Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem ejer CMS systemet...?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 9. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har igennem vores nuværende reklamebureau en hjemmeside bygget op i "deres" CMS system.

Hvis nu vores Reklamebureau går på røven - hvad så….?

Vi ejer domænet, men CMS systemet – CMS Hostingen ligger jo ved reklamebureauet, og vi har jo ingen kontakt til udbyderen.
De har jo købt rettigheden CMS systemet.

Jeg ved man i periode kan lave Redirect - men alle vores indgående link skal også laves omkring.

Det er jo ikke meget ved at have et indgående link hvis adressen ikke eksisterer mere. Fordi undersiden har fået en nye adresse.

Eller er det bare en form sag flytte sin hjemmeside fra f.eks. dandomain til wannafind, og bibeholde sine nuværende http adresser

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:39

Rent juridisk er ejerskabet et spørgsmål om hvad der står i din kontrakt.

Jeg tvivler på at det er de færreste af de store cms-firmaer der vil lade dig tage deres system med videre, da du ofte blot har lejet dig adgang til at bruge deres cms og så betalt en eller anden sum penge for få at det tilpasset dine ønsker. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:40

Hvis i har brugt deres CMS System til jeres hjemmeside og er hostet hos dem er i på røven hvis de går ned, i kan forhandle med dem om lov til at købe systemet enten det hele eller i licens og i så fald er det en formsag at flytte det. Det er måske nemmere at handle med dem hvis de er ved at gå ned, men jeg ville ikke satse på det hvis jeg var dig :)

Og ja uden licens til deres software er det en bekostelig affære at lave en ny side med samme linksstruktur, indhold osv. så du ikke mister rating :)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:48
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:51

Mosevang:

Vi har igennem vores nuværende reklamebureau en hjemmeside bygget op i "deres" CMS system.

Hvis nu vores Reklamebureau går på røven - hvad så….?

Vi ejer domænet, men CMS systemet – CMS Hostingen ligger jo ved reklamebureauet, og vi har jo ingen kontakt til udbyderen.
De har jo købt rettigheden CMS systemet.

Jeg ved man i periode kan lave Redirect - men alle vores indgående link skal også laves omkring.

Det er jo ikke meget ved at have et indgående link hvis adressen ikke eksisterer mere. Fordi undersiden har fået en nye adresse.

Eller er det bare en form sag flytte sin hjemmeside fra f.eks. dandomain til wannafind, og bibeholde sine nuværende http adresser

Ejerskabet ligger stort set altid hos ejeren af CMS systemet. Derfor er det en rigtig god ide at gøre, som du har gjort: Vælge et system hos så stor en udbyder med så stærk økonomi, at de ikke "får lov at lukke" (andre vil overtage driften grundet den store andel af det danske internet, der ligger hos dem).

At flytte linkpopulariteten over til et nyt system med nye URL er et spørgsmål om lidt behændighed, noget 301 og en hel del viden. Og der er du også i gode hænder!

Fra Hjallerup
Tilmeldt 9. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:56

Det regner jeg også med -  har sendt en ordre i dag til Rikke.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:11

Mosevang:

Det regner jeg også med -  har sendt en ordre i dag til Rikke.

Det ved jeg - og tak til! Det skal vi nok sørge for, at du bliver glad for!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:48

Som Thomas siger kan du sagtens flytte fra et system til et andet og bibeholde funktionsdygtige adresser til alle dine gamle sider - og det er faktisk ikke så svært som han får det til at lyde :)

Det vigtigste er, at du sørger for at have det fulde ejerskab over dit domæne, og jeg vil dertil anbefale at du selv styrer din DNS (f.eks. med GratisDNS), så det ikke kan blive "gidsel" i en evt. konkurs. Hvis du har kontrol over domænet, og har styr på alle de andresser du har publiceret på det, er det ret hurtigt at lave redirects til det du nu engang får brug for - skulle det værste ske.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:59

Næ - det er såmænd ikke svært. Faktisk er det lige så nemt for mig, som det er at forlade et fly i 14.000 fods højde, snuppe 55 sekunders fritfald, trække skærmen og lande på The Strip til en opvisning. Men det skyldes måske, at jeg har knapt 5.000 faldskærmsspring bag mig...?

Morale: Jeg har set "professionelle eksperter" lave den slags med meta refresh, med 302 og hvad ved jeg. Det er det, jeg mener med en "hel del viden" Wink

Og du har ret, Mikkel: Ejerskabet af domænet er det altafgørende. Og lige den bette sag er der mange, der ikke har styr på... 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:16

En omgang rewrite med 301 - hvor svært kan det være Cool

Selvfølgelig tager det lidt tid, men så svært er det nu ikke.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)