomheder, så der er altså grænser for hvor længe jeg orker at finde mig i Bondams terror og middelalder-romantiske forestillinger om, hvordan København skal fungere.

Som borger i Danmark - ikke i København, må jeg sige, at jeg synes det er dybt problematisk at København administrerer byen som et sogneråd. De tager ganske enkelt ikke deres rolle som landets hovedstad - vores alles hovedstad, alvorligt. Hvis København f.eks. ikke gider at have parkering ved de store statsteatre - så er jeg da sikker på, at andre byer meget gerne vil have dem. Sprøg Roskilde, Helsingør eller Odense om de vil have operaen. Jeg er sikker på de siger ja tak, og bygger en kæmpe parkeringsplads (eller kælder) i tilskud.

Bondam har direkte sagt, at han mener hans rolle er først og fremmest at sikre at Køebnhavnerne har det godt i København - og at der f.eks. først og fremmest er plads til deres biler. Det er jeg helt uenig i! Og  hans holding til dette fik sig da også et slag sidste år, hvor det viste sig at de 25 kroner i timen det kostede at parkere i midtbyen om aftenen gik meget hårdt ud over restauranterne. Så det blev de nødt til at ændre igen. Bondams fokusering på egne borgere - frem for København som vores alles hovedstad, synes jeg minder mig om, hvis en restaurant nu havde f.eks. 10 parkeringspladser, men at de ansatte altid tog dem alle, så ingen kunder kunne komme ind. Hvor smart er det lige?

I dag brugte jeg iøvrigt, igen igen, 15 minutter, hvor jeg kørte rundt i cirkler på Vesterbro for at finde en parkeringsplads. Gud ved hvor meget ekstra billos det har kostet - som kune have været sparet, hvis der var nogle flere parkeringshuse ...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:16

Er det ikke foreløbigt kun et forslag fra hans side?

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:34
Mikkel deMib Svendsen:
Som borger i Danmark - ikke i København, må jeg sige, at jeg synes det er dybt problematisk at København administrerer byen som et sogneråd

Jeg synes du rammer hovedet på sømmet her. København er vel først og fremmest til for københavnerne? Jeg er af den opfattelse, at det er på tide, at byens egne indbyggere kommer i første række, når der skal prioriteres. Alt, alt for længe har det været stik modsat: Pendlere og gennemkørende trafik fra folk der bor andre steder har haft første prioritet.

Når det er sagt, er det selvfølgelig i byens interesse at den er tilgængelig og har et stærk erhvervsliv. Jeg kan dog ikke se nogen som helst modsætning mellem en bilfri Nørrebrogade og et stærkt erhversliv. Strøget er også bilfri og der er der da butikker og kontorer i hobetal. Det står folk fri for, hvor de vil placere deres forretning. Man kan placere den i Fields eller i en gågade alt efter hvad man finder optimalt. Men at begynde at klynke over forandring og nytænkning hører ingen steder hjemme. Jeg synes det er modigt og fremsynet set at Bondam. Biltrafik er ikke fremtiden - og med en stærk kollektiv trafik burde det ikke få nogen til at fravælge Nørrebrogade.

/marin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:09

> Er det ikke foreløbigt kun et forslag fra hans side?

I nyhederne fremgik at der ER flertal for det - om det formelt er vedtaget ved jeg ikke, men planlægning af hvornår det skal træde i kraft er øjensynligt igang.

Hvis Københavnerne ikke vil være hovedstad for hele landet, synes jeg da bare at de skal sige det. Jeg er overbevist om at mange andre byer meget gerne vil overtage den rolle - og nyde de fordele der følger med ...

Men sålænge København er hovedstad bliver byen nødt til at acceptere rigtig mange der kører ind og igennem byen. Man kan mindske de problemer ved at føre en langt bedre trafikpolitik end den der føres nu, bygge flere parkeringshuse og bedre trafikføring (det er f.eks. komplet åndssvagt at det meste af den gennemkørende trafik skal over Kongens Nytorv i dag!)

Og heldigvis kan vi - i kraft af staten, øjensynligt godt gå ind og bestemme over København - som det jo ser ud til at ende med med den parkeringsplads ved det nye teater. Det kan være vi bliver nødt til at gøre det lidt mere, når nu Københavnerne ikke kan finde ud af at leve op til deres hovedsstadsforpligtelser selv. Det er dog også sindssygt arrogant, at København først får hele Danmarks teater - og derefter ikke vil lade folk der kommer udefra parkere i nærheden. Han havde da ved gud ikke forestillet sig at folk ville cykle dertil fra Jylland? Jeg gad også godt se Bondam smutte hjem til Ugerløse med de offentlige efter en sen forestilling - jeg lover dog ikke at samle ham op, når han sidder fatst i Tølløse kl. halv to om natten :)

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:47
Overalt i verden er storbyerne ved at blive kvalt i biltrafik. I de byer, hvor man laver bilfri zoner og bymidte, går det fremad for både livet og erhvervslivet efter ændringen. Sådan noget bagstræb som deMib kommer med her har vi set i Danmark hver eneste gang der skulle laves så meget som en gågade. De handlende er sikre på, at verden går under, hvis ikke deres kunder kan parkere på gaden lige ud for butikken. Når så gågaden er gennemført, bliver der mere liv i gaden, kunderne strømmer til og de handlende er meget glade. Jeg er sikker på, at både dine ansatte og dine forretnings-forbindelser finder ud af det. Det gør de altid. Tør øjnene og ta' en kiks.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:26

> Tør øjnene og ta' en kiks.

