Vi udsender nyhedsbreve om nyheder inden for klassisk musik på CD, DVD og BluRay. Vi har 756 abonnenter (alt for få, men derom en anden god gang). Åbningsprocenten ligger omkring 50 og klikraten på ca. 15%. Nyhedsbrevene udløser kun få ordrer i webshoppen, men har givetvis også en afsmittende effekt i vores fysiske butik, hvilket vi jo ikke kan måle. Nyhederne er udvalgt ud fra husets samlede erfaring for hvad der sælger (i butikken) og varerne fejler derfor ikke noget. Da vi dertil nu har gjort gratis forsendelse permanent, fejler priserne bestemt heller ikke noget. Det seneste nyhedsbrev fra i går kan ses her: https://danacordrecords.createsend.com/campaigns/reports/viewCampaign.aspx?d=r&c=67A78AF2391E48FE&ID=4F48097AFA1865122540EF23F30FEDED&temp=False&tx=0 Hvad gør vi galt, eller måske: hvad er det vi ikke gør? |
For det første tror jeg det er ret generelt, at det er svært at sælge noget via et nyhedsbrev. Når folk tjekker deres indbakke, så har de som regel hovedet fuld af andre ting - så man skal virkelig gøre noget spetakulært for at få deres opmærksomhed.
Og derfor kunne I med fordel prøve at arrangere nyhedsbrevet lidt anderledes:
- Den første sektion med indledningstekst og hjælp til at dele via de sociale medier er jo ikke det vigtigeste. Ryk det ned - gerne ned i bunden.
- Istedet burde I lave en sektion, som virkelig signalere, at dether er en godt tilbud, som man virkelig er heldig at få via dette nyhedsbrev. De forskellige sektioner med cd'er virker ikke rigtigt som tilbud, men mere som et udvalg af jeres katalog. Prøv at lave et tilbud med et stort billede og store bogstaver, så det er helt tydeligt.