Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ltd. Selskab - Er det en god ide?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,
Min kone er ved at starte en ny virksomhed ( i forbindelse med www.1929.dk) og hun kigger en del på muligheden for engelske ltd. virksomhedsformen.

Fordelene er klare, vedr. ulemperne har jeg ledt længe - og har kun fundet lidt problemer omkring momsregistrering i DK?

(noget med 125.000 (som ikke kan være i likvide aktiver) på en spærret konto)

Nogen af jer der har erfaring med ldt's som samtidigt kører direkte salg igennem dem i DK gennem en dansk filial?

Har kigget meget på http://www.dintryghed.dk/ , http://www.offshoreconsult.dk/ og http://www.asap2.net - men de er jo ikke specielt objektive eller informative :)

Anyone?

d.

www.onapp.com

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 74
Fra  christianhvid.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor kommer det med de 125.000 fra? Jeg troede at kapitalkravet kun var 1000 GBP ved engelsk limited?
Tilmeldt 25. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have dit Ltd. firma fillial og momsregistreret i danmark kræver Told & Skat at du har 125.000.- indsat på en lukket konto.



Men altså man skal bare have et udskrift fra banken på det, så man kan nøjes med at have dem stående i 5 min.
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget spændende med de Ltd. selskaber. Jeg er os meget nysgerrig om der er ulemper.



Det eneste jeg er bange for er at man skal være afhægige af de firmaer som tilbyder at oprette firmaet i udlandet og deres service. Hvad sker der hvis de skulle krakke.


 


Risikere man om f.eks. 5 år os skulle betale en masse til den danske stat pga. man har være bosiddende her i landet. Jeg synes ellers det virker som en god måde at kunne udvikle sin virksomhed både nationalt og internationalt med platform i et engelsk selskab. På en måde hvor man kan udvilke virksomheden uden at hele kapitalen forsvinder i skat.


 


Skattefar få jo sine penge når man hæver sin løn fra LTD. selskabet.
Tilmeldt 27. May 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/13/2005 8:13:59 PM Forfatter:Ditlev
Hej Alle, Min kone er ved at starte en ny virksomhed og vi kigger en del på muligheden for engelske ltd. virksomhedsformen.


Fordelene er klare, vedr. ulemperne har jeg ledt længe - og har kun fundet lidt problemer omkring momsregistrering i DK?

(noget med 125.000 (som ikke kan være illikvide aktiver) på en spærret konto)


Nogen af jer der har erfaring med ldt''s som samtidigt kører direkte salg igennem dem i DK gennem en dansk filial?

Har kigget meget på http://www.dintryghed.dk/ , http://www.offshoreconsult.dk/ og http://www.asap2.net - men de er jo ikke specielt objektive eller informative :)


Anyone?


d.


Hej !

 

Jeg plejer rent faktisk at fraråde folk, at gå ind i de ordninger.

 

Mit råd til jer er - start et dansk ApS efter "Holding-modellen" hvis du/I vil noget med det. Du kan evt. se lidt mere på www.selskabsadvokaten.dk hvis du er ved at etablere virksomhed / stifte virksomhed.

 

Er det småterier hvor der ikke er det store ansvar så få et momsnummer og driv det som personlig virksomhed.

 

Og ja. Hvis man vil have en filial af et udenlandsk selskab momsregisteret i DK skal man stille sikkerhed. Jeg mener nu beløbet er DKK 110.000 - men vil ikke lige hænges op på det. Yderligere har man et problem hvis ledelsen af det engelske selskab defacto er placeret i Danmark.

 

 
Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super simpelt. Spørg endelig hvis du skulle flere spørgsmål efter denne beskrivelse:

 

 

På dansk

Registrering af filialen hos den danske Erhvervs- og Selskabsstyrelse:

Registreringen af en dansk filial hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (E&S) sker ved indsendelse af en udfyldt standardformular. Standardformularen skal underskrives af hovedselskabets ledelse (det spanske selskab der gerne vil registere en dansk filial) eller en person der er bemyndiget til, at underskrive et sådant dokument.

