http://dev.ankiro.dk/demo/amino Den er lavet af Ankiro, Danmarks klart bedste søgemaskinefirma. Har du selv et website eller laver du webdesign etc. så kan du selv få sådan en svend på dit site eller videreforhandlingsmuligheder på produktet med en god avance. Søgemaskinen er nem at bruge, men under motorhjelmen er der virkelig avanceret teknologi. Den tager højde for flertalsendelser, synonymer, stavefejl og meget mere. Den ved f.eks. at bank, sparekasse og pengeinstitut er relateret. Eller hvis du f.eks. søger på bistandshjælp, ved den at det rent fatisk hedder kontanthjælp. Temmelig smart og giver derfor flere og bedre svar. Kig mere på Ankiro her: www.ankiro.dk og mail min gamle ven Bo Vincent hvis du er interesseret: bov@ankiro.dk og hils ham endelig fra mig. Dbh Martin |
Test Aminos nye søgemaskine her
Det virker rigtig godt faktisk. Meget endda. Ros til drengene bag. |
søger ligesindede i Sønderjylland
Dbh Martin |
Syntes det lækkert den tager det som har mest relevans i den rigtige rækkefølge. Ved ikke om det normalt, men nu ved jeg heller ikke så meget om det ;) Men feks et ord som "mlm virksomhed" Så tager den først alle som har ordet mlm virksomhed. Derefter mlm og virksomhed og derefter bare et af ordene. Måske det meget nomralt for en søgemaskine, det ihvertfal lækkert ;) Måske hvis man også kunne få mulighed for at sortere efter dato, måske efter bruger osv. ville være meget fedt. |
Så simpel er den nu ikke, algoritmen der afgør rækkefølgen er ikke for børn, tro mig! Det med dato m.m. kommer nu ikke og i hvert tilfælde ikke foreløbig, vi må leve med den som den sådan ca. Dbh Martin |
|
Hej Martin
Jeg tillader mig at forstyrre dig et par minutter. Kan du nævne andre firmaer som kan hjælpe med søgemaskiner end ankiro? Findes der evt. nogle gratis produkter, som man selv kan lege med?
Jeg ser frem til at høre fra dig. Mvh. Esben Gadsbøll www.WhiteAway.Com |
Hej Esben |
Hej Esben Du kunne måske starte med en tilpasset Google søgemaskine. Det er selvfølgelig ikke formel 1-klasse, men den er i hvert fald gratis. Så kan du jo starte med at teste, hvor godt den virker på jeres site. Evt. kunne du tilføje søgninger på andre udvalgte sites med anmeldelser, specifikationer og den slags. mvh Henrik I. |
Henrik A. Isen, Journalist DJ, iværksætter, webredaktør.
Indhold til Internettet: - IsenTekst.dk
Hej Esben Jeg kan da godt nævne et par gratis: Lucene, Omnifind og MS Search Express. Der er også flere databaser f.eks. SQL Server der understøtter full-text indexing. Derudover er der dtSearch som er kommerciel, den understøtter også synonym ordbog, stemming, fonetisk søgning m.v. Men efter min opfattelse, er Ankiro i verdensklasse med deres søgning værktøjer, og der er ikke nogle af de nævnte der kan komme op på samme niveau. Hvis jeg skulle vælge en gratis version, ville det helt klart være OmniFind, den inkludere værktøjer så man kan se hvad folk, søger på og om de finder det de leder efter. Det er også muligt at indsætte kunstige søgeresultater samt synonymer.. På den måde kan man træne sin søgemaskine til at blive bedre og bedre. |