Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vagter søges!

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste tog et vagt-kursus for 7 år siden og jeg ved selvfølgelig ikke om det har ændret sig, men han siger, at man slet ikke kan bestå dette kursus eller deltage i det, hvis man ikke har ren straffeattest.

En fejl som martin beskriver, kan naturligvis forklares, men vil vel heller ikke stå i straffeattesten så mange år efter.

Og uanset om man er straffet for tyveri, vold, sprutkørsel eller hvad ved jeg, ville jeg nok ikke være tryg ved, at personen skulle passe på mine ting.
Ved at vælge at fortage sig noget kriminelt, fravælger man også at have den type job, efter min mening..

Desuden kan man jo ikke vide, om personen binder dig en historie på ærmet eller om forklaringen er sandfærdig.

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:18

Jeg har gennem mange år hjulpet folk med at få job og nogle havde også pletter på straffeattesten.

Min holdning er, at har man udstået sin straf, skal man have en chance. Dog har det altid været en aftale, at jeg informerede den kommende arbejdsgiver om straffeattesten. På den måde kunne arbejdsgiver selv vurdere om han var klar til at give vedkommende en chance. 

Jeg må sige, at forbløffende mange arbejdsgivere gennem årene har været villige til at give folk en ny chance, når blot de vidste hvilken kriminalitet der var tale om. Selvfølgelig har jeg ikke sendt en tidligere bankrøver ud og arbejde i en bank. Men fordi man engang har været fuld og dum og været part i et slagsmål, kan man jo godt forbedre sig og blive en god og loyal medarbejder. - Og ved I hvad? Det er bare så fedt når disse ting lykkes.

Godt nytår til alle Party!!!

/skou

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:28

Er der ikke også en forældelsesfrist for den slags attestter, i hvertfald for mindre forseelser ?

Jeg personligt ville betragte det som en god pr. at der var rene attester indenfor for noget

der har har med andres sikkerhed at gøre.

Mvh.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 00:51

Nej, men mindre forseelser, der ikke er alvorlige, kunne godt være iorden, men det skal være meget harmløse forseelser.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 00:53

Well John J.

En helt ren straffeattest vil være bedst, men der kan godt stå harmløse forseelser i ens attest, så der kan man godt vurderes egnet.

Men i har ret vi foretrækker en helt ren attest. Man skal bare ikke sætte alle over en kam.

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 00:58

Har lige læst alle svar igennem og må konkluderer at der her er tale om personer med rene straffeattester, som kommer føærst i rækken hos os. Men vi giver alle andre en chance, hvis deres forseelser ikke er for grove til at bestride vores opgaver.

Så håber jeg denne diskution om attesten er redegjort....:o)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 01:13

BCC Import:

Har lige læst alle svar igennem og må konkluderer at der her er tale om personer med rene straffeattester, som kommer føærst i rækken hos os. Men vi giver alle andre en chance, hvis deres forseelser ikke er for grove til at bestride vores opgaver.

Så håber jeg denne diskution om attesten er redegjort....:o)

Godt formuleretSmile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:30
Er det overhovedet lovligt af en kommende arbejdsgiver at kræve en ren straffeattest?
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 10:50

Dimitri Hardorff:
Er det overhovedet lovligt af en kommende arbejdsgiver at kræve en ren straffeattest?

Jep!

Der er et hav af småting der kan ende på ens straffeattest, så jeg forstår da ikke den holdning at alle der har en ubetalt bøde, ved en fejl ikke har betalt for bleerne under barnevognen på vej ud af supermarkedet, lånt en cykel af en ven og vennen glemte at fortælle den var stjålet etc. Disse mennesker de skal straffes med ikke at kunne få et job i de næste 10 år?

Mange ved nok ikke at man kan få annuleret hvad der står på ens straffeattest og gudskelov er vi som samfund da også villige til det, i de banale sager hvor forbrydelsen har været så "lille" kan den lokale politimester godt udskrive en ren attest.

Foruden den normale straffeattest, så findes der også 2 andre godkendelsesformer. Den ene er en PET test, hvor ens nærmeste heller ikke må have begået noget strafbart. Den kan man absolut også diskutere for rigtig det kan være.

Dem der søger som vagter og har bestået det obligatoriske kursus er dog helt inde i disse regler. De tre uger går i høj grad ud på at blive slemt igennem både straffelov og retsplejelov. (Iøvrigt 2 af de love politiet arbejder inden for, de har dog også lige færdselsloven at tage sig af)

Jimmy

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Skrevet kl. 09:06

Hej igen.

De to personer der ringede til mig, kan i ikke ringe igen ? Har nyt til jer. har tabt jeres nummer....æveren.

BTW (By the way)

Vi har besluttet at kalde vores firma for Vision Security, som både kan forståes på dansk og englesk. Domænet er købt og nu venter vi på aktiveringen.

tak for indslagende.

Vi søger stadig efter personer med vagtkort, som enten kan fakturerer os eller være deltids. Ikke flere til tæller job.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)