Jeg vil da også lige give dig et par gode råd med på vejen. Når man starter i dag med at lave hjemmesider så findes der flere programmer/editorer der kan hjælpe dig i gang og det er fristende men du lærer bare ikke at programere af det.
Det er min personlige holdning at du i det lange løb vil få langt større glæde af at lære det "ordentligt" fra bunden, og med det så mener jeg lær at skrive alt din kode selv i en helt almindelig tekst editor (jeg bruger et freewareprogram der hedder Crimson Editor) Det er selvfølgelig lidt mere omstændigt men det er altså heller ikke atomfysik.
Du skal starte med at lære at kode i HTML jeg kan anbefale dig at starte med at læse tutorials på www.html.dk det er en udemærket side, som jeg stadig bruger som opslagsværk. Så vidt jeg lige husker så findes der faktisk kun 84 tags i HTML der kan så sættes en række forskellige attributter på dem men det er virkelig ikke mere end enhver der vil det kan lære.
Når du har styr på din HTML så går du i gang med CSS (stylesheets) Når du først har lært din HTML så er det ikke det store problem at sætte sig ind i.
I dag er man mere på vej over i XHTML men når du kan din HTML så skulle det ikke tage dig ret mange timer at lære forskellen på de 2 da det i bund og grund blot er nogle nye regler for hvordan man bruger HTML.
Der er sikkert mange der vil mene det er tidsspilde at lære det på denne måde MEN tro mig når din WYSIWYG editor senere laver ting du ikke forstår så er du nu rustet til at læse og forstå den kode den har lavet hvilket gør det uendeligt meget lettere at rette fejl. Desuden bruger dynamiske programeringssprog som PHP alligevel HTML til at formatere indholdet med så igen kan du din HTML så har du et rigtig godt fundament at bygge videre på.
Med henblik på design så findes der mange kurser og de er sikkert også gode nok. Men helt ærligt så mener jeg mange af de er for dyre. Hvis du er rimelig god til engelsk så vil jeg anbefale dig i stedet at bruge pengene på at købe vidio undervisning på nettet. Her får du koncentreret undervisning inden for det du vil og du kan tage tingene i det tempo du har tid og lyst til, og kan altid vende tilbage og se noget igen. Personligt kan jeg rigtig godt lide http://www.totaltraining.com/ jeg skal dog sige at jeg ikke har set nogle af deres videoer til CS3 endnu men de er jo næppe ligepludselig blevet dårligere. Her får du for 130 USD 8 timer koncentreret undervisning i Photoshop for begyndere. Jeg vil gætte på det svarer til ca. 3 gange så mange timer i et undervisningslokale da der ikke er nogen der afbryder med spørgsmål eller ligende. Disse videoer er efter min mening guld værd. Hvis du alligevel hellere vil have "rigtig" undervisning så kan jeg hvis du bor i nordjylland tilbyde dig privat undervisning der tager udgangspunkt i dig og dine behov for 3500 om dagen, hvis du er interesseret i dette så send mig en privat besked med dit telefon nummer så kontakter jeg dig.
Med henblik på design i gennerelt vil jeg kraftigt anbefale dig fra starten af at lære at bruge de rigtige programmer til de rigtige opgaver der findes mange mennesker der er rigtig dygtige til at arbejde i Photoshop og man kan stort set lave alt i det, og der findes tonsvis af turorials på nettet, Men der er jo en grund til at der findes flere programmer. Så prøv at dele din "opmærksomhed" lidt og brug Photoshop til billedbehandling Illustrator til tegning/grafik og InDesign til tryksager mm. Jeg må jo erkende at jeg stadig fordi jeg som mange andre var Photoshop fikseret ind i mellem overgiver mig og laver ting i photoshop som jeg godt ved burde være lavet i Illustrator, simpelthen ordi jeg er bedre til Photoshop. Men heldigvis er jeg så småt ved at få styr på det nu men det havde været nemmere hvis jeg havde lært det fra starten.
De sidste råd jeg vil give dig med på vejen er vær realistisk i straten Rom belv ikke bygget på en dag og hvis du strater med at prøve og lære at kode en webshop så er der stor sansynelighed for at du "drukner" i opgaven. Du kan sikkert sagtens få det til at køre men man lærer ikke meget ved at følge en guide der siger gør det klik der skriv det og tryk der og så virker det. Start med de trælse eksempler som bøgerne er fyldt med lær at lave en en hvid side med teksten "Hallo World" osv. Dem der skriver bøger og laver de eksempler gør det ikke for at holde dig tilbage og bremse din udvikling men fordi det er den bedste måde at lære det på. Hvis du vil have en webshop op og køre så kig på osCommerce det er opensource det er gratis og det kan tilpasses og skaleres til dine behov.