Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - ingen kunder!

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg håber I vil være behjælpelige med lidt feedback på min webshop. Jeg åbnede i sensommeren og har kun haft nogle få kunder siden da. Jeg har mellem 15-40 besøgende pr. dag, afhængig af om jeg bruger Adwords eller ej. Jeg har arbejdet lidt med SEO og har også en hel del relevante sider med høj PR, der linker til min side, men der er stadig mere der kan gøres. Jeg vil naturligvis gerne have flere besøgende i shoppen, men det primære er bare, at de besøgende der er, ikke køber noget! Jeg ved ikke hvad der er almideligt at forvente koverteringsmæssigt... hvor mange besøgende skal jeg have før en kunde køber noget?

Jeg har en fysisk værksteds-butik, hvor jeg sælger masser af smykker, så jeg ved det ikke er produktet der er noget galt med. Jeg har haft nogle kunder der har fundet mig på nettet, ringet til mig og derefter handlet enten gennem webshoppen eller min butik, så noget tyder på, at kunderne ikke føler sig helt trygge ved at handle via min hjemmeside. Selvfølgelig er der mange der gerne vil se et smykke før de køber det, og mine smykker er da også noget dyrere end mange af dem man ellers kan købe online, men det burde ikke være en undskyldning, da der jo er masser af andre velfungerende webshops, der sælger dyre accessories og lign.

Min egen tanke er at forsiden skal laves om, så den er mere tillidsvækkende. Har selv nogle ideer hertil, men vil meget gerne høre hvad I synes er vigtigt? Desuden har jeg opdaget, at den lyserøde baggrundsfarve er noget kradsbørstig på nogle skærme. Jeg ved ikke om det er noget som kunne skræmme folk væk? Det er trods alt kvinder jeg henvender mig til, men alligevel. Problemet er bare, at det shopsystem jeg bruger (Dandomains) er noget begrænset i udvalget af farver og har svært ved at finde en der passer bedre. Hvad synes I?

Så er der selvfølgelig den vigtige detalje, at smykkerne bliver produceret på bestilling, hvilket vil sige at jeg har en leveringstid på mellem 7-20 dage. Jeg er godt klar over, at jeg mister en del kunder på en lange leveringstid, men kan det have betydning for at stort set INGEN køber noget?? Det er en større udgift for mig og temmelig tidskrævende, hvis jeg skal producere alle smykkerne, så de er på lager. Så det er et tiltag jeg kun vil foretage, hvis det er virkelig betydningsfuldt.

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp - alle former for feedback er velkomment!

Med venlig hilsen,

Signe Njust

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:40

Hej

Jeg savner et link til din side :-)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 11:50
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:59

I første omgang så smider jeg lige et linkt til din butik Stick out tongue http://www.signenjust.dk/shop/frontpage.html

I første omgang, jeg er nok for meget minimalist til at kunne finde på at købe et af dine smykker, men hvis du sælger godt i din fysiske butik så er jeg nok bare galt på den. Men jeg tror da det ville give lidt ekstra at have nogle mere simple smykker i udvalget.

Af andre ting.

1. Det kunne nok være en ide at have en put i kurv knap under varen i den generelle fremvisning.

2. Efter jeg valgte variant under en ring reloadede siden, ikke at det gør så meget det virkede bare ikke så professionelt.

3. Når man putter en varer i kurv er der ikke rigtig nogen indkøbskurv at se nogen steder, jeg syntes ikke det er nok er nok man kan komme til indkøbskurv i top menuen og ved beløbet der står i venstre side for neden, skulle jeg lede længe efter, så det virker ikke rigtig for mig. Det ville være oplagt at lave en list over "varer i kurv" sammen med beløbet som kan redigeres. Hvis det er muligt for dig så syntes jeg du skal lave noget i stil med amazon.co.uk det virker rigtig fint.

Bare lige et par ting som umiddelbart generede mig ved din shop. 

