Hejsa! Roder du også med at få Click-Through-Raten op på dine AdSense-blokke? Nu er der en ny type reklamer på vej, som giver et lille beløb, hver gang en side vises. Systemet kaldes PPP (Pay Per Play) og går ud på at der afspilles en 5 sekunders audio reklame for alle besøgende, som går ind på en side. For hver afspilning betales et lille beløb til indehaveren af sitet. Ligesom for AdSense, er det gratis at deltage i programmet, og reklamerne er målrettede, så de tilpasser sig indholdet på den aktuelle side, men i modsætning til AdSense griber reklamerne ikke forstyrrende ind i det visuelle design, og så betales der som nævnt for alle besøgende på hver eneste side. PPP har kørt som forsøg i USA i 2½ år, og starter først i fuld skala d. 1/2 2008, men folkene bag vil gerne have volumen op hurtigt, så de tilbyder særlige fordele til alle, som tilmelder sig tidligt. Se firmaets egen informationsside her: PayPerPlayPPP er naturligvis ikke lige velegnet til alle typer sites, men for nogle, fx min egen LNK.IN, er jeg sikker på, at det vil mangedoble indtægterne…God Jul og fortsat god markedsføring ;o) MVH Karsten |
Puha, hvor amerikansk
Det kommer nok an på målgruppen, men JEG ville personligt løbe skrigende væk fra et site som afspiller lyd uden jeg har bedt om det. Forestil dig at du sidder og hører et rigtigt godt musik nummer mens du surfer. Dette er der mange der gør, da det er rart at kunne høre radio eller musik når man sidder på computeren. Så kommer man ind på en side, og ved hver page-refresh hører man en lyd-reklame.
Jeg tror man skræmmer brugerne væk før de overhovedet når at få set sig om på ens site. Men det slår mig også nu at man også kan bruge det smart. Man kan gøre det inden man yder en service for brugeren. Fx. hvis man har en side med en masse flash spil, så kan man afspille en lyd-reklame lige inden spillet loader, brugeren må vel forvente lyd i spillet, og er derfor parat til en lyd-reklame. Men jeg tror man skal passe meget på med hvordan man bruger det, og ikke begynder at få $-tegn i øjnene.
Men tak for tippet, og god jul til dig også.
Hilsen Kasper.