Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sjov men ufirpligtende sportsgren?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoVenner.

Puha - kender I det.
Dag ud og dag ind sidder man på kontoret foran computeren hele dagen. Dagens motion kan koges ned til at hente et glas vand i køkkenet, gåture med hunden, afhentning af ungene, og ræs med indkøbsvognen i den lokale Føtex......

Jeg har en svag erindring om den energi og overskud jeg havde tilbage i "gamle dage" (ja det kommer i "citationstegn" - jeg er jo kun 28) da jeg kunne prale med at løbe mere end 500m uden at hoste den ene lunge op.

NOK ER NOK. Nu skal der ske noget.
Mange gange har intentionerne været gode - men resultaterne er udeblevet.

Nu er jagten gået ind. Jeg skal sgu til at dyrke lidt motion Yes.

MEN MEN MEN MEN......

Hvad skal jeg dog finde på for at holde gang i kroppen?

Jeg har prøvet at starte med at løbe, men må erkende at det bare ikke er mig. At traske ud af en landevej eller på en skovsti - uden noget som helst formål - det er for mig totalt intetsigende.

JEG SKAL DA DYRKE SPORT SKAL JEG SÅ!

Jeg skal da igang med en sportsgren - hvor jeg udover lidt motion - også kan få et sjovt afbræk i hverdagen - komme væk fra computeren og måske endda øve mig i mine sociale færdigheder. Men med eget firma, 2 hunde, en datter og en tidskrævende kone (ja de hunkøn skal jo have lidt opmærksomhed - ellers har de en tendens til at blive en smule mopset), så ved jeg også at der ikke er nogen som helst chance for at jeg vil kunne dedikere mig selv til en holdsport med faste mødetider 2 gange om ugen etc. Fodbold og deslige holdaktiviteter virker derfor udelukket.
Men hvad er der så tilbage?

Hvad gør I for at holde kroppen igang? Kom gerne med inspiration til sportsgrene hvor man får rørt sig lidt - men hvor det ikke gør noget hvis man ikke lige dukker op hver gang.

Hilsen Morten

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 06:52

Hej Morten.

Svaret er da lige til.

Du skal ned i det lokale træningscenter og trampe lidt i deres cykler, løfte lidt jern, sludre lidt med dine med trænister og hvis du er rigtig sej melder du dig til en spinnings klasse i ny og næ.. Ganske hyggeligt, uforpligtigende og med store muligheder for at få brugt dine sociale færdigheder..

Mvh Mads..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:00

Nu du alligevel skal ud med hundende, så løb en tur på 2 km. Det tager 10-12 min. og så er hundende luftet og din puls har været oppe og vende. Det er det jeg har gjort de sidste 7 år og man kan bare ikke overbevise sig om at man ikke kan løbe i 10 min.

Så afsted det går.

Dbh Martin

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:20

du kan jo starte på noget en anden amino har startet - quinball

ellers så er løbeturen den perfekte motions-iværksætter... du kan gøre det lige når du har lyst og det eneste du behøver er lidt løst tøj og et par gode kondisko...

Badminton er også nemt at gå til, da det bare kræver at byen du bor i, har baner der kan reserveres....

Anskaf dig evt. en indendørs stationær cykel som du kan sidde på imens du ser tv... (og husk at træde rundt imens ;-) )

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:00
Jeg går i styrketræningscenter ca. 2-3 gange om ugen, løber 2-3 gange om ugen, går meget med min kærestes hund, træner med HJV, fisker meget og er derfor altid ude at bruge benene på jagt efter nye vande.
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:17

WideEyes - Virtual Tours:
Jeg har prøvet at starte med at løbe, men må erkende at det bare ikke er mig. At traske ud af en landevej eller på en skovsti - uden noget som helst formål - det er for mig totalt intetsigende.

