Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af musik på nettet?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det var ikke ringe. Hvad har du af pseudonymer? Og hvilke genre har du arbejdet meget med? :)

Kan også regne ud, at du er glad for din KODA check haha.

Godt Nytår :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:35

> Kan også regne ud, at du er glad for din KODA check haha.

Nej, det er nu ikke voldsomt mere. Man får jo kun for de ting man har skrevet - ikke for alle de andre ting man laver, er med på, producerer, spiller på osv :)

> Hvad har du af pseudonymer? Og hvilke genre har du arbejdet meget med? :)

De fleste år har jeg arbejdet under "deMib".
Det startede ud indenfor clubscenen, dengang den var ved at starte op for alvor i Danmark i midt-80'erne. I mange år dreve jeg det eneste studio i Danmark med fokus på den slags. Derfra blev det til en mængde andre "undergrundsting" og senere en masse mere poppede produktioner, da clubscnene blev mere mainstream. Og det er da også indenfor pop at jeg har min bedste præstation til dato - min Amerikanske Platinplade for Vanessa Williams album Comfort Zone. Den pynter på vægen :)

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:15

Hey

Tak til Morten, som bragte mit navn på banen.

Det er spændende og en stor udfordring at lave musik til reklamer. Har bl.a. lavet syret R & B til et tv spot for Aalborg Universitet, free jazz til Lundbeck's lykkepille Cipralex og bluesy funk til Spar Nord Bank. Det handler om at understøtte det visuelle og meningsbærende budskab og samtidig lægge et (måske ubevidst) auditivt spor ind hos modtageren.
Når jeg lytter på min samlede musikproduktion inden for de sidste 10 år er reklamedelen overvejende den mest eksperimenterende.

Personligt er jeg generelt ikke så vild med reklamer eller websites, som bruger i forvejen kendte temaer. James Bond temaet er lig'som tilknyttet ham. Men smag og behag er forskellig.

Til Alt-til-din fest: du er velkommen til at kontakte mi - måske kan vi finde ud af en byttehandel...

hilsen Viggo Steincke

Steincke Soundlab v/ Viggo Steincke
steincke.dk

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 18:34

DeMib: Hm, det var da sjovt? I 80'erne og clubscenen? Jamen så er du da bekendt med de drenge, som hev "Destination Goa" compilationerne til Kbh i de spæde 90'ere?

Clubscenen i 80'erne ER trods alt for tidlig for mig! Men rigtig spændende. Min eget spænder i den mere minimalistiske psytrance i udlandet. Især den tyske scene var meget inspirerende tilbage i 2001-2004.
Derefter overtog Isrealie Trance dét område ja, ok - så kan man blive ved med at snakke elektroniske subgenrer :-D

Hey ... fucking props for din Vanesse Williams opgave! *Sigh!* Godt gået.
Har du ellers nogensinde leget med bootleg remixes via acapellas og set om det har kunnet fange interesse?
Det er desværre lidt for sent nu, men jeg overvejede at finde en partner på "Inez - Stronger" og "Lizzie - Ramt i natten" dengang de stadig stod i studiet og sang, og det er sådanne opgaver jeg syns er vildt spændende.
Jeg vil dog helst kun rode med new-age og lounge musik :)

Steincke: Du har da haft nogle super gode opgaver! Hatten af for det!  Jeg giver dig dog fuldstændig ret ... velkendte tema'er på websites er røv-cheap.... no pun intended imod nogen som helst, men sådan er det sgu bare.
Muligt at høre dit arbejde vedr. Cipralex?

Thumbs up herfra til begge!!!! :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:02

> Clubscenen i 80'erne ER trods alt for tidlig for mig!

Ja, men det var sgu sjovt dengang. Det var der hele clubscenen startede i Danmark - før det fandtes den faktisk ikke. Det kom rigtig igang da Carsten Willer brugte sin børneopsparing på Danmarks første break dance konkurrence, og herefter startede som manager for bl.a. de hedgangne Cutfather og Soulshock, Silid Posse, Dr. Jam og alle de andre, som vi lavede plader og remixes med dengang. Det var helt nyt at "ikke-musikere" kom ind i studierne og begyndte at producere med det de nu havde (hvilket i mange år begrænsede sig til en 12 bit sampler med 1 mb ram, en TR909 og et par SL1200 - det lavede vi faktisk både Queen Latifah /Fly Girl, Vanessa Williams og en hel masse andre på). Det meste af den øvrige musikbranche var stort set negative overfor denne nye udvikling. I mange år var mit gamle studio, Teen Town Studio, således det eneste rigtige studio-samlingspunkt omkring denne genre.

