|
- Hvis du ikke spiser op, bliver du ikke stor. - Når du bliver voksen kan du selv bestemme over dit liv. - Nej den kat vi kørte forbi var ikke død, den sover bare.. - Nej du kan ikke prøve karusellen, den er gået i stykker!! - Hvis man lyver, får man en sort streg i panden. - Hvis du ikke børster tænder, så kommer Karius og Baktus - Nej, mor og far skændes ikke, - vi diskuterer bare. - Du skal have dine vanter på, ellers bliver du forkølet. - Nej, du må ikke få en is før din aftensmad, det er usundt (bliver det mon mere sundt efter aftensmaden???) - Hvis du sluger dit tyggegumme, så får du hul i maven!! - Når klokken på Hjem Is bilen ringer, er det fordi der er udsolgt. - Når man dør, kommer man i himlen - Rollo er kommet ud til en rar familie ude på landet Det var bare et udpluk af de løgnhistorier, jeg lige kunne komme i tanker om /skou
|
Jeg er ikke selv specielt troende, men jeg glæder mig da til at læse op af børnebiblen når min datter bliver gammel nok til at forstå historierne. Det er jo gode historier, og som flere har nævnt så er der jo en masse morale. Så fyr op under verdens mest kendte bog (NEJ - ikea kataloget er ikke en bog :) ) og fortæl de gode historier. Specielt her i vinterens mørke. Få en god snak om tingene, det behøver ikke at være dybt men børn forstår jo vanvittig meget mere end man går og tror, og lad så vurderingen af om man tror eller bør tro på gud blive en samtale som børnene kan tage derhjemme med deres forældre.
Og så kan jeg da lige anbefale at se "Evan den almægtige" en dejlig sjov ny film om Noah i vore tider ![]()
Bliv gratis medlem