Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ltd. Selskab - Er det en god ide?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg hører det bliver der spurgt om fordele og ulemper ved et Ltd. men ikke fortalt en forudsætning:

Er der tale om risiko afdækning ved et handels selskab, der handler med mange valutaer, er der tale om tax planning, er der tale om risiko afdækning ved et produktions selskab, der producerer i land A og sælger i landene a-z osv.?

Mht. Karins indlæg:
Det er altid en mulighed at registrere sin filial som ApS eller A/S med de krav til selskabskapital det stiller og det image det giver i DK.

Når dagen er omme kan man også altid gøre sig umage og få en rating af Standard og Poors kreditværdighed - i international sammenhæng er ApS eller A/S ikke meget værd som image, det er kun i DK.

Et Ltd. har en høj image værdi internationalt hvis man kan dokumentere sin kreditværdighed via enten S&P eller årsregnskaber.

Bernino
Tilmeldt 25. Jun 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, her må jeg give Bernino Lind ret, set med internationale øjne er danske selskaber dem, der er de tvivlsomme og ikke de velkendte Limited selskaber.   
I bund og grund drejer det sig om, hvilken ydelse man tilbyder. Hvis man er lokal håndværker vil man nok vælge et ApS - hvis man driver konsulentvirksomhed har man ret frie hænder og her ville et Ltd være en ud af flere muligheder. Driver man nogen form for handel med EU eller andre lande vil det første valg nok være et Ltd og måske endda en mellemcentral på BVI, Seychellerne el. Delaware, altså et IBC(International Business Company. På dansk hedder det et: Internationalt Handels Selskab), her vælges naturligvis en destination, der har et godt forhold med det/de lande, som man kommer til at handle med og som tilbyder nogle konkurrencedygtige forhold. Det kan f.eks være lav eller ingen skat og ingen regnskabspligt. Dette betyder gode muligheder for nem drift og kontrol over overskudet i salgslandet, da man selv kontrollerer prisen på varen.
Investeringsselskaber har derimod ikke meget ud af at bosætte sig i England, her beskattes disse nemlig med samme takst som danske selskaber. Her bør man gå efter en dansk model eller et andet internationalt selskab, der tilbyder bedre muligheder.

Handel på nettet. Som udgangspunkt har alle internetbaserede firmaer mulighed for at placere ejerskabet og omsætníngen i et engelsk selskab eller i nogle tilfælde direkte i et offshore selskab.

Jeg ved, at mange vil rynke på næsen over dette budskab, men man skal huske, at man ikke starter virksomhed for den danske stats skyld, man gør det for sin egen og for sin famillies skyld- så hvorfor skal man så ikke kigge på de muligheder, der tilbyder de bedste muligheder, den laveste skat og der gør ens produkter og ydelser mest konkurrencedygtige??????? Hvis man får succes vil Danmark også nyde godt, idet succesén vil afspejle sig i ens løn og forbrug.

Da engelske ltd selskaber ikke betaler skat af det første overskud på 100.000 dkk, er det en god måde at komme igang på og man vil altid derefter kunne lave et dansk selskab, afdeling eller datterselskab, når man kan se at firmaideen virker og man har kunder. Men en engelsk løsning skal kun vælges, hvis du kan se flere fordele end ulemper. Vælg ikke et Aps til fordel fra noget andet selskab blot fordi din revisor siger det - hvor tit hører du en revisor tilbyde dig en udenlandsk løsning? Så gør din research og dan dig en mening, tag derefter fat i udvalgte fagfolk indenfor de forskellige selskabsformer og hør deres meninger og argumenter om det rette valg til din branche...

PS: til jer der vælger en engelsk løsning: køb af et firma der kan sikre jer en engelsk firmakonto i en større bank. Altså hvor de kan hjælpe jer med alt fra start til slut. Det kan nemlig være svært at få en konto, hvis banken ikke kender jer.