Jeg arbejdede også en del med Kenneth Bager, der var den første med de store syre-fester, KOMA, acid house (de par år i 88/89 det stod på). Både Kenneth, Souldshock og Cutfather er iøvrigt, som bekendt, stadig helt på toppen med det de laver.

Det var i sandhed nogle rigtig sjove år! :)

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 10:23

Haha, det er jo nostalgisk uden lige! :)

Jeg kan dog godt se på det, at du var et årti tidligere ude end mig. Men genkender det meste efterfølgende - ! Dog havde jeg troet, at netop DU ville have nævnt TB-303'eren haha.
I medio 90'erne kan jeg først deltage en smule mere. Men fik ellers en omfattende breifing fra TBM1 , omkring den elektroniske scene fra DK og hvad der ellers røg over fra England/London.

Ja - Kenneth Bager er stadig kræs for kendere, og det er jo ikke engang mere end 6-8 måneder siden, at den sidste KOMA / COMA fest blev holdt på Odd Fellow (Hvor jeg også var inde og se mig omkring haha). Fantastisk DeMib!
Ellers må jeg sige, at der hvor jeg fandt mest inspiration, var da Trance blev forsøgt manifesteret i DK, via fx Club Gorgeous, Michael Parsberg og Michael Splint m.fl
Men ok - det her kan fortsætte i 100 år kan jeg se - så lad os tales ved Mikkel - Godt Nytår! ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:00

> Dog havde jeg troet, at netop DU ville have nævnt TB-303'eren haha.

Jeg er så gammel at jeg kan huske da TB-303'eren blev lanceret og i København præsenteret ved et stort Roland-arrangement. Det var dengang Roland havde forestillet sig at den skulle bruges til "rigtig" bas, og således blev en noget aparte udgave af Chick Coreas "Spain" opført. Ret imponerende iøvrigt.

Det var først flere år efter lanceringen af TB-303'eren begyndte at blive brugt i club musikken, da acid-house dukkede op i slut 80'erne. Og ja, jeg havde to af dem + sync enheden. Men da Propellarhead kom med ReBirth gad jeg ikke rigtig hardware versionen mere - Selv den første version af ReBirth lød så tæt på originalen, og var langt mere fleksibel at bruge, at det ikke var det værd mere. Så jeg solgte mine TB-303'ere dengang man kunne få 10-12.000 kroner for dem hehe :)

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:23

Mikkel deMib Svendsen:

Så jeg solgte mine TB-303'ere dengang man kunne få 10-12.000 kroner for dem hehe :)

Ja... jeg fandt ud af at man kunne få 12.000 for dem.... efter at jeg lige havde solgt min for 1500,- i den blå avis. Jeg troede ik på det tidspunkt at folk brugtet 303'eren mere. Men jeg blev klogere.... DOH!

Men SÅ fik jeg min helt nye Roland W-30.... som jeg stadigvæk har. :-)

Fedt at der også er musikere herinde.

Jeg husker iøvrigt tydeligt deMib navnet...   men sig mig; hvem lavede tracket "Ghando" (mener jeg det hed).   Dengang syntes jeg det var den vildeste tromme-programmering. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:30

> men sig mig; hvem lavede tracket "Ghando"

Jeg ved ike helt om nvanet nogensinde kom oficielt ud, så det vil jeg lade forblive et mysterie. Men det var mig der programmerede 303'eren, miksede og mastrede det (det var faktisk en af de få produktioner hvor jeg selv tog til Stockholm og var med til at skære den fysiske vinylmaster.)

Fra københavn
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:38

Det track havde LYDEN dengang... havde det dog kun på casette-bånd optaget fra "Det Dur".... mener jeg det var.  Men Dr. Illington ??

Er du stadigvæk aktiv med musikken ? 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)