Er der nogen der har erfaring med investorer til landbrug i Danmark? jord og renter er jo meget billige lige nu og der er/kommer mange landbrug til salg. Har selv et landbrug, men kan ikke udvikle mig selv fremadrettet. (primært planteavl, men kan ikke leve af det vi har på de 100 ha.) men langsigtet er landbrugsjord en god investering, da den er nede i pris nu. En investor kan vel få et afkast på 3-4% og det er vel godt i disse tider + den konjunkturgevinst der måtte være på sigt. (15-20 år måske) Er der nogen der kunne tænke sig at arbejde med sådan et projekt, hvor investoren investere og jeg lejer og står for driften.
|
Jeg har erfaring med investering i ejendomme, men ser nogle udfordringer for den fremtidige indtjening i landbrug, hvilket jeg gætter på er de samme som du oplever nu. Jeg har dog svært ved at se hvad, der kan tricke en konjuktur fremgang.
Eksporten til Rusland er tabt for altid, de er tæt på at være selvforsynende nu.
Der opbygges store bedrifter i Østeuropa, hvor jord og arbejdskraft er væsentlig billigere.
Politisk modvilje til at forbedre landbrugernes forhold.
Måske du kan uddybe hvorfor du tror på fremgang og stigning på jordpris?