Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjule ejerskab på website/CVR

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror stadigt bare I skal tage den konfrontation - specielt når kendissen også er med på det.

UK - alt muligt andet _ Hvis først en kendis bruges meget, OG HVIS nogen vil forske i det - så finder de det, og så er alle krumspring kun ekstra pinlige

Jeg tror annoncører osv vil fokusere meget på kendissen - og ellers må du forklare dig overfor dem - og dermed også selv komme videre. Jeg tror du frygter balladen mere end den reelt bliver - og krumspring og omgåelse, vil kun tænde yderligere, hvis først nogen vil finde svaret

Accepter eget navn kan spores - eller lav det i kendissen som ejer og direktør - men vær så ansat og lav alt arbejdet med en revisor osv

Bare mit råd - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 04:38

Hej John

Tusind tak for du gider at sætte tid af til at svare. Værdsat.

Jeg er åben for konfrontationsmodellen, men tænker omvendt også, at hvis kendis står som ejer bliver det en del lettere at sælge partnerskaber/annoncer etc fordi mange virksomheder gerne vil associeres med en kendt - i hvert fald det som denne kendte er berømt for-

Helt lavpraktisk. Ville det være muligt for kendis at skille sin lønindkomst fra sin nuværende arbejdsgiver og så have et CVR registreret firma ved siden af? Altså at nuværende skatteforhold kan køre som hidtil, og så ordner revisor virksomheds-forholdet?
Eller vil de personlige skatteforhold pludselig være påvirket af virksomheden?

Og kan man have en postboks-adresse så kendis adressen ikke er offentligt tilgængelig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kendis vil skulle udfylde udvidet selvangivelse - men hvis din arbejdsindsats er sådan, at du berettiget henter løn der svarer til overskud, så vil det jo blive et ret rent 0 eller tæt på. I kan også dele gevinsten direkte, hvis kendis skal have noget for det, og det skal kendis så opgive på sin selvangivelse.

En revisor kan lave den så let som ingen ting og lønnen fra arbejdsgiveren vil jo ligge helt for sig. Alt kendis tjener ud over den normale løn vil være når kendis person fradrag er brugt op i forhold til lønindtægten, og han vil derfor betale ca 42% skat på ekstra indtægt - op til han samlet har personlig indkomst på ca 500.000 og ca 56% derefter. 

De personlige skatteforhold påvirkes således men revisor kan let klare det og forklare det.

I selskabsform påvirkes de personlige skatteforhold ikke, men til gengæld kommer der lidt  udgifter, f.eks. til lovpligtig arbejdsskade forsikring for 2 (ejer og ansat uanset løn/omsætning) - nok risiko for lidt dyrere erhvervskonto og mere kompliceret årsrapport. Se forskel på personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Uanset virksomhed eller selskab skal der være en rigtig adresse - enten på kontorhotel, eller hos en advokat eller revisor, da myndighederne skal kunne komme i kontakt med en repræsentant for firmaet - så postboks går ikke

Overvej min bog "Jeg vil være SELVSTÆNDIG" som link. Den gennemgår meget mere om personlig virksomhed i alle former samt selskaberne IVS og ApS - stiftelse, omkostninger - lovpligtige forhold, skat, moms, ejeraftaler og meget mere i letlæst form

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)