Disse ting står der meget om på diverse sider på nettet. Bl.a.
www.dintryghed.dk  

Håber i kan bruge noget af det.
Held og lykke

Cosmopolit
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke helt pointen. Man kan selvfølgelig vælge at flytte til et andet land og så betale en lavere skat. Men bor du i Danmark og du tjener penge i et udenlandsk selskab, skal du oplyse dem til skattevæsnet, ellers overtræder du loven og det er vel ikke det du opfordrer til?
Jeg vil undlade at gå ind i de moralske dele af sagen, men at prøve at snyde med den slags virker på mig vandvittigt. Selv om man vælger et land der ikke har oplysningspligt til Danmark i dag, kan den slags ændre sig senere. Og er det virkelig pengene værd at vide at man aldrig ved om det er politiet der ringer på ens dør og man efterfølgende skal sidde x antal år i spjældet?
Jeg syntes det ikke...

Dbh Martin
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hey


Jeg tror ikke det drejer sig om skatteundragelse for de fleste - men mere et ønske om at opnå fordelene ved et ApS uden at skulle smide 125k...

For mig virker det ret bøvlet - og ikke umagen værd...men det kommer måske an på situationen...

 

d.

www.onapp.com

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der tror jeg du tager fejl.
Som det også tydeligt fremgår af indlægger jeg svarer på, så er ønsket at beholde mere selv.
Det er et forståeligt ønske i et land der beskatter så afsindig voldsomt, men det er bare vigtigt at folk ikke tror at de kan oprette et selskab i et andet land og så blot undlade at opgive det i Danmark. Det kan have nogle meget farlige konsekvenser som man skal være sig meget bevist om. Vi lever i en meget, meget foranderlig verden og man kan ikke vide sig sikker. Så udover at jeg ikke syntes det er moralskt i orden, så er det også en farlig strategi.


Dbh Martin

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
du har nok ret når man taler om den traditionelle offshore model...med antigua selskaber og lign.
men at oprette et ltd. i håb om at man ikke skal betale skat tror jeg ikke man kommer langt med.

 

d.

www.onapp.com

Tilmeldt 25. Jun 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Først vil jeg lige starte med at sige jeg tror vi har misforstået hinanden en smule. Jeg siger ikke at man skal unddrage sig skat, PÅ INGEN MÅDE!

Godt, når det er sagt, så er her et uddrag:
"Jeg ved, at mange vil rynke på næsen over dette budskab, men man skal huske, at man ikke starter virksomhed for den danske stats skyld, man gør det for sin egen og for sin famillies skyld- så hvorfor skal man så ikke kigge på de muligheder, der tilbyder de bedste forhold, den laveste skat og der gør ens produkter og ydelser mest konkurrencedygtige??????? Hvis man får succes vil Danmark også nyde godt, idet succesén vil afspejle sig i ens løn og forbrug."

Hermed mente jeg ikke nul skat i Danmark eller skatteundragelse!
Stifter man et selskab i DK er selskabet skattepligtig i DK, men stifter man et selskab i et land med lavere skat, er man naturligvis skattepligtig i dette land, og hvis ens forrtningside og branche tillader det bør vælges de, for ens forretning, mest gunstige selskabsformer. Hertil var det at ens succes ville afspejle sig i ens løn som man naturligvis får udbetalt og betaler skat af i Danmark og på den måde ville Danmark få sin skat. Pointen var her at man ikke skulle have dårlig samvitteighed fordi man ikke valgte en dansk løsning og ens selskab ikke blev skattepligtig til Danmark men et andet land, for alt dette er naturligvis ifølge internationale regler og hvis ikke du vælger at spille efter disse regler så går det tit sådan, at dine konkurrenter vil gøre det. Når reglerne engang bliver lavet om for Danmarks og Europas største Konserner og reglerne på dette område skærpet, så lad os tage debatten op igen, men indtil da- når vi taler forretning så lad os(i de tilfælde det er muligt og tilrådeligt) spille efter samme regler som gælder konsernerne eller konkurrenterne, for at drive forretning og leve af det og drive det til succes er ikke for sjov og heller ikke nemt, så mit råd kan kun være: "Sæt dig ind i reglerne, brug dem til fulde, for det gør alle andre"

