Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om pagerank

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger nok lidt dumt nu, men ved ikke bedre... Hvis man får et website optaget i eksempelvis Dmoz, der har pagerank 9, betyder det så i realiteten, at man har en side med pagerank 9 til at pege på sig?

Og så endnu et spørgsmål om linkopbygning..! Hvordan arbejder professionelle SEO eksperter med dette! Bruges der software, eller er der kun en vej til målet - nemlig knofedt med håndskrevne mails til de parter man ønsker at bytte links med!

Og så lige et sidste spørgsmål! Er det rigtig forstået, at en webside med eksempelvis pagerank 5 rent faktisk svækker egen pagerank ved at udveksle links med en webside der har lavere pagerank?
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:56
Bestemt ikke dumt spørgsmål - får det tit og ofte.

Som udgangspunkt vil jeg sige til dig at du ikke skal fokusere så meget på pagerank. Det er langt vigtigere at du har det rigtige indhold på din side, og at det er struktureret korrekt ifbm organisk søgemaskineoptimering.
Pagerank er den herlige mytiske størrelse som er afgjort af ca en milliard faktorer, så som indgående links, struktur af indgående links, nedarvning af pagerank fra andre sider, nedarvning af pagerank fra din egen side i niveauer osv osv osv...

En mere teknisk forklaring af pagerank kan findes her: http://pr.efactory.de/
Den er selvfølgelig kun et kvalificeret gæt på hvordan den er bygget op, da Google (sjovt nok) ikke frigiver formlen til den.

Følg evt diskussionerne om pagerank på diverse SEO forums.

Men igen - fokuser på indhold og fjern dine eventuelle stopklodser der forhindrer indeksering af din side, og se overordnet væk fra den mytiske pagerank.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:50

Der er tit en del sammenblanding mellem "PageRank", som er et gammelt (og ret dårligt) Standford patent og så "link popularitet" som er et udtryk for værdien af links, som målt af søgemaskinerne. Om PageRank nogensinde, i sin patenterede form, er anvendt af Google er tvivlsomt og i hvert fald er der seriøs videnskabelig grund til at mene at de i hvert fald ikke anvender den algoritme mere. Det betyder dog ikke, at de ikke anvender "link popularitet" som en del af deres vurdering af sites - det gør det, men bare ikke i form af "PageRank" (sandsynligvis).

Der findes masser af detaljerede papirer der beskriver PageRank i sin oprindelige form - inkl. den oprindelige patentansøgning, men omend det kan være spændende læsning fortæller det bare ikke så meget om virkeligheden i dag - næsten 10 år efter opfindelsen af PageRank :)

Når det så er sagt, skal det understreges at links er MEGET vigtige! MEGET vigtige!! Dette gælder både interne links, links til eksterne sites og naturligvis eksterne sites links til dig.

Der er ekstremt mange måder at skaffe links på. Med mindre du har en meget lav timeløn er det efter min mening den dårligste måde at skaffe links at skrive rundt til folk, helt manuelt. Jeg har nogle folk i gang på Filipinerne til den slags, hvor lønnen jo er en DEL lavere, og så kan det godt betale sig, men med det danske lønniveau ...? nahhh :)

Den absolut bedste metode til at skaffe links, efter min mening, er at skabe nogle sider som folk naturligt får lyst til at linke til - det være sig i form af SUPER cool sider, tools eller virale elementer.

En anden udenmærket metode er at købe links - tit og ofte er det sgu billigere simpelt hen at betale sig fra tingene :) Der kommer meget snart en spændende løsning til dette på det Nordeuropæiske marked, men mere m det senere ...
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 11:18

Mange SEO-firmaer tilbyder software, der kan lette arbejdet med at skaffe sig links! Heriblandt seoelite.com , (fundet på nettet)! Er sådanne programmer noget værd som hjælp til opbygning af links, eller kan det ligefrem være "farligt" at anvende den slags software?

Kigger man på Seoelite´s egne placeringer i Google, kan man jo godt få fornemmelsen af at skidtet virker. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:21
Dato: 2/16/2006 10:50:27 AM Forfatter: Mikkel deMib

Der kommer meget snart en spændende løsning til dette på det Nordeuropæiske marked, men mere m det senere ...

Helt ærligt Mikkel, du kan da ikke komme her med en halv vind, fortæl det nu

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:21

Jeg kender ikke lige det program, men som du selv nævner findes der mange varierede programmer der påstås at kunne hjælpe.

Sålænge der er tale om rene research værktøjer vil de i sig selv ikke kunne skade. Det du skal være på vagt overfor er programmer der kræver at du uploader lister af links til dit eget website til andre sites i "systemet" - sådan noget ville jeg ikke røre ved.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24

> Helt ærligt Mikkel, du kan da ikke komme her med en halv vind, fortæl det nu

Hehe, nahh, måske skulle jeg bare have holdt min kæft :)
Sagen er, at der indtil nu ikke har været et eneste sted for du kunne købe gode links lokalt i lande som Danmark - og lokale links er det vi gerne vil have, hvis man har et lokalt (f.eks. Dansk) website.!

Jeg kan desværre ikke fortælle så meget om løsningen endnu, men bare at den er lige på trapperne ...
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:28
Dato: 2/16/2006 11:17:50 AM Forfatter: degner
Mange SEO-firmaer tilbyder software, der kan lette arbejdet med at skaffe sig links! Heriblandt seoelite.com

SEOelite er ikke noget decideret software som går ind og laver links for dig. De har dog en betalingsversion som gør livet lidt nemmere men det er en helt anden sag.

Med SEOelite får du mulighed for at finde linkpartenere og derudover det geniale, at programmet kan holde holde øje med, om dine linkpartenere nu også linker til dig.

Derudover har det en række værktøjer som bl.a. kan analysere linktekster, pagerank på linkpartnere og kan jo derfor også bruges til at undersøge hvordan dine konkurrenter har det.

Derudover har programmet nogle muligheder for at checke placeringer m.v. og naturligvis med Google API.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:30
Dato: 2/16/2006 11:23:50 AM Forfatter: Mikkel deMib
Hehe, nahh, måske skulle jeg bare have holdt min kæft :)

Måske

Ja, det mangler helt sikkert noget sådant, det er jo næsten umuligt at købe relevante links i øjeblikket hvis man har et dansk site, så jeg glæder mig meget til at se hvad du disker op med

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 17:10
Er det i princippet ligegyldigt om et link kommer fra en stor international side med høj pagerank (altså i forhold til effekten af linket), når man kun har en side, der henvender sig lokalt (DK)...? Eller skal man med andre ord primært arbejde på at få link fra danske websider med høj pagerank, hvis en side er lokal...?
Side 1 ud af 5 (41 indlæg)