Men det generelle indtryk må nok siges at være; shoppen stemmer ikke overens med den type varer som sælges. Hvis jeg skal ud og købe lidt mere eksklusive ting så forventer jeg også at komme til en eksklusiv shop, hvor din shop bærer meget præg af standardløsning. Allerede der ville jeg falde fra, shoppen virker ikke tiltrækkende nok på mig til at jeg ville kom så langt som til at kigge på de forskellige produkter. 

Man gå jeg heller ikke ind i en super rustik fysisk butik hvis man skal kigge på diamanter :)

Jeg kender ikke design begrænsningerne for dandomains løsning, men prøv at tage en snak med en grafiker om hvordan den kan piftes op. Der findes masser af kompetente designere her på amino som nok skulle kunne optimere din løsning så meget som muligt indenfor de givne rammer.

Mvh Peder 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 12:13

Henrik - jeg tror, at det er denne her skønne butik: http://www.signenjust.dk

Signe - Jeg synes, at det ser rigtig rigtig skønt ud. Men personligt kunne jeg ikke drømme om at købe smykker på nettet. Og slet ikke, hvis det var kvalitetssmykker som dine. Jeg vil have dem i hånden først. Men måske er det bare mig, som er pjattet på det punkt ?

Din forside er smuk, men den ligner mange af de reklamer, vi får ind gennem brevsprækken. Jeg kunne godt tænke mig, at kunden fik smidt i hovedet allerede her, at smykkerne er noget, som DU har lavet i hånden. Det erfarer man først, når man går ind og nærlæser på en af de andre sider.

Du har rigtig meget informativ information. Jeg synes, at det er lige i overkanten. Kunden behøver jo ikke at kunne bestå guldsmede eksamen bagefterSmile

"Ring efter aftale, hvis du ønsker at komme forbi udenfor åbningstid". Flot service for kunderne. Men gør op med dig selv, om Signe Njust design skal være tip top klasse eller blot kælder design. En prof designer/guldsmed sælger ikke ud af bagdøren efter lukketid. Det gør kun husmoderen, som i selskab med TV-bingo laver små nuttede uroer.

Lækkert med FAQ !! Det burde jeg også selv lige få lagt ind.

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

Hej Signe

SigneN:
Problemet er bare, at det shopsystem jeg bruger (Dandomains) er noget begrænset i udvalget af farver og har svært ved at finde en der passer bedre. Hvad synes I?

Du kan vælge alle de farver i systemet som du har lyst til og du kan få lavet lige præcis det design du ønsker, det kræver bare lige lidt mere tid at finde ud af hvordan Angel

Smykker er nok lidt svære at sælge på nettet, så det er vigtigt at designet ikke udstråler "hobbyforretning" eller noget i den stil, du skal som det mindste være på niveau med konkurrenterne og helst bedre og flottereCool

Så vil jeg anbefale at du får lavet et lille script så man går direkte til "vis kurven" siden (og der få lavet en "handel videre" knap) så du guider brugerne til betaling, frem for at de selv skal finde vejen.

Envidere synes jeg at du kunne forbedre brugerfladen ved at:

• Placeres "Kurven" i toppen så den er mere synlig
  • Fjerne scrollning i indholdsområden og anvend den almenelige standard i browseren eller hvad man nu kan det.
  • Anvend evt færrere farver (måske kun sort og hvid)
  • Få implementeret dit flash object på forsiden korrekt
  • Gør din flash object interaktive, så når man klikker på et billede som man synes om kommer man direkte ind til varen.
  • Teksten på forsiden væk og erstattes med flere tilbudsvarer, nyhedsvarer og varer generelt, jeg vil nok forslå 8-12 god varer på forsiden.
  • Pift lige dine tekstsider op med et billede eller 2 pr. afsnit, du har rigtig meget tekst som de færreste læser, (få indsat noget måling på din webshop så du kan se hvor brugerne klikker sig hen eller hvor de dropper deres handel, brug evt googles værktøjer(det er gratis))
  • Få gang i et nyhedsbrev alle kunder i den fysiske og online butik skal have muligheden for at få tilsendt et nyhedsbrev til f.eks Valintines Day eller bare en gang om måneden(det er jo næsten gratis markedsføring), Dandomains nye version skulle være nem at arbejde med.

