|
Hvad med at stævne familie og venner til en gang familiefodbold en gang i mellem. Sørg for, at mænd og koner og børn i alle aldre kan være med, ungerne vil elske jer for det. På den måde, kan du få motioneret, samtidig med at du tilgodeser familiens behov og I får ovenikøbet plejet jeres omgangskreds. Find det indre legebarn frem. Hvis konerne ikke vil være med, så giv dem en børnefri dag, hvor far og de andre legeonkler tager sig af ungerne. Bare et tankestrejf herfra. /skou
|
WideEyes - Virtual Tours:Hej Alle
Tusind tak for jeres foreslag
Jeg forstår desværre bare ikke hvad folk ser i løb. For mig er det så utroligt kedeligt. Tage løbesko på og begynde at løbe. Intet formål med det - andet end motion. Intet mål - blot en tur rundt om søen, en tur i parken eller hvad ved jeg.- men motivationen skal jo primært findes i ens selvdisciplin. Der må da findes et sjovere alternativ?? Eller er jeg helt gal på den?
Er der nogen der har forslag til holdsport hvor det ikke gør så meget at man ikke kommer hver gang?? (udover fodbold og håndbold) ??
Hilsen Morten
Hvis målet er at få noget motion, så kan løb udemærket bruges der er masser af muligheder for at gøre det målbart.
I de perioder hvor jeg har løbet har det primære mål været at få noget motion. Med motionsmålet for øje er løbe turen blevet delt op i flere succes kriterier.
1. Kunne klare den rute jeg havde lagt uden at skulle stoppe med at løbe
2. Kunne klare den på x- minutter
3. Kunne klare en lidt længere rute.
4. Kunne følges med kammerat der løber og snakke lidt samtidig med, uden at være ved at brække sig af over anstrengelse.
Som andre allerede har nævnt, sæt lidt fart på hundeluftningen, få pulsen op hundene vil elske det, du vil have godt af det og du vil kunne mærke forbedringen i kondition i løbet af 14dage.
Men hvis du ikke gider at løbe så prøv at tjekke dit lokale Fitness center, enten med styrke træning eller hold træning. Spinning eller arobic kan jeg godt anbefale, du skal bare være opmærksom på at hvis du melder dig på et arobic hold bliver du formentlig den eneste af hankøn på holdet..... Det stiller nogle krav til din selvtillid når du føler at næsten alle pigerne kan følge med og du ikke overhoved kan. Men det kommer.
Mig efter spinning.
Thomas Bonde
Bliv gratis medlem