Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jørgen Poulsen får 750.000 kroner

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, naturligvis er der forskel på at være chef i en humanitær organisation og så i en stor kommerciel koncern. Naturligvis er der det. Men jeg er sikker på, at man ikke ville få gyldne håndtryk af A.P. Møller hvis man søgte et nyt job der konflikter med virksomheden (for Røde Kors' vedkommende den politiske uafhængighed, som er super vigtig for dem), fik det og så bagefter forventede en orlov der ikke var aftale om.

Det er både Jørgen Poulsen og Røde Kors der har dummet sig her. Røde Kors har dummet sig fordi de ikke har haft ordenligt styr på juraen i ders kontrakter, så de nu skal betale penge de faktisk ikke troede de skulle af med, og Jørgen Poulsen har dummet sig fordi han griskt har grovudnyttet svaghederne i kontrakten. Og det kommmer til at koste begge parter en hel masse på sigt.

Jeg tror Røde Kors bliver nødt til, sådan helt generel, i de kommende år at fremvise langt større økonomisk ydmyghed. Som jeg bemærkede i mit blogindlæg om sagen, provokerer det altså mig når Røde Kors i et TV indslag skal forsvare sig, og så på under 30 sekunder får fremvist kontorer i millionklassen og en grotesk samling af PH-lamper til en samlet pris jeg vil mene overgår de 750.000 de skal af med til Jørgen Poulsen.

Jeg kan altså ikke forstå, hvorfor der skal designermøbler og landets dyreste kontorer til at lede en humanitær organisation. Det vil jeg altså ikke betale til. Og jeg tror det støder mange af de helt almindelige mennesker der bidrager, og som sgu aldrig får råd til selv at købe samme dyre møbler og bo på adresser der er bare halvt så attraktive.

Røde Kors må på administrativ slankekur, de må have strammet deres kontrakter op og så må de (på en billig måde!) få kommunikeret til befolkningen hvad de har gjort for at forbedre sig. Det bliver en masse hårdt arbejde for dem, men jeg tror ikke der er nogen vej udenom det.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John J:

Han har jo sikkert ret i sit krav men: 

Signalværdien kan ikke blive dårligere, hverken for Røde Kors eller Ny Aliance.

Det tror jeg du har ret i, men både Røde Kors og Ny Alliance har selv været med til at bringe negativ fokus på emnet. Røde kors kunne have fokuseret positivt på at de havde forhandlet en aftrædelseskontrat ned fra 2mill til 750 tusind og altså under en årsløn for en mand der har været 15 år i virksomheden plus at dette beløb er indeholdt i de administrationsbudgetter man allerede har. Ny Alliance kunjne have lagt afstand til sagen ved at slå på at det er en personlig sag mellem Jørgen Poulsen og Røde Kors og undladt kommentarer. Ved kraftigt at henstille til at JP skulle betale pengene tilbage er NA blevet en del af en mudderkamp, og har udstillet sig selv fordi formanden ikke bliver adlydt. Dernæst har man bedt Lars Kolind overveje sit medlemskab, men forekommer igen at være et splittet parti fordi Lars ikke trækker i land.

At signalværdien har været dårlig mener jeg derfor i lige så høj grad må tillægges dem selv, som Jørgen Poulsen. Men jeg medgiver at PR mæssigt er der ingen vindere i denne kamp kun tabere.

Mvh Jesper

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)