Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anerkendt butikskæde har kopieret fra mig

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Bekræfter da gerne at politi ikke ser ophavsretstyveri som simpelt tyveri og slet ikke tager den slags sager ind som anmeldelse. Det er under civilret som politiet slet ikke bruger tid på, modsat kriminalret og færdselslov som de tager sig af.

Der findes mig bekendt, under kulturministeriet et ophavsretslicensnævn (eller fandtes?) det må kulturministeriet kunne sig noget om.

Det er ren civil sag - civil ret - resten vil jeg mene hører til ophidselse og misforståelse

Blot til info, så er jeg hverken ophidset eller sur, jeg er bare irriteret over, at nogle rådgiver andre uden at have indsigt i den rådgivning de giver. Her i tråden er det åbenlyst, at en bruger slet ikke aner, hvad ophavsret er, samt hvordan det håndteres. Denne dårlige form for rådgivning betyder, at vi andre bagefter skal rydde op i det lort, som der bliver lavet... Nogle gange er skaderne sket!

Jeg har haft 2 sager den sidste mdr, hvor den ene måtte droppes, fordi "rådene" var så forkerte og elendige, at sagen pludselig var vendt til krænkerens fordel...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Cookie - John Hannover:

Bekræfter da gerne at politi ikke ser ophavsretstyveri som simpelt tyveri og slet ikke tager den slags sager ind som anmeldelse. Det er under civilret som politiet slet ikke bruger tid på, modsat kriminalret og færdselslov som de tager sig af.

Der findes mig bekendt, under kulturministeriet et ophavsretslicensnævn (eller fandtes?) det må kulturministeriet kunne sig noget om.

Det er ren civil sag - civil ret - resten vil jeg mene hører til ophidselse og misforståelse

Blot til info, så er jeg hverken ophidset eller sur, jeg er bare irriteret over, at nogle rådgiver andre uden at have indsigt i den rådgivning de giver. Her i tråden er det åbenlyst, at en bruger slet ikke aner, hvad ophavsret er, samt hvordan det håndteres. Denne dårlige form for rådgivning betyder, at vi andre bagefter skal rydde op i det lort, som der bliver lavet... Nogle gange er skaderne sket!

Jeg har haft 2 sager den sidste mdr, hvor den ene måtte droppes, fordi "rådene" var så forkerte og elendige, at sagen pludselig var vendt til krænkerens fordel...

Morten : fashion seller det var da ikke dig jeg mente var sur - det var da helt modsat, nemlig at det var tanken om simpelt tyveri og noget politiet tog sig af som jeg mente var ophidselse over snyddet -

Jeg er 100% enig med DIG - politiet tager IKKE sådan en sag - det er noget nogen tror, fordi de er så sure over at føle sig snydt, men det har ingen gang på jorden i ophvavsret

vi er helt enige FS

(det er samme ophidselse og ønske om politi omg man møder, når to bliver uenige om en Website kontrakt, og køber ikke synes sælger har leveret noget, så må politiet ind og hente betalingen - NIX det er civilsag)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 01:51

Bare for en god ordens skyld, vil jeg gøre opmærksom på at man sådan set ikke behøver argumentere for, eller ringe til politiet for at bekræfte, at man ikke kan anmelde denne type ophavsretskrænkelser til politiet.

Det er så dejlig nemt, at det er skrevet direkte ind i ophavsretsloven:

§ 81. Overtrædelser, som omfattes af § 76, stk. 1, § 77, stk. 1, eller § 79, påtales af den forurettede.

Kun i meget alvorlige sager om ophavsret (milevidt fra det vi snakker om her) kan man involvere politiet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:14

Kim Fredtoft:

Bare for en god ordens skyld, vil jeg gøre opmærksom på at man sådan set ikke behøver argumentere for, eller ringe til politiet for at bekræfte, at man ikke kan anmelde denne type ophavsretskrænkelser til politiet.

Det er så dejlig nemt, at det er skrevet direkte ind i ophavsretsloven:

§ 81. Overtrædelser, som omfattes af § 76, stk. 1, § 77, stk. 1, eller § 79, påtales af den forurettede.

Kun i meget alvorlige sager om ophavsret (milevidt fra det vi snakker om her) kan man involvere politiet.

Jeg er helt enig med dig, men debattens niveau egner sig vist ikke til, at vi henviser til paragraffer :) 

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)