Følgende information skal være indholdt i den udfyldte standardformular:


  • Det fulde navn, adresse, CVR-nr., telefon- og faxnummer vedrørende det spanske hovedselskab, som er den juridiske person der anmoder om registrering af en dansk filial.
  • Navnet på den danske filial. I henhold til dansk selskabret er det et krav at det danske ord "filial" samt hovedselskabets nationalitet fremgår af filialens navn. Det bør inden indsendelse af den udfyldte standardformular afklares om det faktisk valgte filialnavn opfylder alle krav.
  • Filialens formål skal angives. Formålet kan angives som enhver aktivitet så længe denne blot falder ind under hovedselskabets formål. Det bør ligeledes inden indsendelse af den udfyldte formular afklares, at dette krav er opfyldt.
  • Den danske filials adresse.
  • Navn, adresse mv. for så vidt angår den danske filialbestyrer. Samme information skal ligeledes oplyses i relation til den personkreds der kan tegne hovedselskabet. Yderligere skal datoen for tiltrædelsen som filialbestyrer oplyses.


Samtidig med indsendelsen af den udfyldte standardformular skal følgende dokumentation indsendes:


  • Filialbestyrerens fuldmagt, underskrevet af en person der kan tegne hovedselskabet.  
  • Det skal også oplyses og dokumenteres, hvem der kan tegne hovedselskabet. I forlængelse heraf skal det dokumenteres, at hovedselskabet er et reelt og på korrekt juridisk vis etableret spansk selskab.
  • Hvis filialbestyreren og/eller den eller de personer der kan tegne hovedselskabet har en fast dansk bopælsadresse skal deres respektive personnumrer oplyses. Hvis derimod en eller flere af disse personer har deres faste bopælsadresse uden for Danmark skal en kopi af deres respektive pas fremskaffes og indsendes samtidig med indsendelsen af den udfyldte standardformular.
  • Der skal fremskaffes og indsendes en kopi af det spanske selskabs registreringsbevis som dokumentation for dets registrering i Spanien. På ligenden vis skal der fremskaffes og indsendes en kopi af det spanske selskabs senest vedtægter. Begge dokumenter skal oversættes til dansk og helst af en dansk statsautoriseret translatør.


Registrering hos de danke told- og skattemyndigheder:

Ud over registreringen hos E&S skal filialen også registreres hos de danske told- og skattemyndigheder. Registreringen hos de danske told- og skattemyndigheder skal ske senest 8 dage forinden filialen påbegynder dens danske momspligtige erhvervsaktivivteter.

Følgende
Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super simpelt og og om hvorvidt man kan hæve virksomhedskapitalen i selskabet via aktiver kommer


an på det land hvor virksomheden har hjemme.


På dansk


Registrering af filialen hos den danske Erhvervs- og Selskabsstyrelse:

Registreringen af en dansk filial hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen (E&S) sker ved indsendelse af en udfyldt standardformular. Standardformularen skal underskrives af hovedselskabets ledelse (det spanske selskab der gerne vil registere en dansk filial) eller en person der er bemyndiget til, at underskrive et sådant dokument.

Følgende information skal være indholdt i den udfyldte standardformular:



  • Det fulde navn, adresse, CVR-nr., telefon- og faxnummer vedrørende det spanske hovedselskab, som er den juridiske person der anmoder om registrering af en dansk filial.
  • Navnet på den danske filial. I henhold til dansk selskabret er det et krav at det danske ord "filial" samt hovedselskabets nationalitet fremgår af filialens navn. Det bør inden indsendelse af den udfyldte standardformular afklares om det faktisk valgte filialnavn opfylder alle krav.
  • Filialens formål skal angives. Formålet kan angives som enhver aktivitet så længe denne blot falder ind under hovedselskabets formål. Det bør ligeledes inden indsendelse af den udfyldte formular afklares, at dette krav er opfyldt.
  • Den danske filials adresse.
  • Navn, adresse mv. for så vidt angår den danske filialbestyrer. Samme information skal ligeledes oplyses i relation til den personkreds der kan tegne hovedselskabet. Yderligere skal datoen for tiltrædelsen som filialbestyrer oplyses.

