Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skjule ejerskab på website/CVR

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne godt bruge et godt råd.

Kort forklaring om mit problem. 

Jeg har planer om launch af et website, som kommer til at tiltrække noget opmærksomhed pga en kendis-faktor forbundet med det. 

Jeg har indgået en aftale med en meget kendt person, som umiddelbart skal være ansigtet uadtil, mens jeg er silent partner - men planen er, at personen ikke skyder penge ind. Jeg gør det meste af arbejdet, betaler for driften og personen sørger for, at sitet får opmærksomhed.

Nu til mit problem. 

Jeg har tidligere været en del af noget dårlig medieomtale - ikke noget der er endt i et strafbart forhold - men bare dårlig omtale. 

Så jeg kan næsten se for mig, at hvis jeg opretter en enkeltmandsvirksomhed og skal skrive mit CVR på et website, så kommer den dejlige Jantelov med negative overskrifter - kendt person xx i firma med ham xx - og selv om der sådan set ikke er noget i vejen for, at den kendte person samarbejder med mig, så vil både han og jeg da gerne være foruden negativ omtale. Også i forhold til annoncører/samarbejdspartnere.

Hvis medierne ikke har et bevis for mit ejerforhold kan de ikke rigtig lave en historie på, at jeg eksempelvis arbejder i firmaet. Det kan de ikke rigtig have ondt i røven over, at man får en chance til, når man har begået en fejl.

SKAT skal naturligvis kende alt til mit engagement i firmaet, det er udelukkende dårlig medieomtale, jeg frygter lidt.

Nu til mit spørgsmål

- Hvordan kan jeg skjule et ejerforhold på et website eller i hvert fald gøre det uigennemskueligt?

- vil der være en anden smart virksomhedskonstruktion sammen med den kendte partner, som kan skjule mit navn?

- Kan min partner oprette et CVR - men hvor jeg administrerer firmaet, uden at der venter personen et enormt stykke administrativt og skattemæssigt bøvl i den forbindelse? 

Håber jeg har forklaret mit problem godt nok, og at der findes hjælp på mit spørgsmål. 

Tak på forhånd og rigtig god Påske.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27

Du kan ikke oprette enkeltmands CVR uden du kan spores - via CVR nummer som ejer. Du kan heller ikke oprette selskab lovligt uden du som ejer kan spores.

Du kan lade kendissen oprette og så ansætte dig - og lønne dig for at lave alt arbejde, så kan du (eller en revisor) jo tage alt med løn/skat/moms og selv arbejdet.

Om det så lykkes at holde det skjult ved jeg ikke. Jeg ville ikke leve et liv hvor jeg skulle være i flyverskjul. Jeg ville tage det som en mand, også med det bøvl det kan give, kortvarrigt formentlig, og kendissen ved vel alt om det allerede, og må jo tage stilling

Du kan i alle fald ikke eje noget skjult navnemæssigt - max kan du have adresse hos en advokat, men dit navn kan findes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:32

Cookie - John Hannover:

Du kan lade kendissen oprette og så ansætte dig - og lønne dig for at lave alt arbejde, så kan du (eller en revisor) jo tage alt med løn/skat/moms og selv arbejdet.

Om det så lykkes at holde det skjult ved jeg ikke. Jeg ville ikke leve et liv hvor jeg skulle være i flyverskjul. Jeg ville tage det som en mand, også med det bøvl det kan give, kortvarrigt formentlig, og kendissen ved vel alt om det allerede, og må jo tage stilling

Jeg er fuldkommen enig med John. 

Mit princip er lidt stol ikke på en mand der ikke har været gået konkurs

Dårlig medieomtale skal blot håndteres, men ikke frygtes. 

Du er velkommen til at sende mig en mail med lidt mere information vedr. din situation - så kan jeg nok godt give dig lidt inspiration vedr. hvordan du kan gribe det an - og spinde noget godt ud af det :)

jh@jannikhansen.co.uk 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 10:47

lordvader:
Hvis medierne ikke har et bevis for mit ejerforhold kan de ikke rigtig lave en historie på, at jeg eksempelvis arbejder i firmaet.

