Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung start

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er en dreng på 14 år, som i et stykke tid nu har gået rundt og tænkt på at starte en virksomhed, men da jeg kun er 14 tænkte jeg, at jeg måske kunne få min bror til at starte et IVS eller enkeltmandsvirksomhed for mig, hvor jeg så arbejder som freelancer derhen, og jeg har så følgende spørgsmål:

1. Er det bedst at starte et IVS eller en
enkeltmandsvirksomhed?

2) Hvordan skal min bror gøre det i praksis? Skal han sende regnskaber over indtjening og så bare skrive at han har udbetalt det hele til mig? Og hvor gøres dette?

3) Bliver det mere besværligt hvis vi kommer til at omsætte for mere end 50.000? Hvad bliver praktisk anderledes?

5) Skal han oprette en firmakonto, eller skal han bare bruge sin egen?

6) Må jeg overhovedet arbejde for ham som 14-15 årig? Og skal vi skrive en kontrakt, eller skal han bare overføre honorar til mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - din bror skal være 18 - og der er meget der taler for IVS fordi det er lettest siden at sælge til dig - men der er omkostninger, ansvar og besvær - læshttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

2 - Han skal ansætte dig - og jeg ved faktisk ikke om bror må ansætte lillebror før denne er 18, men det tro jeg (forældre må ikke) - og lave fuldt regnskab og årsrapport og alt - og indberette regnskab  og indberette skat for din løn

3 Kun momspligt bliver i princip anderledes - under 50.000 er det pjat at overveje IVS synes jeg - det er besvær og omkostninger for store til

5 - IVS krav om ervhervskonto  personlig virksomhed kan bruge hans egnen MEN det forudsætter, at banken vil tilknytte hans CVR nummer til den konto, og det vl de langt fra altid

6 Som i 2  og i alle fald hvis det er OK mellem brødre - så er det løn med A.satteindberetning og lønseddel og alt + lovpligtig arbejdsskadeforsikring - i IVS for jeg begge, i personlig virksomhed kan det række med for dig

Din bror vil nu nok ikke altid finde det så let desværre - men er han 18 kan det gøres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)