Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - ingen kunder!

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Jeg giver dig fuldstændig ret og den tanke har såmænd også strejfet mig. Selvom der står mål på smykkerne, giver det desværre ikke altid et ordentligt indtryk... har jeg også selv erfaret når jeg har handlet ting på nettet, hvor der ikke er noget sammeligninggrundlag størrelsesmæssigt. Man danner sig somme tider nogle ideer i hovedet, som desværre ikke har ret meget med virkeligheden at gøre. Så det må jeg se at få gjort noget ved :)

Mvh Signe

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 20:32

Hej Statement,

Tak for din kommentar :)

Det gør jeg nu ikke selv :) Jeg tror det kan være en god idé, hvis man har virkelig mange produkter, der kan inddeles i kategorier, men det har jeg jo ikke. Det ville også se åndssvagt ud med en kategori med kun 2 eller 3 smykker. Jeg havde faktisk et andet layout før, hvor man ikke skulle scrolle så meget og der lå 3 billeder ved siden af hinanden i hver kategori, men nu har jeg altså valgt at gøre det sådan her, for at få lidt tekst med. Personligt har jeg absolut intet imod at scrolle... hvad jeg hader er at klikke! Det tager for lang tid og er besværligt. Når man scroller flyver man jo bare derud af :-D Og så har Diane en god pointe med at man muligvis overser interessante varer. Tilgengæld har Lone et forslag, som er værd at overveje... så kan man måske tilfredstille alle :)

Mvh Signe

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 20:38

Hej Diesel,

Ja, det gør den og jeg arbejder på sagen :)

Priser på smykkerne i 18 karat guld står skrevet, når man klikker sig ind på hver vare. Har netop lavet siden om, så det tydeligt skulle fremgå, at de kan bestilles i både sølv, forgyldt sølv og 18 karat guld (??)

Mvh Signe

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 20:45

Hej Remydk,

Jeg er slet ikke med her!? Henviser du til den del der hedder "smykker & sten", hvor der står en masse om ædelmetaller og sten? Det er jo ikke noget man behøver at læse, for at se smykkerne. Det er en service jeg har lavet, fordi jeg mener, at det for nogle kan være interessant, at få en bedre indsigt i materialerne på de produkter de køber. Selve produktgrupperne/vareoversigten ligger jo et helt andet sted.

Mvh Signe

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:28

Ja det er ikke logisk.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:21

Som det før er blevet sagt, så er der mange der ikke kunne drømme om at købe smykker på Internettet; smykker er noget meget personligt, noget, der kan holde livet igennem og skal afspejle den person man er. Det er vigtigt at forstå (hvilket du naturligvis gør) når man skal sælge smykker. Hvis du spørger mig, så er det altafgørende for en online smykkebutik at virke informativ og troværdig på en overskuelig måde. Når det handler om smykker kan jeg nemt forestille mig en kunde inde på en hjemmeside, som ved første indikation af utroværdighed skynder sig væk for aldrig at komme tilbage. Du skal derfor fange kunden hurtigst muligt, få ham/hende til at føle sig tryg, og forbliv troværdig.

Noget konkret du kunne gøre:

• Find en række andre online smykkebutikker; hvad gør de? Hvor skiller du dig ud, hvad har du gjort bedre, og hvad gør de som du nok også burde gøre? Du skal trods alt kunne konkurrere.
  • Tag også et kig på giganten (

Amazon.com's smykker). Selvfølgelig kan du ikke gøre det på samme måde, men sagtens tage ved lære; de har fx delt deres varer op i prisklasser, og desuden lidt længere nede på siden en oversigt over alle typer smykker de sælger, hver med et billede. Måske kunne du lavet noget i samme stil, på din egen måde selvfølgelig, i stedet for at have et miks af forskellige typer smukker som du har billeder af på din forside.

