Jeg har lige læst historien du linker til med YSL. Colette fik jo først en advarsel, så altså det var "bare" lageret som de risikerede på de produkter som YSL ville stoppe. Det er jo til at overse, hvis man kan begrænse sine produkter til nogle få. Den store fare er et stort varelager, bygget op om risikable logoer og billeder. Det er ikke planen som sådan. Jeg skal bare lige have følere ud hvad er op og ned. Gider ikke køre det illegalt, som mange gør feks ude på Staden. Altså de sælger alt mellem himmel og jord, men tvivler på at det er komfortabelt at køre ens forretning på den måde. Nej starter med det sikre, og så overvejer jeg hvad jeg gør. Har bestemt ikke lyst eller økonomi til at køre en masse retssager. Så jeg skal helt sikkert have noget med kendte, men kendte døde mennesker, eller nogle narkogangstere eller amerikanske præsidenter osv. Feks Clinton eller Obama. Mon man får retssager på nakken pga dem? Jeg er ikke kunstner, men meningen var så at få nogle andre til at stå for den kunstneriske del. |
Runway:Spøjst dilemma for man må vel godt lave en t-shirt eller kuglepind med Putin eller Prins Henrik hvis blot du ejer rettighederne til billedet. Men må man så gøre det samme med Kim Larsen eller Anders Matthesen?
Hej Runway ![]()
Nej du må da heller ikke lave kuglepinde eller t-shirt med Putin eller Prins Henrik, det må du KUN hvis du har en fast skriftlig aftale med dem.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor nogen tror at de bare kan tjene penge på andres person.
Nu er den her ikke til dig Runway ![]()
Men prøv at vend det rundt, hvis nogen lavet noget med Jer som I ikke syntes om, det kan godt være at en kuglepind ikke var noget, syntes nogen, hvor andre syntes noget andet.
Hvad nu hvis en lavet en lighter som lignet profeten Muhammed og hver gang man tændt den så gik det ild i hans turband, men de satte lige et foto at dit ansigt ind stedet for Muhammes ansigt, det var der ikke mange der ville have, og det ville jo også være respekt løst, skal man bruge andre personer til noget så få deres underskrift på det og sådan er loven.
Bliv gratis medlem