Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmering/design.....

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt, Amino er jo til for at vi kan hjælpe hinanden :)

Du må have held og lykke, og god arbejdslyst.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 21:13

NordicMatch:
Tusind tak for jeres hjælp og svar!

Det var så lidt Hvad var alt vores viden værd hvis vi bare holdt den for os selv allesammen Smile

et lille råd jeg ikke fik med i første omgang PAS PÅ tiden har det med at forsvinde når man liiiiiige skal ..... *GG* God fornøjelse med det.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:47

Når du finder kursusmaterialer og tips og tricks på internettet, så husk at være lidt kritisk over for, hvem der kommer med rådene.

Jeg bruger selv internettet meget til at se, om andre har løst problemer, så jeg slipper for selv at opfinde den dybe tallerken. Men hvis man ikke har den grundlæggende forståelse for f.eks. programmering, så er der mange tip, som langt fra er optimale. Ofte falder jeg over løsninger, som måske nok virker i små systemer, men som vil give problemer, hvis der er mange brugere. Så når man finder en løsning, så er det som regel en god idé at se efter, om der er andre løsninger på samme problem, da der som regel er mange løsningsmodeller.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:48

Nu har du fået en masse gode råd men jeg vil gerne komme med et der trækekr lidt i den anden retning.

Hvis det var mig ville jeg køre firmaet på fritidsbasis og så få taget en uddannelse før du går fuldtid. Så har du noget at falde tilbage på og har du papiret vil det også være nemmere at få opgaver til dit firma. Så medmindre dit firma allerede er i millionklassen vil jeg da klar anbefale at sætte det lidt på standby eller måske bare skrue ned for blusset så du kan have tid til at tage en uddannelse ved siden af

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 16:30

Gadensgaard, ikke for at sige noget skidt om uddannelser, men jeg tror nu de fleste vægter en god referenceliste meget højere end hvilken uddannelse en webdesigner/programmør har.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:31

100% enig med Jacob

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:40

Nej nej forstå mig ret, er da klar over at det er portfolioen folk kigger først, men min mening er stadig at det ville været fornuftigt at have noget at falde tilbagpå, hvis man fx en dag skulle blive træt af at lave hjemmesider eller lignende..

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 22:21

Er med gadensgaard her. Der er givet en masse gode råd til hvor det er muligt at finde gode oplysninger, og eks. totaltraining dvderne vil jeg helt klart anbefale, da de giver en meget god gennemgang af de programmer de omhandler - der findes også en for .net programmering så vidt jeg husker!

Men dit problem - som jeg lige læser det - er at du gerne vil være god til at programmere og lave grafisk design samt SEO. Uden at vide mere om dig, lyder det som et sats på webudvikling. Tager du en uddannelse, kan du køre dit firma ved siden af (alt efter omsætning), få en sikker - omend lav - indtjening hver måned, og så ellers bruge din fritid på at lære mere, og evt. løse mindre opgaver. Vend det om - tager du ikke en uddannelse har du ikke det at falde tilbage på, men mere vigtigt - de timer du bruger på at lære div. dicipliner, tjener du ikke en krone - og med de ting du vil er det trods alt MANGE timer! Så kan du da ligesågodt score lidt SU.

Men som det er nævnt dur det selvfølgelig ikke hvis du allerede har et fuldtidsfirma (men så har du alligevel ikke tiden til at sætte dig ind i alle de ting)

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 23:33

Gadensgaard:

men min mening er stadig at det ville været fornuftigt at have noget at falde tilbagpå, hvis man fx en dag skulle blive træt af at lave hjemmesider eller lignende.

Hvad nu hvis det skulle ske, at man en dag bliver træt af at læse? så har man vel heller ikke noget at falde tilbage på Stick out tongue

Jeg kan godt se, at det kan give en form for tryghed at have en uddannelse, men jeg tror det er meget forskelligt, hvor bevendte forskellige uddannnelser er. En uddannelse som webdesigner (kan ikke lige huske hvad en sådan uddannelse skulle hedde.) kan jo heller ikke bruges til det store hvis man ikke gidder lave hjemmesider mere ;)

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 08:34

Lademann:
 Jeg kan godt se, at det kan give en form for tryghed at have en uddannelse, men jeg tror det er meget forskelligt, hvor bevendte forskellige uddannnelser er. En uddannelse som webdesigner (kan ikke lige huske hvad en sådan uddannelse skulle hedde.) kan jo heller ikke bruges til det store hvis man ikke gidder lave hjemmesider mere ;)

Og det har du jo helt ret i...så hvorfor uddanne sig, man risikerer jo alligevel at blive træt af det ;-). Jeg forstår dog godt din pointe, og hvis man i forvejen har en lang række mere eller mindre udviklede kompetencer inden for eks. programmering eller design, er det jo blot at få nogle referencer. Men står man på helt bare bund, er det alt andet lige en stor opgave at tillære sig en frygteligt masse viden, specielt hvis man kunne tilegne sig samme viden, få lidt SU, og så ellers køre firma og udvikle opgaver ved siden af.

Hvis jeg imorgen ville være tømrer, kunne jeg jo stille mig ud i mit skur og begynde at save og hamre til jeg var blå i hovedet - måske ville jeg om 3-4 år være god nok til at kunne få et job som tømrer. Istedet kunne jeg finde mig en læreplads, gå lidt på skole, få noget lærlingeløn, og helt sikkert have et stykke papir på jeg var tømrer, og sikkert et minimum af viden om at save og hamre rigtigt.

Men som det jo er nævnt afhænger det i det her tilfælde jo også en del af om manden kører et million foretagende, og derfor slet ikke har tid til uddannelse...

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)