Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med moms og SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg har lige et spørgsmål? I mlm, hvis man er moms registreret, når man så køber vare hjem, som man fx bruger på smagsprøver (mit produkt er kaffe), så kan man vil trække momsen fra de vare? og de penge jeg tjener på mit netværk, skal jeg vil bare betale normal B skat af ikke? Vil skat ikke sætte spørgsmålstegn ved at man altid har en negativ moms opgørelse og skal have penge tilbage
mvh
Jacob

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan trække købsmoms fra de produkterne du køber hjem ja. 

Du skal betale skat dit overskud i virksomheden (hvis du har noget efter køb af produkterne). 

Du har IKKE altid negativ moms (formegentlig) - måske i opstartsfasen. Det har du ikke fordi, at når du sælger noget (salgsmoms), så tæller den med i dit samlede momsregnskab. Det betyder, at hvis du slet ikke sælger noget, og kun køber noget så skal du have penge tilbage i moms. Men hvis du sælger dine produkter og din salgsmoms overstiger købsmoms så skal du indbetale moms. Og det er POSITIVT, at du skal betale moms - for det betyder, at du sælger ting ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Samuel Blander Glaes:
Du skal betale skat dit overskud i virksomheden (hvis du har noget efter køb af produkterne). 
bare for at undgå en alm misforståelse

Køb af produkter reducerer ikke overskud til skat. Det er først når et produkt sælges, at indkøbsprisen bliver til en udgift. Indtil da, har produkterne samme værdi som penge i banken

Smagsprøver som beskrevet vil i MLM kunne være uden fradrag i mange fald. Hvis man kan bevise at KUNDERNE får dem vil de være en udgift, men feks. krav om indkøb af xx af det ene eller andet, som man selv tester og har glæde af, vil være privat udtag og dermed ikke være fradrag

Ellers helt enig, trækker man moms fra indkøbt har man jo moms på salget og er man ikke en dårlig købmand, så fører det til positiv moms. Hvis ikke man driver forretning intensivt som erhverv, med overskud som mål, så vil man let kunne miste ret til fradrag af underskud.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)