Jeg hylder løb som den ultimative motionsform, og dine hunde vil da elske det! Big Smile Men opskriften på succes er at starte heeeeelt fra bunden med et af de der - ved første øjekast latterlige - begynderprogrammer hvor man de første par uger kun løber få minutter ad gangen. Man føler sig lidt dum i starten, men til gengæld er det meget, meget svært at finde en undskyldning for ikke at komme ud af døren, og pludselig er man inde i en rutine hvor man ikke kan undvære sine løbeture (jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men det var hvad der skete for mig). Hvor meget tid de så skal tage når man er kommet i lidt bedre form, er jo så op til en selv.

Ellers er cykling måske en mulighed? Jeg holder i hvert fald rigtig meget af motionsformer hvor man kan starte fra sin hoveddør og slutte samme sted.

~
Anja

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:28

Hej

Det er altid svært med dette område, for alle har deres egen sport de elsker og dyrker. Fitness center er utrolig meget brugt....fordi det er nemt at komme til, men for mange menneske bliver det hurtig kedeligt. Også tjener centrene jo fyrsteligt på alle de der har medlemskort....men ikke bruger det :). Centrene idag, kan dog give dig RIGTIG mange andre oplevelser end bare styrketræning og for nogle kan holdtræning være løsning.

Af en eller anden grund er noget af det første vi prøver altid løb. Det er nemt at komme til, billigt, (ikke andre der kan se hvor ringe du er) og ikke mindst kan du løbe på alle tider af døgnet. MEN når det ikke er dig, ja så fungere det ikke og TRO mig at tvinge sig selv til en bestemt sportsgren for motionens skyld.....holder ikke.

Så mit råd er: Bare hvad jeg selv gjorte. Jeg fandt den/de sportsgrene som jeg havde det sjovt med. Dvs at jeg dyrker ikke nødvendigvis motion for at tabe mig, blive sundere, what ever, men gør det for, at have det sjovt. For mig har det så været foldbold, squash og golf der har virket. Om det er noget for dig...aner jeg ikke.

Hvis du er itvivl (som du er) kan du jo kikke "tilbage" til din "ungdom":) og se hvad der fungerede der. Hvis du er HELT på herrens mark.....så prøv alt muligt, svømning, badminton, sex :) ja der er sgu mange måder at dyrke motion på.

Mvh Kenneth

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:33

Som supplement kan jeg fortælle, at for at få en ordentlig træning og puls.....kræver sex min. 2 personer. (inkl. dig selv)Stick out tongue

Og JA, mere end 5 min.

Mvh Kenneth (lummer) Boysen

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 18:14

Løb er det ultimative.

Du er ikke afhængig af andre og kan løbe døgnets 24-timer (hjælper selvfølgelig hvis det er lyst)

Det handler bare om at sætte dig et mål. Beslut dig for at løbe 10 km, et halvmarathon eller måske et marathon om 1-2 år. Så giver det mening at løbe. Der er virkelig ikke noget der klarer tankerne, som en løbetur på en times tid. 

Og som en anden skrev, så start i det små. Små korte ture på et par kilometer de første par gange. Så efter et par hårde måneder, så bliver man pludselig "bidt af det" og skal bare have løbeskoene på. Det er en super oplevelse at løbe, når man først er kommet igang. Og ja så er det en super oplevelse at komme i mål efter at have løbet et marathonløb

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:43

Hej Alle

Tusind tak for jeres foreslag Smile

Jeg forstår desværre bare ikke hvad folk ser i løb. For mig er det så utroligt kedeligt. Tage løbesko på og begynde at løbe. Intet formål med det - andet end motion. Intet mål - blot en tur rundt om søen, en tur i parken eller hvad ved jeg.

Der er intet socialt i det, og konkurrencementaliteten er også svær at spotte. Ok man kan selvfølgelig tage en snak over hækken med sin nabo og snakke ruter - eller løbe marathon - men motivationen skal jo primært findes i ens selvdisciplin. Der må da findes et sjovere alternativ?? Eller er jeg helt gal på den?

Er der nogen der har forslag til holdsport hvor det ikke gør så meget at man ikke kommer hver gang?? (udover fodbold og håndbold) ??

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)