Det var lige et par ting som jeg håber du kan bruge til at få gang i dit salg.

Har du spørgsmål eller brug for flere gode råd er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 20:45

Hej Peder,

Tak for feedback :)

Peder TakeTwo.dk:

I første omgang, jeg er nok for meget minimalist til at kunne finde på at købe et af dine smykker, men hvis du sælger godt i din fysiske butik så er jeg nok bare galt på den. Men jeg tror da det ville give lidt ekstra at have nogle mere simple smykker i udvalget.

Nu har vi jo alle hver vores smag... og heldigvis for det :) Så det er jo ikke et spørgsmål om, at være galt på den, men bare et spørgsmål om personlig stil. Minimalistiske smykker kommer jeg nok aldrig til at lave - det er ikke rigtig min stil.

Peder TakeTwo.dk:

3. Når man putter en varer i kurv er der ikke rigtig nogen indkøbskurv at se nogen steder, jeg syntes ikke det er nok er nok man kan komme til indkøbskurv i top menuen og ved beløbet der står i venstre side for neden, skulle jeg lede længe efter, så det virker ikke rigtig for mig. Det ville være oplagt at lave en list over "varer i kurv" sammen med beløbet som kan redigeres. Hvis det er muligt for dig så syntes jeg du skal lave noget i stil med amazon.co.uk det virker rigtig fint.

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener her? Indkøbskurven findes i venstre side, er det den du ikke kunne finde? Listen over "varer i kurv" kommer frem når man klikker på indkøbskurven.

Peder TakeTwo.dk:

Men det generelle indtryk må nok siges at være; shoppen stemmer ikke overens med den type varer som sælges. Hvis jeg skal ud og købe lidt mere eksklusive ting så forventer jeg også at komme til en eksklusiv shop, hvor din shop bærer meget præg af standardløsning. Allerede der ville jeg falde fra, shoppen virker ikke tiltrækkende nok på mig til at jeg ville kom så langt som til at kigge på de forskellige produkter. 

Hmm... kunne du evt. være mere specifik? Begræbet eksklusiv shop er lidt svært at forholde sig til. Den generelle tilbagemelding fra venner og bekendte er, at shoppen er flot, overskuelig og eksklusiv! Så nu er jeg lidt på herrens mark :) Jeg ved at forsiden er langt fra optimal og det er det første der skal ændres i det nye år, men ellers synes jeg selv designet virker. Det kan jeg selvfølgelig ikke bruge til ret meget, hvis kunderne ikke er enige.

Mvh Signe

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 21:04

Hej Diane,

Tak for de søde ord :)

froebutikken.dk:

Signe - Jeg synes, at det ser rigtig rigtig skønt ud. Men personligt kunne jeg ikke drømme om at købe smykker på nettet. Og slet ikke, hvis det var kvalitetssmykker som dine. Jeg vil have dem i hånden først. Men måske er det bare mig, som er pjattet på det punkt ?

Ja, sådan tror jeg desværre der er mange der har det, men der findes jo flere der sælger kvalitetssmykker online, så det må kunne lade sig gøre.

froebutikken.dk:

Din forside er smuk, men den ligner mange af de reklamer, vi får ind gennem brevsprækken. Jeg kunne godt tænke mig, at kunden fik smidt i hovedet allerede her, at smykkerne er noget, som DU har lavet i hånden. Det erfarer man først, når man går ind og nærlæser på en af de andre sider.

Mener du teksten eller billederne? Det står faktisk som noget af det første i teksten på forsiden, at det er mig der har lavet dem :) Men hvis du har overset det, virker det jo ikke.

froebutikken.dk:

"Ring efter aftale, hvis du ønsker at komme forbi udenfor åbningstid". Flot service for kunderne. Men gør op med dig selv, om Signe Njust design skal være tip top klasse eller blot kælder design. En prof designer/guldsmed sælger ikke ud af bagdøren efter lukketid. Det gør kun husmoderen, som i selskab med TV-bingo laver små nuttede uroer.

