Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den bedste bog i verden.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
 ... eller måske bare en af de bedste. 

Har du læst en bog som gav dig en eller flere gode ideer?

Måske en ide som ændrede din måde at tænke på, måde at være på, måde at lave forretning på, måske endda måde at leve på?

Lad os høre om BOGEN du anbefaler…..

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 15:13

E-pusher!

Har kun læst light versionen, men den er genial!

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 15:42

Uha det er en svær en, jeg syntes der har været mange.

Men hvis jeg skal nævne en og kun en så bliver det Tor Nørretranders klassiker, som "alle" købte men meget få læste, Mærk Verden

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:22

Ren teoretisk, er det nok Philip Kotlers - Marketing Management... den har nærmest alt, når det kommer til markedsføring... 

Når vi snakker skønlitteratur, så er min yndlingsforfatter Dan Brown, og jeg synes alle hans bøger er fantastiske... er lige gået i gang med tanadakos kode... 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:36

Hmm... Jeg tror jeg må sige Dune serien af Frank Herbert (det er godt nok syv bøger, men det holder jo det hele), han kommer omkring en masse ting i forhold til f.eks. religion og samfundsopbygning fra en anden vinkel end man normalt ser og det virker ganske fantastisk godt for ham.

Dan Brown syntes jeg i grunden også er ret fed, men kun en bog af gangen. Han har en tendens til at genbruge hans virkemidler alt for meget fra bog til bog, syntes jeg. Men med en flok måneders mellemrum holder de ganske fint. 

/Peder 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:50

Den bedste bog jeg har læst, var så god at jeg valgte at bruge oceaner af tid og lidt penge på at oversætte og udgive den på dansk! Det er Bruce Moens Rejser ind i det UkendteBig Smile

~
Anja 

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 16:28

"Bevidsthed, bevidsthed, bevidsthed" af Anthony de Mello

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:41

Henrik R:

"Bevidsthed, bevidsthed, bevidsthed" af Anthony de Mello

Den er absolut også på min favoritliste!

~
Anja

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:44

Kunne være dejligt, hvis I lige skrev ganske kort, hvad der gjorde disse bøger så fantastiske og evt. kort fortalte lidt om, hvad man kunne forvente sig af dem.

Der er jo idag så mange inspirerende ting, som man gerne ville læse, hvis døgnet havde 45 timer, så det skal bare være noget særligt.

Det er E-pusher!!

Jeg nyder hver en side og læser kun en smule hver dag for at strække nydelsen. E-pusher er fyldt med utallige gode råd til E-købmandene, så jeg må nok snart give Martin ret i, at den nok skal tjene sig hjem igen.

Ind på en fin 2. plads kommer Martin Skovgaards "Bliv set online". Dette er en praktisk guide til, hvordan vi får flere besøgende på shoppen. Denne bog er også let læselig for de af os, som ikke har en "nørd" uddannelseSmile

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:17

Hmm... jeg har ikke læst så mange bøger. Jeg har generelt svært ved at finde ro nok til at læse rigtige bøger. Det eneste tidspunkt hvor jeg har nogenlunde success med det er en halv time før sengetid. Jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg til gengæld med stor fornøjelse læser Jumbobøger og diverse "voksne" tegneserier, men det skyldes måske også at min mor oversatte Anders And i en lang årrække og jeg derved er lidt "miljøskadet" Stick out tongue.

Men blandt de bøger jeg har fået pløjet mig igennem er de bedste nok "IT-Boblen - Da Internettet rykkede vores verden". Super god bog om opturen og nedturen omkring .com -branchen. For mig var den navnlig sjov og interessant at læse, når man netop har været med på "rutschebanen".
En anden bog jeg vil fremhæve, navnlig i dette forum, er Thorborgs "Iværksætter til jeg dør". Knaldgod bog viser selv den mest nedtrykte iværksætter, at hvor der er vilje er der også en vej frem.

Pt. er jeg igang med Richard Bransons "Loosing my Virginity" som er en rigtig god og meget personlig fortælling om hans liv og oplevelser frem til nu. Så den vil jeg også anbefale.

Og hvis jeg skal dreje over i noget af min mere jordnære "godnat-læsning", så vil jeg faktisk anbefale "The Life and Times of Scrooge mcDuck".

Det er en samling af de bedste historie om verdens rigeste (m)and tegnet af den næstbedste tegner og forfatter af dem alle; Don Rosa (Carl Barks er og vil altid være den bedste i og med at han opfandt de fleste af "ænderne"), der til sammen danner et forløb helt fra han en lille ælling, tjente sine første penge (den senere meget berømte 25-øre) og så langt frem at den faktisk også dækker hvordan pengene til sidst opslugte ham til han blev en sur gammel (m)and, siddende i sin pengetank uden livsgnist og uden andet tilbage i sit liv andet end pengene han har i pengetanken.
På trods at det altså er en tegneserie, så er der faktisk nogle ret fornuftige, og navnlige underholdne, historier om det at få gode idéer, realisere dem og i den sidste ende tjene penge på dem.

/Jesper

"Hvad vil du være når du bliver stor Thomas?"
"Professionel fodboldspiller!"
"Og hvad med dig Jesper? Hvad vil du være?"
"Joakim von And....." Wink

EDIT: Ovenstående er rettet en del gange, da jeg tilsyneladdende er for træt til at skrive fornuftigt. sammenhængende....beklager... ;-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)