Samtidig med indsendelsen af den udfyldte standardformular skal følgende dokumentation indsendes:


  • Filialbestyrerens fuldmagt, underskrevet af en person der kan tegne hovedselskabet.  
  • Det skal også oplyses og dokumenteres, hvem der kan tegne hovedselskabet. I forlængelse heraf skal det dokumenteres, at hovedselskabet er et reelt og på korrekt juridisk vis etableret spansk selskab.
  • Hvis filialbestyreren og/eller den eller de personer der kan tegne hovedselskabet har en fast dansk bopælsadresse skal deres respektive personnumrer oplyses. Hvis derimod en eller flere af disse personer har deres faste bopælsadresse uden for Danmark skal en kopi af deres respektive pas fremskaffes og indsendes samtidig med indsendelsen af den udfyldte standardformular.
  • Der skal fremskaffes og indsendes en kopi af det spanske selskabs registreringsbevis som dokumentation for dets registrering i Spanien. På ligenden vis skal der fremskaffes og indsendes en kopi af det spanske selskabs senest vedtægter. Begge dokumenter skal oversættes til dansk og helst af en dansk statsautoriseret translatør.

Registrering hos de danke told- og skattemyndigheder:

Ud over registreringen hos E&S skal filialen også registreres hos de danske told- og skattemyndigheder. Registreringen hos de danske told- og skattemyndigheder skal ske senest 8 dage forinden filialen påbegynder dens danske momspligtige erhvervsaktivivteter.

Følgende information skal tilvejebringes i forbindelse med filialens registrering hos de danske told- og skattemyndigheder:
Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dat 6/3/2005 8:53:59 PM Forfatter: SelskabsAdvokaten ApS - Troels Wenzel Østergaard, Advokat, HD (F) [QUOTE]Dat 5/13/2005 8:13:59 PM Forfatter:Ditlev

 Hej !


Jeg plejer rent faktisk at fraråde folk, at gå ind i de ordninger.


Mit råd til jer er - start et dansk ApS efter 'Holding-modellen' hvis du/I vil noget med det. Du kan evt. se lidt mere på www.selskabsadvokaten.dk hvis du er ved at etablere virksomhed / stifte virksomhed.


Er det småterier hvor der ikke er det store ansvar så få et momsnummer og driv det som personlig virksomhed.


Og ja. Hvis man vil have en filial af et udenlandsk selskab momsregisteret i DK skal man stille sikkerhed. Jeg mener nu beløbet er DKK 110.000 - men vil ikke lige hænges op på det. Yderligere har man et problem hvis ledelsen af det engelske selskab defacto er placeret i Danmark.



men hvad dækker filial egentlig over? er det et salgssted eller et kontor?

hvis vi nu tager udgangspunkt i en rådgivningsvirksomhed eller ligende kunne man så ikke forestile sig at man har to firmaer; et alm. dansk enkeltmands firma som hedder X og et engelsk ltd. firma som hedder Y. når man skal skal lave et stykke arbejde, f.eks. en hjemmeside eller nogle ingeniør beregninger, så er det virksomhed Y der holder møde og bliver hyret til at lavet det specifikke stykke arbejde. virksomhed Y hyrer da virksomhed X til at lave det egentlige arbejde.

rent praktisk er man ejer og medarbejder i begge virksomheder og har kun et officielt ansigt udaftil til ens kunder, nemlig igennem virksomhed Y. på den måde kommer man uden om at skulle have en dansk fillial, men vil samtidig kunne arbejde og være momsregistreret i DK.  eller hvad? (altså lidt det samme som et IBC selskab)

jeg skal måske lige indskyde at jeg ikke har en dyt forstand på dette og det er ment som et spørgsmål til nogle kloge hoveder på dette område?

mvh kristian kh


 


 
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
I IVÆRKSÆTTEREN nr. 3 (sept. 2003) bragte vi en artikel, der handler om etablering af selskaber i England - jeg har sakset et udklip, der svarer på centrale spørgsmål - og lagt resten af artiklen ud på vores hjemmeside www.ivaerksaetteren.dk (under arkiv). Hav dog in mente, at artiklen er næsten to år gammel, så der er forbehold for lovændringer siden da.

Håber det kan bruges.


Er et Ltd. noget for mig?

Langt størstedelen af udenlandske selskaber i England opererer under betegnelsen Ltd. Benjamin Lundström og Steen Rosenfalck gennegår her fordele og krav.