Hvis det er med den attitude du vil diskutere, så må jeg jo bare svare: Luk røv idiot

Jeg har set masser af eksempler på hvordan byer ødelægges af netop denne form for fanatisme og sognerådsmentalitet. Men som sagt, så længe København er Danmarks hovedstad, så er det ikke kun København der bestemmer hvad der skal ske - så må regeringen jo, ligesom med parkeringspladsen, trumfe det igennem der gavner hele landet. De Københavnere der så ikke kan lide det, må bare flytte et andet sted hen. Så kan du æde dine tudekiks sammen med Bondam og andre narrøve der mener vi skal føre byen tilbage til det forrige århundrede. Det er ikke fremskridt - det er tilbageskridt. Bare fordi man bevæger sig er det ikke nødvendigvis til det bedre. Og det er tilfældet her

Fra Valby
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:33

Jeg kunne ikke være mere enig.

Men det Bondam og Ritt gør, er jo ikke andet end at slå de sidste søm i kisten på over 10 års forfejlet trafikpolitk i København.

Man har næsten givet permanent dispensation fra loven om opførsel af parkeringspladser ved nybyggeri, med biler der circulere evigt efter en parkeringsplads som resultat. Man har indsnævret vejene i den utopiske tro at bilerne "puff" forsvinder, med længere køer som resultat. Man har på ingen måde haft nogen helhedsplan med den kollektive trafik, med trafikale (og økonomiske) fiaskoer som Flintholmen til følge.

Vi har allerede taget konsekvensen og handler næsten ikke, går næsten ikke i teateret/biografen, går næsten ikke på restaurant eller lign. i København. På trods af at det er den kommune vi bor i, er det nemmere og billigere at tage andre steder hen. Forskellen ses tydeligt når man kører ind på Frederiksberg. Her er gratis parkeringspladser, indkøbsmulighedder mv. vejene er vedligeholdt og om vinteren bliver der også ryddet sne her bedre og oftere en i København.

Fra den glemte bydel

/Marcus

-- ScanvoX --

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 19:34

Jeg er 100% bag ved Bondam mht. at få bensin og diesel biler væk fra byen, men han griber det bare forkert an.

Han bruger bare en push strategi, istedet for at bruge en pull strategi.
Gør som Frankrig og indfør et 5000 euro tilskud til dem der køber elbiler, og så vil det komme helt af sig selv.

Gratis parkering, gratis opladning, ingen afgifter, renere klima samvittighed, og dertil et 5000 euro tilskud til at købe bilen, så tror jeg sgu danskerne begynder at få øjnene op for det uundgåelige elbilsboom der venter rundt om hjørnet.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Fra Valby
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:52

Lad os nu antage at vi allesammen hopper på den uundgåelige el-bil-bølge. Så er der stadig ingen parkeingspladser at få, hverken i byen, ved Operaen eller på Flintholm station. Der er stadig heller ingen plads på vejene. Så er vi jo lige vidt.

Og hvordan får jeg egentligt en renere klimasamvittighed ved at køre rundt i en elbil eller hybridbil for den sags skyld?

/Marcus

-- ScanvoX --

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 12:25

Marcus Hoff:

Lad os nu antage at vi allesammen hopper på den uundgåelige el-bil-bølge. Så er der stadig ingen parkeingspladser at få, hverken i byen, ved Operaen eller på Flintholm station. Der er stadig heller ingen plads på vejene. Så er vi jo lige vidt.

Og hvordan får jeg egentligt en renere klimasamvittighed ved at køre rundt i en elbil eller hybridbil for den sags skyld?

/Marcus

Lige pt er der masser af ledige P-pladser reserveret til elbiler rundt omkring i byen, med gratis ladestationer.
Disse skal selvfølgelig udvides i takt med at folk køber en elbil

Du får renere klima samvittighed fordi den energi der er brugt til at drive el-bilen udleder 40% mindre CO2, end diesel og bensin.
(hvis el´en er produceret på et kulkraftværk. Hvis den kommer fra vindmøller eller anden alternativ energi, så kan man jo så komme ned på ingen CO2 udledning overhovedet) Dertil kommer at der ikke er behov for partikel filtrer på din elbil, dvs renere luft for københavnerne.

Der er muligvis ikke meget plads på vejene lige nu, men alt tyder jo på at brændstof priserne ikke er på vej ned af, så mon ikke folk begynder at tænke på samkørsel og offentlig transport når en liter brændstof er oppe på 12-15 kr.

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)