(til jer der mener mit budskab stadig er umoralsk)
Hvorfor har nogle af Danmarks mesk kendte banker og revisionshuse udenlandske afdelinger hvor de hjælper kunder med netop at stifte udenlandske afdelinger, offshore bankkonti og Trust fonde, men naturligvis kun for "formuende" og velinformerede danskere(så hvorfor så ikke komme ind i kampen : ) ???? Her kan nævnes Jyske bank Ltd. og KPMG
 http://www.jyske-bank.dk/1.0_about_us/default.asp?sPageID=1.1&sLangID=uk
http://www.kpmg.ky/services.asp?unid=91

Tak for jeres tid, god aften
Cosmopolit
Tilmeldt 25. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er fuldstændig enig med dine post, jeg har selv et par udenlandske firmaer, hvor jeg har forskellige aktiviteter i, et holding selskab med nominel ejer og direktør, bankkonto og mastercard, denne konto kan ikke spores og der kan jeg lave min pensionsopsparing, hæve til julegaver etc. mit holding selskab ejer så mit andet udenlandske selskab som står i mit navn som der betales skat af, samt de penge jeg trækker ud herfra bla. til min egen løn betaler jeg topskat af i DK. Mit sidst nævnte udenlandske selskab er så holding selskab for mit danske ApS.


Min konstruktion er i sin tid lavet af revisor og min bank i DK.



Jeg er glad for at bo i Danmark og vil gerne betale skat, hvilket jeg så også gør af min egen løn men min oparbejdende formue (pension) foretrækker jeg at betale en anden skatteprocent end 60% af, ellers er det for mig simpelthen for surt at stå op og have en meget lang arbejdsdag hvis fortjenesten af mit arbejde næsten er ligegyldig.


 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/25/2005 11:25:26 PM Forfatter: INKASSOGUD
Jeg er fuldstændig enig med dine post, jeg har selv et par udenlandske firmaer, hvor jeg har forskellige aktiviteter i, et holding selskab med nominel ejer og direktør, bankkonto og mastercard, denne konto kan ikke spores og der kan jeg lave min pensionsopsparing, hæve til julegaver etc. mit holding selskab ejer så mit andet udenlandske selskab som står i mit navn som der betales skat af, samt de penge jeg trækker ud herfra bla. til min egen løn betaler jeg topskat af i DK. Mit sidst nævnte udenlandske selskab er så holding selskab for mit danske ApS.


Min konstruktion er i sin tid lavet af revisor og min bank i DK.



Jeg er glad for at bo i Danmark og vil gerne betale skat, hvilket jeg så også gør af min egen løn men min oparbejdende formue (pension) foretrækker jeg at betale en anden skatteprocent end 60% af, ellers er det for mig simpelthen for surt at stå op og have en meget lang arbejdsdag hvis fortjenesten af mit arbejde næsten er ligegyldig.






Jeg kan sagtens følge dig i at vi i Danmark bliver for hårdt beskattet, men jeg fatter ikke hvordan du tør at sætte til side i et "hemmeligt" selskab. Du skriver at det ikke kan spores, men man ved aldrig hvad fremtiden bringer..


Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan du gøre det lovligt, er jeg helt enig. Man skal spille på alle de heste man kan.
Vi har selv det problem i SPAMfighter at vi skal pålægge alle private EU borgere 25% dansk moms og det gør at mange vælger at købe løsninger solgt fra f.eks. USA eller et EU land med lavere moms.
Det er noget vi helt klart ikke kan leve med i al fremtid, så derfor er vi nødsaget til at kigge på alternativer.
Dbh Martin
Side 2 ud af 4 (37 indlæg)