Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne mail at kategorisere som spam ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har modtaget denne mail, uopfordret, fra en blogger, men spekulere om det egentlig tangere spam.

Jeg ved der er helt klare regler for hvad en virksomhed må, hvis de skal sende tilbud ud. Men gælder det samme for bloggere - og vil i sige dette "tilbud" høre under spam ?

"Hej jeg er blogger og vil høre om i er intresseret i et blog samarbejde med mig. Jeg har 2362 læser på min blog. Her er et link til min blog. XXXXXX . Mvh XXXX.
Jeg intressere mig for madlavning og at lave drinks og naturen og at gå ture i naturen og dyr og familiehygge ting. Og jeg elsker slik. Og boligindretning. Og elektronik og mobiler. Og kan godt li tøj og minions" 
Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed.
- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er personen interesseret i linkbyt eller købe links

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg ikke noget om. Jeg har kun fået denne mail fra bloggeren, og skrev tilbage til hende at jeg ikke mente det var helt iorden at sende uopfordret mails med det indhold. Men hun mener det er helt lovligt at sende sådan en mail ud. Så jeg blev lidt nysgerrige om det er spam eller ej.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er formegentligt lovligt, nedenstående uddrag fra markedsføringsloven:

2.3.9. Blogging

En erhvervsdrivende, der blogger, er normalt ikke omfattet af markedsføringslovens § 6. Den erhvervsdrivende skal dog overholde markedsføringslovens øvrige regler, herunder reglerne i markedsføringslovens § 4, hvorefter reklame klart skal kunne identificeres.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt vil jeg antage at bloggeren er interesseret i at omtale dine produkter overfor sine læsere mod en modydelse. Det er typisk det bloggere gør, men det var du åbenbart ikke interesseret i;-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne godt virke som om du har ret, mht markedsføringsloven. Jeg har lige kigget på paragraf 4 og 6, og umiddelbart, ser det ud som om bloggere godt må sende, i mine øjne spam, ud.

Hendes side er ret amatøragtig og det antal læsere hun har, tvivler jeg meget på. Det ældste indlæg er ikke mere end 30 dage gammel, så siden er ret ny.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

"Og jeg elsker slik. Og boligindretning. Og elektronik og mobiler. Og kan godt li tøj og minions" <- svært at sige nej til dette.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

awezom:
"Og jeg elsker slik. Og boligindretning. Og elektronik og mobiler. Og kan godt li tøj og minions" <- svært at sige nej til dette.

Nu ønsker jeg ikke at hænge hende, ud, men siden er gennemsyret af stavefejl og sætninger som det du nævner. Så jeg ønsker ikke at indgå et samarbejde med hende.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Total off-topic, men hvis jeg ikke vidste bedre, så ville jeg tro, at den blogger er forfatter bag alle de "kommenter teksten" eksamensopgaver på 10. klasse niveau, hvor alt er én linje punktum. "Mit navn er Børge. Jeg elsker slik. Og at se tv. Og krimi. Og sport."

Hendes 2300 noget læsere er nok siden totale antal hits, hvoraf hun sikkert har trykket F5 en par gange eller hundrede.

On-topic: fedt nok at se, at bloggere ikke er omfattet den lovgivning. Det giver gode muligheder for ting og sager.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:
fedt nok at se, at bloggere ikke er omfattet den lovgivning. Det giver gode muligheder for ting og sager.
jeg synes det lyder mystisk - og hvis en blog drives erhvervsmæssigt med indtjening for øje, så synes jeg det er meget mystisk hul i spam regler - men ja teksten ser sådan ud
Omvendt KAN det da ikke være sådan at alle firmaer bare opretter en blog og så skyder de reklame ud den vej - der må være noget galt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)