Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indtjening ved udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted for at poste dette, men prøver lykken.

Jeg har tjent nogle penge som jeg gerne vil investere i udlejningsejendom, men er det nu en god ide?

Jeg har kigget på et par stykker, men afkastet ligger imellem 6-6,5% og hvis jeg antager at låne i kreditforeningen hvor renten ligger på ca. 5%, så har jeg kun 1-1,5% tilbage i overskud. Overskuddet skal jo bl.a. gå ind og dække hvis en lejer flytter ud, og indtil jeg finder en ny lejer. Jeg synes ikke at det lyder som en så god ide igen, eller tager jeg fejl?

Jeg har ikke så meget forstand på det, så hvis i kommer med jeres viden og måske kan henvise mig til nogle websites, bøger  eller lign vil jeg blive glad.

På forhånd tak...

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:00

De procenter du har fundet frem til der lyder meget rigtigt.

Grunden til det er(måske har været) en god ide, at invester i en udlejningsejendom er de store prisstigninger, der har været de sidste 3år. Havde du købt en ejendom i kbh i 2004 for 3-4mio var den 8-10 mio værd sidst i 2006. Det er ikke den løbende indtjening, der får folk til at invester i ejendomme, men de store prisstigninger og sådan som markedet ser ud lige pt, er det svært at vide, hvordan det kommer til at gå, men på langsigt vil priserne stige.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:05

Lang sigt? vil det være 10, 15, 20 år eller?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:21

Ja det er nok noget i den stil med det ejendomsmarkedet vi har nu. Du kan se om du kan finde lidt statistikker på http://www.statistikbanken.dk ang prisudviklingen på ejendomsmarkedet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)