Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af spil i DK

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt at markedsføre et pokersite via et nyhedsbrev i DK.

Jeg er - ved en grufuld fejl - blevet tilmeldt et nyhedsbrev på et site, som deler oplysningerne videre til andre nyhedsbreve - bl.a. ét for et pokersite. Det oprindelige site havde intet med spil at gøre. Er det lovligt at markedsføre spil på denne måde?

mvh Hans

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:01

tja, det er jo en gråzone. Under alle omstændigheder så har diverse store medier reklameret for udenlandske spillesites i årevis og er stadig ikke blevet stoppet - så du er nok ikke umiddelbart i fare :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:22

det er en grå¨zone... i princippet er det ikke lovligt... endnu mindre lovligt at du bliver tilmeldt et nyhedsbrev som du ikke har bedt om... (med mindre det har stået i de betingelser du sagde ja til,,, dem der man aldrig læser alligevel)... :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 20:34

Det er ulovligt at markedsføre spil, som spillemyndigheden betegner som tilfældighedsspil om penge. Poker hører til denne kategori.

De store medier kører ganske rigtigt masser af ulovlige annoncer for spil om penge, de tjener sikkert også rigtig gode penge på det, men det lader ikke til at spillemyndigheden griber ind overfor disse store medier, som jo har råd til at lade en dygtig advokat føre en eventuel retssag. Det er ikke ensbetydende med at små fisk også slipper.

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbet så godt

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:08

SEO Cowboy:

Det er ulovligt at markedsføre spil, som spillemyndigheden betegner som tilfældighedsspil om penge. Poker hører til denne kategori.

De store medier kører ganske rigtigt masser af ulovlige annoncer for spil om penge, de tjener sikkert også rigtig gode penge på det, men det lader ikke til at spillemyndigheden griber ind overfor disse store medier, som jo har råd til at lade en dygtig advokat føre en eventuel retssag. Det er ikke ensbetydende med at små fisk også slipper.

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbet så godt

Det er ikke helt korrekt. Den Danske lovgivning strider imod EU reglerne på det område og sagen er endnu ikke blevet prøvet. De store "tør" fordi de har råd til at køre sagen og dermed vinde og Spillemyndighederne vil ikke ind i sådan en sag da det vil få store konsekvenser hvis de taber.

Derfor "nøjes" de med at true de små med bål og brand (også de store i ny og næ) uden at det er kommet til en egentlig retssag.

Dobbeltmorale er når det så er tilladt for Danske Spil at markedsføre alle mulige hassardspil på drømmen om rigdom når rent faktisk er stort set er umuligt at vinde. Det er vel også ligegyldigt hvor den svage sjæl taber sig ind i elendighed?

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:41

Hej Hans

Jeg har tidligere arbejdet på et fodboldmagasin der solgte både online og printannoncering til udenlandske spiludbydere og i den virksomhed var der ikke tvivl om at der blev taget en meget stor risiko. De danske regler siger meget klart at det er ulovligt at markedsføre og udbyde spil såsom poker, oddset mm. i Danmark, og da det er i strid med Danskespils monopol kan de være temmelig aggressive overfor medier der annoncere for deres udenlandske konkurrenter. Hvorvidt det er i strid med EU reglerne omkring harmonisering på dette område kan ingen af os svare på på nuværende tidspunkt, da EU domstolen ikke har taget stilling til dette spørgsmål.

Danskespil kører i øjeblikket en sag imod Ladbrokes og Ekstra Bladet netop vedrørende dette spørgsmål, og der er ingen der tør spå om det endelige resultat. Det eneste folk tør gætte på er at  Ekstra Bladet formentlig taber sagen her i Danmark og derefter må tage sagen til EU domstolen for at få den omstødt. Denne sag er en prøvesag for Danskespil, og du kan være sikker på at hvis de ender med at vinde sagen v. EU domstolen vil de herefter komme efter alle andre medier der har tilladt annoncering for udenlandske spiludbydere.

Frygten på min gamle arbejdsplads er at blive idømt en bøde svarende til hele omsætningen fra denne type annoncører samt et yderligere beløb.Truslen blev taget så alvorlig at man valgte at skille fodboldmagasinet ud i et særskilt selskab af frygt for hovedselskabets overlevelse i det tilfælde at Danskespil vinder retssagen.

Min anbefaling må derfor være ikke at begive sig ind på det område endnu

Mvh K

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:48

kodimagnyl:
Min anbefaling må derfor være ikke at begive sig ind på det område endnu

Mit perspektiv var faktisk, at jeg var træt af at få, hvad jeg betragter som en spammail ind i indbakken. Når den så oven i købet efter min vurdering var ulovlig, fik den mit blodtryk til at stige så meget, at jeg kort overvejede, om en politianmeldelse var den rigtig åreladning for mig.

Nu er jeg i mellemtiden dampet lidt af. Samtidig er jeg kommet i tanke om, at jeg ikke helt ved, hvad jeg skal mene om Danskespils monopol. Det er jo ikke sikkert at en regel er god, blot fordi den er vedtaget ved lov.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:55

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:00

Demitri, den dom har fortsat ikke sat sig spor i andre afgørelser eller lovgivning. Så omend det var et skridt i den rigtige retning ændrer det foreløbigt ikke på, at markedsføring af spil fortsat er ulovligt efter gældende dansk lov.

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 15:34

Jeg kan desværre ikke huske hvorfra jeg har det med at poker er et tilfældighedsspil, men det er det i lovmæssig forstand.

Udbydelse og markedsføring af spil med gevinst er forbudt i Danmark, hvis der ikke som med f.eks. danskespil foreligger en bevilling, se specielt §10:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=17231

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)