Jeg kan godt se, at det kan give en form for tryghed at have en uddannelse, men jeg tror det er meget forskelligt, hvor bevendte forskellige uddannnelser er. En uddannelse som webdesigner (kan ikke lige huske hvad en sådan uddannelse skulle hedde.) kan jo heller ikke bruges til det store hvis man ikke gidder lave hjemmesider mere ;)
Og det har du jo helt ret i...så hvorfor uddanne sig, man risikerer jo alligevel at blive træt af det ;-). Jeg forstår dog godt din pointe, og hvis man i forvejen har en lang række mere eller mindre udviklede kompetencer inden for eks. programmering eller design, er det jo blot at få nogle referencer. Men står man på helt bare bund, er det alt andet lige en stor opgave at tillære sig en frygteligt masse viden, specielt hvis man kunne tilegne sig samme viden, få lidt SU, og så ellers køre firma og udvikle opgaver ved siden af.
Hvis jeg imorgen ville være tømrer, kunne jeg jo stille mig ud i mit skur og begynde at save og hamre til jeg var blå i hovedet - måske ville jeg om 3-4 år være god nok til at kunne få et job som tømrer. Istedet kunne jeg finde mig en læreplads, gå lidt på skole, få noget lærlingeløn, og helt sikkert have et stykke papir på jeg var tømrer, og sikkert et minimum af viden om at save og hamre rigtigt.
Men som det jo er nævnt afhænger det i det her tilfælde jo også en del af om manden kører et million foretagende, og derfor slet ikke har tid til uddannelse...