Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel mod at handle med firmaet BZ-Sleeping og Jan Topp-Odgaard

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Jeg driver en mindre grafisk virksomhed, og er kommet galt afsted fordi vi har udført arbejde samt lagt ud for tryksager til firmaet BZ-Sleeping (http://www.bz-sleeping.com) og specielt deres direktør Jan Topp-Odgaard.

Det drejer sig om ca. DKK 100.000. En ting er alt de (måske) ikke har pengene, men det som har været det mest grænse overskridende i forløbet, er alle de løgne, falske overførsels fax mv. vi har måtte bruge tid på og ligge ører til. Hele tiden kommer Jan Topp-Odgaard med nye historier. Ikke fordi de ikke vil betale ... men pengene kommer bare ikke ... og nu har vi rykket for dem dagligt i næsten 2 mdr.

Jeg kender mange andre der også er kommet galt afsted med dette firma og vil derfor på det kraftigste advare andre iværksættere imod at udføre arbejde for dette firma. 

Vi sender vores krav til advokat imorgen, med risiko for at miste endnu flere penge. Men vi har ikke rigtigt noget valg ...

Mvh.

En træt iværksætter der forsøger at finde den gode energi frem igen

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12943
Skrevet kl. 09:36

Bare lige et godt råd herfra.

Se at få dig nogle ordenlig salgt og leveringsbetingelser samt en retsgylding rykkerprocedure i fremtiden, for jo hurtigere og mere professionel du får rykket jo lettere er det at få pengene hjem. At der indtil nu er gået næsten 2 mdr. er simpelthen alt for lang tid.

Hilsen

Ravn 

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 09:51

Ja, det råd vil jeg også gerne give videre til andre. For der findes tilsyneladende folk derude som, uden at blinke, lyver og bedrager. Og vi er, som nævnt, langt fra de eneste der er blevet snydt af dette firma. 

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 16:41

Tjahh det er nu en gang risikoen ved at handler med andre.

Men vær lige opmærksom på at det faktisk er strafbart at hænger folk ud på den måde du gør det ........ vi aner jo ikke en gang om det er sandt hvad du skriver!  Det ville iøvrigt underbygge din troværdighed hvis du valgte ikke at være total anonym i denne sag.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 18:56

Jeg ved godt at det ikke er smart at hænge folk ud, under normale omstændigheder ville jeg heller ikke drømme om det. Men det forløb jeg har oplevet har været så grænseoverskridende at jeg føler jeg er nødt til at advare andre mod at havne i samme situation som jeg selv. 

Det er rigtigt at der er en risiko ved at handle og drive virksomhed. Dog findes der altså nogle særdeles brodne kar, og det er blot en af disse jeg advarer imod.

Jeg har dokumentation for alt hvad jeg skriver.

Jeg ejer og driver www.mouselab.dk og det var ikke min hensigt at være anonym.

Mvh.

Jesper Faurby

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:29

> Men vær lige opmærksom på at det faktisk er strafbart at hænger folk ud på den måde du gør det 

Hvilken lov henviser du til? Der er ytringsfrihed i Danmark og man må gerne sige det man vil, hvis man elers kan dokumentere det er sandt og det ikke strider mod anden lovgivning, som f.eks. rasismeparagraffen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:32

Det må være injurie lovgivningen, og det eneste jeg kan se i tråden der kunne komme på kant med denne, er at man siger at et firma bedrager. Da bedrageri er ulovligt, er det væsentligt at kunne dokumenterer sin påstand.

Ellers vil jeg imildbart tro at det var lovligt at fortælle om ubetalte regninger. Men jeg er bestemt ikke ekspert på området.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:32

Mikkel deMib Svendsen:

Hvilken lov henviser du til? Der er ytringsfrihed i Danmark og man må gerne sige det man vil.

Grundloven §77:
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentligegøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.

Ravn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:03

Du læser vist ikke så godt. Grundloven giver RET til ytringsfrihed - ikke det modsatte. Hvis du skal komme her og påstår at bestemte Aminoer begår ulovligheder, så synes jeg du skal fortælle hvilken lov du mener de bryder - og det er altså ikke grundloven, og underbygge dine anklager.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:22

repsej:

Jeg ved godt at det ikke er smart at hænge folk ud, under normale omstændigheder ville jeg heller ikke drømme om det. Men det forløb jeg har oplevet har været så grænseoverskridende at jeg føler jeg er nødt til at advare andre mod at havne i samme situation som jeg selv. 

Det er rigtigt at der er en risiko ved at handle og drive virksomhed. Dog findes der altså nogle særdeles brodne kar, og det er blot en af disse jeg advarer imod.

Jeg har dokumentation for alt hvad jeg skriver.

Jeg ejer og driver www.mouselab.dk og det var ikke min hensigt at være anonym.

Mvh.

Jesper Faurby

Jo jo, og jeg forstår også godt din frustration. Som serie-iværksætter kender jeg det både som kreditor og debitor at være uenig om betalingen.
MEN: Indtil du har stævnet manden for manglende betaling, og indtil der er faldet dom i sagen, - der er i altså syadig blot "uenige" om betalingen.

Du kan ikke kalde manden en bedrager i offentligt forum uden en domstolskendelse, uden samtidig at overtræde injurielovgivningen, der bl.a. siger at man ikke må komme med (udokumenterede) krænkende beskyldninger. Du skal huske at modparten muligvis vil hævde at DU er en bedrager og at han HAR sendt pengene?

Fakta er at du har brug for at indføre en benhård debitorstyring i din virksomhed (som en anden skriver her). Du skal fakturere med kort betalingsfrist og måske kræve forudbetaling fra virksomheder der har dårlig kredit-rating. Dernæst skal du sende en rykker efter 10 dage - herefter et inkassovarsel efter yderligere 10 dage - og så skal sagen direkte til inkasso. Der er noget tekst du skal huske at have på dine inkassobreve (Google "inkassoprocedurer")

Når sagen er til inkasso skal skyldner erkende om hvorvidt han rent faktisk er enig i at have skylde pengene. Og først når det er accepteret af skyldner har du en sag. Den sag kan du så tage til domstolene for retslig inddrivelse.

Hver gang en betaler ikke betaler sin kreditor kan der jo være indsigelse imod det leverede - og det skal ikke i offentlig gabestok.

Held og lykke
MvhAS

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)