Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investorer til landbrug i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med investorer til landbrug i Danmark?

jord og renter er jo meget billige lige nu og der er/kommer mange landbrug til salg.

Har selv et landbrug, men kan ikke udvikle mig selv fremadrettet. (primært planteavl, men kan ikke leve af det vi har på de 100 ha.)

men langsigtet er landbrugsjord en god investering, da den er nede i pris nu.

En investor kan vel få et afkast på 3-4% og det er vel godt i disse tider + den konjunkturgevinst der måtte være på sigt. (15-20 år måske)

Er der nogen der kunne tænke sig at arbejde med sådan et projekt, hvor investoren investere og jeg lejer og står for driften.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 19:33

Jeg har erfaring med investering i ejendomme, men ser nogle udfordringer for den fremtidige indtjening i landbrug, hvilket jeg gætter på er de samme som du oplever nu. Jeg har dog svært ved at se hvad, der kan tricke en konjuktur fremgang.

Eksporten til Rusland er tabt for altid, de er tæt på at være selvforsynende nu.

Der opbygges store bedrifter i Østeuropa, hvor jord og arbejdskraft er væsentlig billigere.

Politisk modvilje til at forbedre landbrugernes forhold.

Måske du kan uddybe hvorfor du tror på fremgang og stigning på jordpris?

Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 19:51

Er det ikke det som nogle af pensionskasserne er begyndt at involvere sig i?

Tilmeldt 18. Jan 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:40

Jo, jeg tror landbrugsjorden, vil stige på af mangelen på fødevarer i fremtiden. Den befolkningstilvækst der vil komme i fremtiden vil få priserne til at stige. Vi vil se flere naturkatastrofer tørke m.m.

Østlandene investere kraftigt i landbrug i disse år, det er rigtigt, men kan de følge efterspørgselen?

Her i det område, hvor jeg bor er inden for de sidste 5 år, investeret i landbrug af en 4-5 mennesker, der ikke driver landbrug i forvejen og lejer det ud, hvorfor gør de det?

kan forstå på mæglerne at de bliver ringet op jævnligt af mennesker i udlandet om der er noget jord til salg, da jorden er billig i Danmark.

det er derfor jeg spørger i det her forum.

synes problemet er at politikerne ikke har set landbruget som noget. Men måske er det ved at gå op for dem at vi alligevel bidrager samfundet med noget. 

Landbruget har bare en for stor gæld, det er problemet, ellers var det nemmere at tjen penge.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 01:48

Den fjerne fremtids afgrøder vil ikke høstes på danske landbrugsarealer, men i lag på lag i store høje bygninger, hvor der er optimale vækstbetingelserne 24/7/365.

Herunder vil eventuelle klimaforandringer, hvor meget kraftigere regn kan påvirke høsten trække gevaldigt ned på lysten til at investerede i dansk agro.

Desuden er danske landmænd blandt de mest forgældede industrier.

Samtidigt kan en eventuel stop for
landbrugsstøtten fra EU slukke et stort lys for traditionel landbrug.

Sagt på en anden måde - landbruget i Danmark kræver nytænkning - og traditionel dansk jorddyrkelse er uddøende, hvilket trækker kapitalen andetsteds hen.

Pensionsselskaberne gør ligeledes kun et reklamestunt i at "investere" i landbruget. Det er stadig kun meget få midler, der reelt er investeret.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 09:49

Det er en sandhed med modificationer at Rusland er selvforsynene. Men jeg tror du har ret i at tiderne hvor vi sendte masser af billige produkter derover er forbi. Men det vil varer meget længe før de (og andre ex. kineserne) kan lave højkvalitets produkter, og den niche er voksende. Når embargoen er ovre vil der være et stort og interessant marked for højkvalitetsprodukter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)