Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

klikprocent på 0,21....?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har netop kørt en periode med 250.000 sidevisninger på et meget velbesøgt baby-site. Banneret var godt og havde en god synlig placering.

Nu har vi så fået resultatet af kampagnen: 0,21% har klikket på vores banner. De siger at det er virkelig godt og at det er langt over normalen.

Jeg tænker bare.... er det normalt at der ikke er flere end det som klikker? Og hvis - hvordan søren kan der så være nogen som kan tjene penge på det her :·)

Spændt på at høre jeres erfaringer....

Mange hilsener Helle 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:58

Ja, det er der ikke noget usædvanligt i. Hvornår har du sidste gang klikket på et banner - og købt noget? :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 19:08

en CTR på omkring 0,20 er meget almindeligt. For nogle annoncører lyder 250,000 visninger af meget, men som Mikkel siger, hvornår har du sidst klikket på et banner?

Der er stadig mange sites der kører med den model hvor man betaler en pris pr. 1000 visninger (CPM), men det er min erfaring at det er blevet svært at sælge, netop fordi klikraten ikke er ret stor.

Det er som udgangspunkt mere attraktivt at lave en PPC (Pay Per Click) aftale, da man derved får de besøgende som der betales for.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:25

off topic: Jeg klikker sku tit på annoncer hvis de ikke ser korrupte ud. hvis man tænker sig om så er det jo det de er der for, de gør jo ingen skade. så man kan jo lige så godt trykke hvis det er attraktivt. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:03

House of kids:

Jeg tænker bare.... er det normalt at der ikke er flere end det som klikker? Og hvis - hvordan søren kan der så være nogen som kan tjene penge på det her :·)

Hvorfor tror du adfair. mmmedier osv. alle skal have 3 kr. pr. klik. Fordi banner annoncer ikke giver ret mange hits længere Smile

PS. Hvordan var konvateringen for klik til køb så?

Til Simon Elkjær: Jeg klikker os på dagenskup annoncen på amino hverdag, da det er en hurtigt genvej, men ellers er det ikke så tit jeg klikker på en annonce. måske 5-10 klik ud af 1000 sidervisninger, hvis vi ikke tæller fora med. Men det skyldes udelukkende at annoncerne ofte ikke er relevante for mig. Men tilgengæld husker jeg ofte deres reklamer og de firmaer der havde annoncen.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:19

Hej alle

Ja, tallet siger jo sig selv - det er ikke der man skal satse... i det hele taget synes jeg at klikpriserne generet er alt for høje. Nogen vil have helt op til 6 kr. pr. klik... og tænker ikke over at google adwords jo faktisk ligger omkring 1-2 kr. pr. klik. Her kan man målrette sine kampagner ret præcist og få en pæn konvetering.

Konveteringen for de mere end 500 kliks var 0. Men dertil skal jo så siges at folk sjældent køber første gang - men ofte vender tilbage og det er så der købet finder sted :·) 

I det hele taget befinder jeg mig personligt allerbedst med at betale en procentdel pr. salg der kommer fra en partner. Her betaler man for hvad man får - og der er ikke den usikkerhed på om en kampagne virker osv. Men nu har jeg da testet det - og man lærer jo hver gang :·) Det er jo desværre bare dyre lærepenge...

Mange hilsener Helle 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:34

House of kids:

Konveteringen for de mere end 500 kliks var 0. Men dertil skal jo så siges at folk sjældent køber første gang - men ofte vender tilbage og det er så der købet finder sted :·) 

Det var da lidt en skam at der ikke var et eneste salg, men så kan vi jo håbe på at portalens brugere kan huske dig og dine produkter til fremtiden.

I det hele taget befinder jeg mig personligt allerbedst med at betale en procentdel pr. salg der kommer fra en partner. Her betaler man for hvad man får - og der er ikke den usikkerhed på om en kampagne virker osv. Men nu har jeg da testet det - og man lærer jo hver gang :·) Det er jo desværre bare dyre lærepenge...

Jeg ville godt nok også være glad for at kunne betale en procentdel pr. slag. Men der er desværre ingen affiliate netværk der vil have mig (ud over partner-ads), de andre kræver at man har en konvateringsrate på over 2% samt at et gennemsnits salg på 1000 kr. for det totale antal besøgende man har, ellers mener de ikke at det er lønsomt for dem at kører via provision. Har jeg i den seneste ugestid fået afvide af de forskellige.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:38

Hej Martin

Kender du WebGains.dk ? De hører ind under AdPepper og jeg har indtryk af at de er meget seriøse. Indtil videre har vi i hvert fald fået en rigtig fin og professionel behandling :·)

Og ellers må vi jo så se det fantastiske i AdWords :·)))

Mange hilsener Helle

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:42

Hej Helle

Nej dem kendte jeg faktisk ikke, det må jeg lige tjekke ud :-)

Ja adwords er nu engang fantastisk Smile der ved man, hvis man har de rigtige søgeord, at man får relevante besøgende til, for mit vedkommende under 3kr. pr. klik.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:58

Hej Martin

Jamen, så må du hellere høre mine tal for i dag - som i øvrigt er gennemsnittet hver dag:

Antal klik: 225

CTR: 1,86 %

Gennemsnitlig CPC:  0,84 kr.

I alt kr. 188,68

Tænk engang - jeg har ikke gjort andet end at ligge mine mærkers navne ind og så lidt ord som »børnetøj« »babytøj« osv. Alle relevante ord og jeg optimerer aldrig på det - det kører bare.... Når der (ofte) ringer virksomheder som vil sælge optimering af adwords - og jeg fortæller dem mine tal - så mener de faktisk ikke de kan gøre det bedre :·) Pudsigt :·)

Mange hilsener Helle 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)