• I topmenuen (hvor du bl.a. har links til beskrivelse af de forskellige metaler osv.) burde der være links til dine varekategorier - altså øreringe, halskæder osv. - selvom du har links til disse i sidemenuen. Da jeg klikkede på 'Smykker og Sten' forventede jeg faktisk at se nogle produkter med beskrivelser og billeder, i stedet for jeg en kilometer lang tekst jeg aldrig kunne drømme om at læse, da jeg fx ikke behøver vide hvad en opal er når det jeg vil ha er en brilliant. Altså: I topmenuen burde du også have links til dine varekategorier, og så kort de tekster ned og indsæt eventuelt billeder hvis du endelig skal have dem. De kunne eventuelt være tilgængelige andetstedsfra.
  • En ny orden i topmenuen kunne fx være: Forside l Kategorier: Øreringe l Fingerringe l Halskæder (og efterfølgende vilkår og alt det)
  • Når jeg så endelig finder ud af, at jeg skal klikke i sidemenuen for at se dine varer, er det første jeg ser et udmærket billede, en kort beskrivelse og endelig en pris. Udmærket. Men vent, hvor er 'Se mere'-knappen og 'Læg i kurv'-knappen? Dem kan du sagtens få plads til uden man først skal trykke på billedet og derefter scrolle en kilometer ned for endelig at finde en købknap. ;) Desuden, når du klikker dig ind op en kategori, har du ingen mulighed for at definere hvad du søger efter. Du er nødt til at kigge alle varer igennem, hvilket vil være distraherende når du engang får flere varer.
  • 'Profil'-linket burde måske hedde Om os/Om SigneNjust, og teksten kortes en anelse ned. Der er ret så meget at læse.
  • En rigtig god ide er at læse Martin Thorborgs bog, E-Pusher, hvor der gives gode konkrete råd til webshopejere. 
  • Farvetemaet er helt udmærket og helt din beslutning, men måske også lidt mørke for øjnene i længden. Måske kan du få varerne til at tage sig mere eksklusivt ud ved at bruge hvide, lys-grå, beige og sorte farver kombineret med lidt rødt til de forskellige bokse, baggrunde osv.

Måske en smule for meget, men jeg håber du kan bruge det til noget. :-)

Held og lykke med salget!

Mvh. Artemis

P.S. Som regel ligger konverteringsprocenten, altså hvor mange købende i forhold til besøgende der er i en webshop, fra 1-3%. Altså skal du nok også få flere købende hvis du markedsfører dig godt og skaffer flere besøgende. :)

Fra København
    Tilmeldt 30. Nov 07
    Indlæg ialt: 250
    Fra  Deducta Search Skrevet kl. 17:05

Lone S. Hansen:
    Hej Signe.

Jeg synes at du har fået en masse god feedback herinde, så jeg vil blot skyde en hurtig én ind fra højre.
    Hvis jeg skulle købe smykker i den prisklasse, online så ville jeg gerne vide hvad jeg købte.

Det er utroligt svært, udfra de nuværende billeder at vurdere hvor store vedhængende er, hvor lang kæden er osv. Jeg tror det ville hjælpe dig, at have et billede af hvert smykke, på en person. Det behøver ikke nødvendigvis være en smuk model, du kan skære hovedet af, hvis du vil - men bare at se en halskæde på en hals, tror jeg ville hjælpe folk til at forstå hvad de købte.

I forlængelse af dette - og jeg er helt enig i hvad der bliver sagt - synes jeg i stedet du sku anskaffe en smykke "mannequin". Det vil fungere bedre og køberen vil få et bedre indtryk af produktet. Ved at hvis du bruger dandomain har du mulighed for at lægge flere billeder ind, hvilket også vil være anbefalelsesværdigt

mvh Nikolaj

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Tilmeldt 20. Feb 07
    Indlæg ialt: 64
    Fra  Blandet-landhandel.dk Skrevet kl. 23:17

Hej Signe!

