Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returfragt - gode råd er ikke dyre

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender pakker med Postdanmark og medsender altid en returfragtseddel til kunden, så kunden let kan sende varen retur.  Jeg har talt med Postdanmark i dag vedr. vores fragtpriser og returfragtpriser, og det er absolut ikke opløftende.

De fleste af vores pakker vejer mellem 1-5 kg. Hvis kunden fortryder sit køb og sender pakken retur vil det i 2016 koste os 74,50 kr. at få pakken retur, når kunden bruger vores returfragtseddel. Hvis kunden køber fragt online hos Postdanmark, kan kunden vælge fragt uden omdeling og betale 70 kr. - det er det billigste for kunden - og vedlægger vi ikke en returfragtseddel, så skal vi bruge tid på at afhente returpakker.  Altså kan vi ikke tillade os at fratrække mere end 70 kr. for returfragten, når vi krediterer kunden for købet.

4,50 kr. er måske ikke mange penge, men i forvejen betaler vi jo for at sende pakken og det beløb SKAL vi kreditere kunden. 

Vi har heldigvis ikke mange fortrudte køb, men det hænder - og det gør det jo også for alle andre webshops.

Nu spørger jeg så I andre Amino,er:  Hvad gør I vedr. returfragt ? 

Bruger I også Postdanmark og bider i bordkanten af irritation over at Postdanmark ikke vil ændre på sine returfragtpriser, eller bruger I GLS eller anden forsendelsesmulighed og får meget billigere priser.

Jeg ser frem til nogle gode råd  :-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

PostDanmark er en underlig størrelse. Forstået: En "blå" sporingslabel koster Kr. 102,00. På en af de sider med brugte varer, kan jeg købe den samme sporbare til kr. 49,00??

Jeg har ikke prøvet at medsende returlabel. Men overvej da at købe labels på én af de nævnte sider. Send denne til kunden efterfølgende.

Som hoved forsendelse anvender jeg GLS, da der ikke noget med vægt udover max.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mit indtryk at flere og flere går over til andre udbydere.
GLS høster vist en del kunder fra Post Danmark. - Både erhvervsmæssige og private.

Hvorfor er en anden snak.


Når jeg køber pakkelabels på posthuset, så er de lige 10% dyrere, end hvis jeg bruger deres hjemmeside og selv printer.

Du skriver at i sender en pakkelabel med. - Mon ikke der kan spares lidt penge og resurser ved at gøre det digitalt. - Så hvis kunden vil returnerer, så modtager de en mail med pakkelabelen.
Hvis i har mange kunder, må det være mange labels som i sender til folk - Som (heldigvis) aldrig bliver brugt.


Post Danmark er meget konservative. Og som med mange andre virksomheder med monopol, kan de ikke rigtigt styre det.
Så hvis ikke de vil forhandle noget som helst overhovedet.
Så overvej at vælge en anden service.

Evt. hvor kunderne på shoppen selv kan vælge, hvad de vil benytte.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap

Tak for dit indlæg. Jeg kender ikke en "blå" sporingslabel og aner ikke hvad du taler om vedr. brugte varer og køb at samme sporbare til 49,00 kr.

Hvilke sider er det du henviser til ?

v.h. Mai-Britt

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per Bendiksen

Vi bruger pacsoft hvor generering af postlabels automatisk overføres fra vores ordresystem, og her kan man så til- eller fravælge returfragtsedler. 

Systemmæssigt har vi ikke mulighed for at lade kunden vælge, og synes heller ikke det burde være nødvendigt. 

Vi skal yde en ordentlig service og ikke sænke vores niveau fordi Postdanmark ikke kan finde ud af at skelne mellem kundeaftaler og alm. privatbrugere. 

Jeg håber nogen vil melde ind om hvad GLS gør i forbindelse med returpakker. Men jeg undersøger det selvfølgelig selv samtidig for der er sikkert forskel på hvor mange pakker man gennemsnitlig sender og får retur.

v.h. Mai-Britt

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mai-Britt :
Vi sender pakker med Postdanmark og medsender altid en returfragtseddel til kunden, så kunden let kan sende varen retur.


Det er en rigtig god service. Men når jeg kigger på shoppen kan jeg ikke umiddelbart se at jeg får denne gratis returfragt tilbudt.

Det eneste jeg lige ser om emnet (med fare for at jeg overser noget) er fra jeres handelsvilkår, hvor der står:

"Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen."

Dermed må man formode at det ikke er fordi I tilbyder gratis returfragt, at kunderne handler hos jer, eftersom de ikke ved det. Så hvorfor ikke bare spare pengene?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Returfragten er ikke gratis. Det har du misforstået. 

Kunden skal selv betale returfragten, men det er jo væsentlig lettere for kunden og dermed en god service, hvis kunden blot skal sætte en returlabel på pakken og aflevere den på et postindleveringssted - og uden at skulle stå i kø for at betale.

Nu er mit spørgsmål til dette forum ikke hvordan jeg kan gøre min service overfor kunderne ringere, men hvordan jeg fortsætter med at give en god service uden at det koster mig ekstra. 

God service - glade kunder - flere ordrer  :-)

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai-Britt,

Du kan tag et kig på Pakkelabels.dk Returportal.

Her kan du tilbyde returfragt nemt og billigt for dine kunder: https://www.pakkelabels.dk/returportal/

Du kan se, hvordan det fungerer på videoen.

Løsningen er gratis at bruge. 

/Nicklas

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 10. Jul 14
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger i har få returpakker, så vil jeg droppe at sende den med. Som også nævnes ovenfor.

Dem der ønsker at returnere, sender du en pakkelabel til kundens email. Og det kan Pacsoft sagtens håndtere. Den metode har vi selv brugt, også med pacsoft.

Du kan skrive prisen på returlabelen i dine handelsbetingelser, så er det op til kunden om de kan finde det billigere.
Desuden har jeg set en del webshops, der skriver at det skal sendes til adressen, at hvis det sendes til afhentning vil det ikke blive modtaget / de lader pakken gå retur til kunden.

Vi er lige gået over til GLS som er billigere.

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Tusind tak for dit svar. Jeg har kigget på pakkelabels og det ser rigtigt interessant ud, så det bliver nok den fremtidige løsning.

Det er så dejligt at få gode indspark og råd fra andre på Amino, når man tumler med et problem.

v. h. Mai-Britt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)