Blot til info, så er jeg hverken ophidset eller sur, jeg er bare irriteret over, at nogle rådgiver andre uden at have indsigt i den rådgivning de giver. Her i tråden er det åbenlyst, at en bruger slet ikke aner, hvad ophavsret er, samt hvordan det håndteres. Denne dårlige form for rådgivning betyder, at vi andre bagefter skal rydde op i det lort, som der bliver lavet... Nogle gange er skaderne sket! Jeg har haft 2 sager den sidste mdr, hvor den ene måtte droppes, fordi "rådene" var så forkerte og elendige, at sagen pludselig var vendt til krænkerens fordel... |
Morten : fashion seller det var da ikke dig jeg mente var sur - det var da helt modsat, nemlig at det var tanken om simpelt tyveri og noget politiet tog sig af som jeg mente var ophidselse over snyddet -Fashion-Seller:Cookie - John Hannover:Bekræfter da gerne at politi ikke ser ophavsretstyveri som simpelt tyveri og slet ikke tager den slags sager ind som anmeldelse. Det er under civilret som politiet slet ikke bruger tid på, modsat kriminalret og færdselslov som de tager sig af.
Der findes mig bekendt, under kulturministeriet et ophavsretslicensnævn (eller fandtes?) det må kulturministeriet kunne sig noget om.
Det er ren civil sag - civil ret - resten vil jeg mene hører til ophidselse og misforståelse
Blot til info, så er jeg hverken ophidset eller sur, jeg er bare irriteret over, at nogle rådgiver andre uden at have indsigt i den rådgivning de giver. Her i tråden er det åbenlyst, at en bruger slet ikke aner, hvad ophavsret er, samt hvordan det håndteres. Denne dårlige form for rådgivning betyder, at vi andre bagefter skal rydde op i det lort, som der bliver lavet... Nogle gange er skaderne sket!
Jeg har haft 2 sager den sidste mdr, hvor den ene måtte droppes, fordi "rådene" var så forkerte og elendige, at sagen pludselig var vendt til krænkerens fordel...
Jeg er 100% enig med DIG - politiet tager IKKE sådan en sag - det er noget nogen tror, fordi de er så sure over at føle sig snydt, men det har ingen gang på jorden i ophvavsret
vi er helt enige FS
(det er samme ophidselse og ønske om politi omg man møder, når to bliver uenige om en Website kontrakt, og køber ikke synes sælger har leveret noget, så må politiet ind og hente betalingen - NIX det er civilsag)
vh John Hannover