Konfidentielt ejerskab
Et særkende under engelsk ret er anvendelsen af nominees. En nominee er én person, der på vegne af den egentlige ejer, the beneficiary, er angivet som ejeren af et aktiv. Denne konstruktion anvendes ofte, hvor man uvist af hvilken årsag ønsker at skjule den egentlige ejer for omverden. I et Ltd. har en anpartshaver tilsvarende mulighed for at lade sit ejerskab registrere via en nominee shareholder, som således står som den registrerede indehaver af den pågældende anpart. Modsat ejere af danske selskaber har en ejer af et engelsk selskab således mulighed for at hemmeligholde sit ejerskab.

Udbytte
I England har et Ltd. mulighed for i løbet af et regnskabsår at udbetale udbytte forudsat, at selskabets ledelse forventer, at der vil være dækning herfor ved regnskabsårets afslutning, samt at anpartshaverne accepterer at skulle tilbagebetale udbyttet helt eller delvist, hvis det senere måtte vise sig ikke at være tilfældet. I Danmark kan der derimod kun betales udbytte én gang om året i forbindelse med den ordinære generalforsamling.

Ingen krav om fuld indbetaling af anparterne
Til forskel fra danske selskaber, behøver det engelske Ltd. ikke at opkræve den fulde pålydende værdi på selskabets anparter i forbindelsen med udstedelsen. Et Ltd. vil således kunne udstede anparter med en nominel værdi på £1, men nøjes med at opkræve f.eks. 25 pence fra anpartshaverne. Disse anparter kaldes partly paid shares. En anpartshaver vil dog altid være forpligtiget til at betale restsaldoen op til den nominelle værdi, når dette måtte kræves.

Bestyrelse, direktion og company secretary
Et Ltd. skal som minimum have to officers; henholdsvis en director og en company secretary.
Directors udpeges, ligesom i ApS’et, af selskabets anpartshavere.
I England har man ikke den traditionelle skillelinie mellem bestyrelse og direktion. I stedet opererer man med executive og non-executive directors, som sidder i ét og samme Board. The Board varetager således de funktioner, som i et dansk A/S er fordelt på bestyrelsen og direktionen.
The Board udnævner en company secretary, der er en slags direktionssekretær. Direktionssekretæren har ansvaret for administration af selskabet i overensstemmelse med lovgivningen, hvilket indebærer, at vedkommende skal sørge for at selskabets protokoller er opdaterede; at behørige dokumenter indsendes til Companies House; at udfærdige referater fra møder; samt at indkalde til møder.

Revisor
Ltd’ets revisor udpeges ligesom i ApS’et af selskabets anpartshavere og skal være registeret i England. Dormant (selskaber uden egentlig drift) og selskaber med en omsætning på mindre end £1 mio. er derimod undtaget fra kravet om at udpege revisorer. I Danmark findes der ikke en lignende undtagelse.

Selskabskat
Den engelske corporation tax (selskabsskat) er afhængig af selskabets overskud (taxable profits). Den almindelige sats er 30 pct. for selskaber med et overskud på mere end £1,5 mio., mens selskabet med et overskud på mindre en £ 300,000 kan nøjes med 19 pct.. Der er en kompliceret samvirken mellem overskuddet, skatteprocenten og de anvendelige fradrag.
I Danmark er selskabsskatten som bekendt på 30 pct. (2003).

Etablering af Ltd
Ligesom for et dansk ApS skal et Ltd. registreres hos Companies House, som er den engelske parallel til den danske Erhvervs- o
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,


Jeg synes der mangler et meget vigtigt aspekt i denne debat omkr. fordele ved udenlandske selskaber med danske filialer - nemlig jeres evt. kommende image.

 

Een er allerede inde på, hvad nu hvis det servicerende udenlandske firma krakker. MEN hvad tænker JERES KUNDER mon, når de ser jeres udenlandske selskabsform?! Bidrager den positivt til jeres image og den tillid som er nødvendig for at I får en potentiel ordre?

 

Med mindre jeres kunder er dumme, så tjekker de jeres kreditværdighed før de handler med jer. Hvis jeres aktiviteter i udlandet ikke er reelle og jeres selskabskapital hul, så risikerer I meget vel at de vælger en anden leverandør. I Frankrig, hvor jeg driver selvstændig virksomhed, har man også mulighed for at lave et firma med 1 Euro i selskabskapital. Hvor meget sikkerhed er der i dét for en seriøs samarbejdspartner..

 

MVH Karin

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)