Det havde jeg slet ikke tænkt på. Sagen er den, at vi tit holder åben, udover de åbningstider der står på hjemmesiden. De tider der står er bare, de tider hvor kunderne altid kan regne med der er åben. Men det kan da godt være det sender et forkert budskab, så det vil jeg lige overveje om jeg kan gøre anderledes.

Mvh Signe

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 07
Skrevet kl. 21:30

Hej Henning,

Du lyder som en der ved hvad du snakker om... dejligt og tak for nogle gode råd :)

Henning Wraae:

Smykker er nok lidt svære at sælge på nettet, så det er vigtigt at designet ikke udstråler "hobbyforretning" eller noget i den stil, du skal som det mindste være på niveau med konkurrenterne og helst bedre og flottereCool 

Så bliver jeg jo nødt til at spørge, om du synes designet udstråler hobbyforretning?

Henning Wraae:

Så vil jeg anbefale at du får lavet et lille script så man går direkte til "vis kurven" siden (og der få lavet en "handel videre" knap) så du guider brugerne til betaling, frem for at de selv skal finde vejen.

Mener du, at man går direkte til kurven efter at have trykket køb? Hmm... det har jeg faktisk altid selv syntes var irriterende i webshops, fordi man så kommer væk fra de varer man var i gang med at kigge på. Men hvis man kan lave sådan et script, så kan man vel også lave et der guider en tilbage til der hvor man kom fra, og ikke bare til start? Det må jeg lige kigge på.

Henning Wraae:

• Anvend evt færrere farver (måske kun sort og hvid)

Ok, det her er måske et dumt spørgsmål... men hvorfor? Sort/hvid lyder temmelig kedeligt i mine øjne. Er det fordi du mener designet er for rodet med de farver der er nu, kun henvender sig til nogle, eller hvordan?

Henning Wraae:

• Få implementeret dit flash object på forsiden korrekt

Her er jeg slet ikke med... hvordan er det ikke implementeret korrekt? Har fået en grafiker til at lave det og synes det fungere fint. Forsiden skal dog laves helt om og vil klart bruge dine råd. Men jeg forstår ikke helt?.

Henning Wraae:

• Teksten på forsiden væk og erstattes med flere tilbudsvarer, nyhedsvarer og varer generelt, jeg vil nok forslå 8-12 god varer på forsiden.

Til at starte med havde jeg slet ingen tekst på forsiden, men kun flash præsentationen. Nu har jeg lavet teksten af hensyn til SEO, så der er noget for Googlebot at læse... ellers ser forsiden jo helt tom ud. Men det er måske ikke den rigtige måde, at tænke på?

Endnu engang, tusind tak for nogle gode råd :)

Mvh Signe

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 21:41

Mener du teksten eller billederne? Det står faktisk som noget af det første i teksten på forsiden, at det er mig der har lavet dem :) Men hvis du har overset det, virker det jo ikke. -> Jeg mente egentlig teksten. Nu gik jeg så lige ind igen på dit site og opdagede, at der så sandelif også står lige netop det, jeg efterlyser. Problemet er blot, at jeg ved første øjekast har en forside, som slutter lige nedenunder alle de der smykker, som kommer rullende ind. Skal jeg se mere, skal jeg hen og scrolle, hvilket jeg først opdagede, at jeg kunne nu i 2. ombæring. Kan du evt. få det med de håndlavede smykker op i det øverste lyserøde felt.

Faktisk er det sådan ( jeg bliver klogere og klogere for hver gang jeg kommer ind på sitet )at jeg godt kan se teksten med de håndlavede smykker i et splitsekund, når jeg træder ind. Det forsvinder dog straks og erstattes af din adr, m.m.

Og m.h.t bagdørssalget, så kan det jo godt være en særlig service, som du tilbyder dine kunder - men så hvisk dem det i øret, så de ved, at det kun er noget, du gør specielt for dem. "Special price for you my special guest"Smile

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)