Først vil jeg da lige sige at jeg er VILD med dine smykker! du må endelig ikke ændre designet til minimalisme (også fordi det jo mildt sagt ikke er trendy lige nu....Smile  ) - især dine ringe er SÅ fine og prinsesse-agtige, og hvem vil ikke gerne være en prinsesse. Dine smykker minder om Carrés for lang tid siden, bare meget meget finere. Og Carré går det jo godt for, så bare rolig, jeg kan ikke forestille mig at det er designet den er gal med.

Jeg synes også sitet fungerer godt nok. Dine priser er jo ikke skyhøje, så du behøver vel ikke være på linje med Georg Jensen, eller?

Jeg tror simpelthen bare der er så ekstremt stor konkurrence om at sælge smykker på nettet. Jeg sælger vintagesmykker, og skulle i gang med en adwordskampagne, men opgav da det kostede 15 kr. per klik (tror jeg det var, måske mere). Det er muligt det har ændret sig, og at det er billigere nu, men jeg opgav med det samme. Kan godt forstå hvis du også er afskrækket.

Så slås du med alle de piger der har gået på smykkekursus på aftenskolen, og sælger deres smykker på ethvert gadehjørne til underpriser fordi det ikke er vigtigt for dem at tjene på det...ved du hvad jeg mener? Danmark er ved at drukne i billige smykker.

40 besøgende om dagen er ikke nok. Har du prøvet at annoncere kraftigt (top 5) på Trendsales?

Held og lykke med det. Du er dygtig Yes (når du læser min ros, så tænk på at selvom jeg er et meget positivt menneske, så er jeg generelt ikke rygklapper - roser kun når jeg mener det) 

Kh Katinka

Håndplukket antik og vintage - selvforkælelse, luksus og stil Blandet-landhandel.dk
    Fra København
    Tilmeldt 28. Dec 07
    Skrevet kl. 22:09

Hej Artemis,

Tak for nogle gode forslag! :)

Se mere/Læg i kurv-knapperne er piist forsvundet... kan sgu ikke selv finde dem i mit system!  Embarrassed Havde et andet layout før, hvor jeg gerne ville have det skulle være så simpelt som muligt, så brugte en hulens masse tid på at finde ud af hvordan jeg FJERNEDE dem. Nu hvor jeg så adskillige gange har fået, at vide at de skal med, så kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg får dem frem igen. Lidt komisk!

Men hvor vigtig er den købsknap?? Info-knap skal jeg have med. Men man skal vælge materiale før man kan lægge varen i kurven, og det gør man på varens infoside. Så hvis der er købsknapper på vareoversigten kan de alligevel ikke bruges.

Jeg ved ikke om jeg kan få links til vare i topmenuen, selvom det ville være en god idé. Det system jeg bruger er ret begrænset designmæssigt. Så siger alle de kloge jo, at man sagtens kan lave diverse ændringer, men det er sgu ikke nemt når man ikke er en "kode"-haj. Havde jeg økonomien til det, så havde jeg fået et firma til at lave en superlækker, eksklusiv side til mig, men jeg bliver nødt til at vælge om jeg vil bruge mine penge på det eller på markedsføring. Og det valg er truffet :)

Men jeg er p.t. igang med et helt nyt design med alle de gode råd jeg har fået. Tager bare lidt tid, da jeg har en masse bestillinger jeg også skal have lavet. Desværre ikke gennem webshoppen, men det er vel egentlig også ligemeget... bare der er gang i forretningen :)

Endnu engang tak for god og brugbar feedback :)

Mvh Signe

Fra København
    Tilmeldt 28. Dec 07
    Skrevet kl. 22:16

Hej Nikolaj,

Tak for dit forslag :)

Jeg har besluttet at følge Lone's råd og har fået en veninde til at være model for mig :) Har prøvet med diverse mannequiener, sågår en der er lavet til at bære øreringe. Det virkede bare ikke... alt for ufleksible øre til at bære mine smykker og for tyndhalsede til, at se hvordan halskæderne ville hænge på en rigtig person.

Mvh Signe

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)