Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vore nyhedsbreve sælger ikke

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udsender nyhedsbreve om nyheder inden for klassisk musik på CD, DVD og BluRay. Vi har 756 abonnenter (alt for få, men derom en anden god gang). Åbningsprocenten ligger omkring 50 og klikraten på ca. 15%.

Nyhedsbrevene udløser kun få ordrer i webshoppen, men har givetvis også en afsmittende effekt i vores fysiske butik, hvilket vi jo ikke kan måle.

Nyhederne er udvalgt ud fra husets samlede erfaring for hvad der sælger (i butikken) og varerne fejler derfor ikke noget. Da vi dertil nu har gjort gratis forsendelse permanent, fejler priserne bestemt heller ikke noget.

Det seneste nyhedsbrev fra i går kan ses her: https://danacordrecords.createsend.com/campaigns/reports/viewCampaign.aspx?d=r&c=67A78AF2391E48FE&ID=4F48097AFA1865122540EF23F30FEDED&temp=False&tx=0

Hvad gør vi galt, eller måske: hvad er det vi ikke gør?

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første tror jeg det er ret generelt, at det er svært at sælge noget via et nyhedsbrev. Når folk tjekker deres indbakke, så har de som regel hovedet fuld af andre ting - så man skal virkelig gøre noget spetakulært for at få deres opmærksomhed.

Og derfor kunne I med fordel prøve at arrangere nyhedsbrevet lidt anderledes:

- Den første sektion med indledningstekst og hjælp til at dele via de sociale medier er jo ikke det vigtigeste. Ryk det ned - gerne ned i bunden.

- Istedet burde I lave en sektion, som virkelig signalere, at dether er en godt tilbud, som man virkelig er heldig at få via dette nyhedsbrev. De forskellige sektioner med cd'er virker ikke rigtigt som tilbud, men mere som et udvalg af jeres katalog. Prøv at lave et tilbud med et stort billede og store bogstaver, så det er helt tydeligt.

Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:
- Den første sektion med indledningstekst og hjælp til at dele via de sociale medier er jo ikke det vigtigeste. Ryk det ned - gerne ned i bunden.
Scrollhjulet er jo opfundet. Nå, men point taken Wink
- Istedet burde I lave en sektion, som virkelig signalere, at det her er en godt tilbud, som man virkelig er heldig at få via dette nyhedsbrev. De forskellige sektioner med cd'er virker ikke rigtigt som tilbud, men mere som et udvalg af jeres katalog. Prøv at lave et tilbud med et stort billede og store bogstaver, så det er helt tydeligt.
Jamen det ER et udvalg af vort katalog. Vi kalder det et nyhedsbrev fordi det orienterer om nye udgivelser. Vi påstår ingen steder, at de nævnte varer er tilbud. Alene det faktum at vi nu har indført gratis forsendelse, at vist branchens bedste tilbud i flere år, så vi finder ingen grund til at give yderligere rabat på kurante varer.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i overvejer at tage et kursus i nyhedsbrevet udsendelse?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Btw hvem bruger i til nyhedsbreve?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har tid/ressourcer til et nyhedsbrev, hvorfor så udsende det? Hvorfor ikke fokusere kræfter der, hvor du har tid og ressourcer. Når du har trimmet virksomheden efter den metod, kan du gå til nyhedsbrevet igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Har i overvejer at tage et kursus i nyhedsbrevet udsendelse?

Jeg har været på kursus, men jeg kunne ikke bruge det til noget. Alt for smart med en masse svulstigheder og kun egnet til at sælge serviceydelser, hvor fortjenesten er 100%.

erjegher:

Btw hvem bruger i til nyhedsbreve?

Jeg bruger Campaign Monitor og laver dem selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Hvis du ikke har tid/ressourcer til et nyhedsbrev, hvorfor så udsende det? Hvorfor ikke fokusere kræfter der, hvor du har tid og ressourcer. Når du har trimmet virksomheden efter den metode, kan du gå til nyhedsbrevet igen.

Jeg/vi bruger i forvejen 150% af ressourcerne på den daglige drift. Der er ikke mere at gi' af.

Vi udsender nyhedsbreve for at sælge varer, hvad ellers? Hvis ellers de nuværende abonnenter var flinke til at dele, ville det også medvirke til at udbrede kendskabet til vores eksistens, men det er der desværre ikke mange der gør, på trods af venlige opfordringer til at gøre det.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

lad mig sige med det samme, at jeg er ikke målgruppen (såvidt jeg ved) fordi jeg hører ikke klassisk musik og jeg er heller ikke helt oppe i alderen:-)

Men jeg vil starte med at fjerne "ring gerne til os og hjælp og vejledning, ved telefon salg tillægges 30 kroner i porto" Første del er fint, men hvorfor opkræve 30 kroner for folk som ringer - hvis de ringer, så burde du da kunne lave noget mersalg, eller få noget feedback....

Uanset om det er klassisk eller normal musik, så skal musik da høres og ikke beskrives med en lang tekst, vil det ikke være muligt at indsætte noget musiklinks i stedet for, så folk kan trykke på et link i nyhedsbrevet og så høre det - evt. noget link til youtube hvis det findes der.?

Jeg tror generelt at du prøver at sælge/fortælle for meget i dine nyhedsbreve - alt for meget information omkring ligegyldige ting - f.eks. spred det glade budskab - altså folk er jo ikke dumme, så hvis de vil dele det med en ven, så skal de nok gøre det - og alternativ så lav en konkurrence med alle som deler det.

Håber det kan hjælpe :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis laver du dem for at sælge. Men når du nu ikke har ressourcerne til at vedligeholde og udvikle nyhedsbrevene, opnår du næppe nogen stor fortjeneste på det plan. Hvad jeg i stedet ville gøre, hvis nyhedsbrevene endeligt skal bruges, var at gå tilbage til begyndelsen og start fra scretch. Lav en plan for hvad du vil med dine nyhedsbreve, hvem der skal have dem og hvordan du kommer dertil. Jeg er på ingen måde ude efter at angribe dig, men under sidste debat fik en masse gode råd, som enten blev modargumenteret eller bortfejet fra din side af. Har der været nogle af disse råd du modtog, som du konkret har taget til dig? Hvis nej, er det helt fair. Så forstår jeg blot ikke den nye tråd, til samme emne

KlaMus:

Arne G.:

Hvis du ikke har tid/ressourcer til et nyhedsbrev, hvorfor så udsende det? Hvorfor ikke fokusere kræfter der, hvor du har tid og ressourcer. Når du har trimmet virksomheden efter den metode, kan du gå til nyhedsbrevet igen.

Jeg/vi bruger i forvejen 150% af ressourcerne på den daglige drift. Der er ikke mere at gi' af.

Vi udsender nyhedsbreve for at sælge varer, hvad ellers? Hvis ellers de nuværende abonnenter var flinke til at dele, ville det også medvirke til at udbrede kendskabet til vores eksistens, men det er der desværre ikke mange der gør, på trods af venlige opfordringer til at gøre det.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)