Hvis Røde kors' jurister havde ment de havde en sag, havde de jo nok ikke indgået et forlig med Jørgen Poulsen som koster dem 750.000 kr. Hvis de på forhånd har vist at de ikke ville udbetale de 2 millioner skulle de ikke have skrevet under på kontrakten med Jørgen Poulsen. Selvstændige erhvervsdrivende holdes ansvarlige for de aftaler man indgår, og det mener jeg egentlig også man kan forvente af en velgørende organisation der tilmed har jurister tilknyttet.
Hvis Røde kors ikke ville af med de 750.000 kr har de fejlet et af følgende steder:
1) De har underskrevet en dårlig kontrakt, eller...
2.a) De har underskrevet en fornuftig kontrakt, men begået en fejl ved at handle på en måde som sandsynligt vil ses af en domstol som værende en fyring. Deraf forliget. Eller...
2.b) De har underskrevet en fornuftig kontrakt, handlet rigtigt i forbindelse med Jørgen Poulses afgang, men har alligevel valgt at give 750.000 af de indsamlede penge til Jørgen Poulsen, selvom de ikke var forpligtet til det.
Hvis man derfor mener at 750.000kr er for stort et beløb for Røde Kors at betale i forbindelse med Jørgen Poulsens afgang, må man uanset hvordan man vender og drejer det, erkende at Røde Kors selv har bragt sig i denne situation. Jeg forstår egentlig slet ikke hvorfor Røde Kors ikke bare på forkant gav ham orlov. Han har tjent organisationen fint i mange år, så hvorfor den travlhed med at få ham ud af vagten.
Men hvis jeg bliver væk fra mit arbejde, for at passe et andet arbejde mener jeg ikke at jeg kan være berettiget til gyldent håndtryk. Men det kan så være der skal skrives noget mere i den næste kontrakt der indgåes der inde.
Det er du velkommen til at mene, men alt efter hvilken aftale du har indgået kan du være objektivt berettiget til penge uanset om du kan lide det eller ej. Det er så en personlig sag for dig om du ønsker at tage imod dem eller ej.
Mvh Jesper