Hvornår er medierne begyndt at bruge beviser i deres historiebrygning?;-)

Du og din ven opretter et kommanditselskab sammen (K/S).

Din ven opretter et IVS og ejer det 100 % uden dit navn fremgår. IVS-selskabet indgår efterfølgende som økonomisk ansvarlig komplementar i et K/S. K/S-selskabet ejes 50/50 af din partner og dig.

Da K/S er hybrid, er der intet krav om offentlig ejeroplysning, men komplementaren skal blot oplyses. (Denne kan også være direktøren i selskabet)

Du kan så "ansættes" som forretningsfører i K/S-selskabet - igen uden at dit navn behøves at være offentligt.

Du skal dog betale fuld skat af din andel af overskuddet - men her kan du oprettes som personlig virksomhed under virksomhedsskatteordningen, uden det behøves at sammenkobles med K/S-ejerskabet og dennes markedsføring.

En advokat kan hjælpe jer - herunder i forbindelse med ejeraftaler og komplementarens rolle.

(Jeg er i øvrigt vild med dit sammenfald af et lidt kryptisk spørgsmål og dit profilnavn/billede)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06

Trusted Partner:
Du og din ven opretter et kommanditselskab sammen (K/S).

Du er vel opmærksom på at folketinget den 1. marts 2016 vedtog lovforslag nr. 94 om registrering af reelle ejere i selskaber mv. Omfattet er også kommanditselskaber. Uagtet at ikrafttrædelsesdagen ikke er fastsat og systemerne ikke er lavet endnu - så virker din model kun i en begrænset periode. Spørgsmålet er så om det er besvær og udgifter værd.

Tilmeldt 21. Mar 16
Skrevet kl. 11:13

Tusind tak for jeres respons på mit indlæg.

John og Jannik. Jeg tager det gerne personligt som en mand - min kendis-partner er også ret ligeglad. Det jeg er nervøs for, at eksempelvis annoncører/samarbejdspartnere/sponsorere på sitet bliver skræmte og hurtigt trækker sig - så kan fundamentet lynhurtigt skride under os, selv om intet er gjort galt og det jeg har været udsat for i tidligere medieomtale er noget som egentlig ikke bør interesse almene dansker.

Må overveje om min partner vil lade sig cvr-registrere, og så tager jeg og revisor os af alt det administrative bøvl.

Jannik, jeg sender dig en mail. 

Tilmeldt 21. Mar 16
Skrevet kl. 11:14

Haha - jeg har lidt Dark Side i mig - det har vi alle vel ;-)

Tak for input....

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:16

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:26

Whiskey:
Du er vel opmærksom på at folketinget den 1. marts 2016 vedtog lovforslag nr. 94

Jeg skal ærligt meddele, at jeg ikke kendte til lovforslaget. Men at det naturligvis måtte komme en dag. 

Det vil gøre mange kapitalfonde særdeles bedrøvede. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:10

Michael:

lordvader:
Hvordan kan jeg skjule et ejerforhold på et website eller i hvert fald gøre det uigennemskueligt?

Dette er ikke en anbefaling, men du kan jo bare gøre som alle de andre der ikke tåler dagens lys = http://www.engelskselskab.dk/?gclid=CO2V-IeL2csCFRVmGwodtYsJ9Q 

Hej Michael, 

Det er mig bekendt ikke muligt at skjule sin identitet i England - da det fungere temmeligt ligesom DK. 

Så hvis de gør det - så vil jeg tro de basere det på en "strå-mand" - hvilket man ikke gør med rigtige virksomheder. Regner med at Amino'er kun driver rigtige virksomheder :-) 

Du kan fx tjekke Companies Act af 2006, som beskriver (Data Protection Act) ikke er dækkende ved Limited Companies (tilsvarende ApS/A/S).

Endvidere kan du tjekker DPA = Data Protection Act

Læs 81A.05. 

Som jeg ser den - så er det meget tydeligt at man ikke kan få nogle data beskyttelse af sin identitet der. 

81A.05

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)