Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af online tøj virksomhed? Realistisk eller?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Jeg er en ung iværksætter, som ønsker at revolutionere det danske market. Min vision er at starte en online virksomhed som sælger forskelligt tøj, forskellen på min shop er at vi fokusere på priserne og kvaliteten af tøjet. Hvis du ikke er helt med på hvad jeg snakker om så check den her hjemmeside ud: http://www.stylepit.dk/ 

Jeg har allerede fundet et navn, et domænenavn og et slogan. So far, so good. Mit navn og domæne navn er SEO venligt. 

Nu kommer de mange spørgsmål: 

- Kan det lade sig gøre selv om jeg er 15 år gammel? 

- Skal jeg registrere mig nogle steder eller betale skat

- Hvordan finder jeg en "provider" en der kan sælge mig tøjet. 

- Hvor meget skal jeg investere?

- Når jeg skal lave en betalingsform hvad gør jeg så? Altså går så folk kan betale automatisk. Og skal jeg bare gå ned i banken og oprette en ny bank konto der hedder "firma navn" og så bruge den? 

- Hvor kan jeg få lavet mig en hjemmeside der passer til en beskrivelse. 

- Billeder og beskrivelser af tøjet er det noget jeg selv skal skrive/lave eller kan jeg bare "nasse" for andre sider/steder. 

- Hvad gør jeg med fragt. lad os nu sige jeg bestiller fra kina og så får det hjem til mig selv, skal jeg så selv pakke mine vare og gå på posthuset for at sende dem afsted, eller er der en smartere løsning? 

Håber i vil tage jer tid til at svare. 

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke om du kan revolutionere noget på det marked, der er jo allerede masser af billige store butikker, men en ide' er da altid værd at afprøve hvis du selv tror på den, det er det vigtigste, og du gider at arbejde hårdt i mange år, for at få din drøm realiseret, ellers drop det.

Men du kan sagtens starte et firma op i dine forældres navn til du selv bliver gammel nok til at blive registreret, ellers kan du jo køre momsfrit til du når en omsætning på 50.000 kr. pr. år.

For at finde nogen til at afsætte dit tøj, kan du tage ud med vareprøver og evt. lave et flot katalog de kan se dine modeller og stil fra, og vigtigst af alt også mærke på tøjet om det holder kvaliteten i forhold til prisen.

Du kan ikke bare tage andres billider uden af få lov, så der kommer du til at tage nogle billeder selv hvis din leverandør ikke kan levere billeder, til tøj skal du bruge modeller og en god fotograf, for at det ser så professionelt ud som muligt fra start, så du ikke bare ender som mange andre shops, med en halvgod side med halvgode billeder. Hvis du vel revolutionere og køre det stort op, skal du sørge for at alt ser professionelt ud fra start, ellers trækker du dit koncept ned, og du vil få meget svære ved at rette op på dit brand bagefter.

Shoppen kan vi sagtens hjælpe dig med til meget billige penge, da jeg har et web bureau i Indonesien hvor jeg bor. vi har masser af tøjforretninger også store kæder som kunder, hvor jeg godt kan snakke med dem om dit tøj når du når så langt. Jeg har forbindelse til et par tøjfabrikker hernede hvor du kan få lavet dit tøj ud fra tegninger og mål m.m. hvis du skulle have brug for det, og de er billige :)

SEO mæssigt, så brug aldrig andres beskrivelser af dine produkter, da du så får duplicate content som google vil trække dig ned på, lav dine egne unikke tekster og beskrivelser til dit tøj. eller få en seo tekst forfatter til det.

Der er flere måder du kan fragte på, i starten ville jeg nok pakke og sende det selv, men skulle du gå den og få mange kunder, er der firmaer der lever af at have dine varer på laver, og pakke og sende dem for dig, så du kan koncentrere dig om at sælge og skaffe flere kunder.

Så længe du er under de 50.000 kr. om året i omsætning kan du vist godt bruge din private konto, men det nemmeste ville være at oprette en firmakonto til det, så du har styr på hvad der er fra firmaet og hvad der er privat.

Med betaling på din hjemmeside, kan det gøres med paypal, eller med quickpay+clearhaus, eller den dyre løsning quickpay og teller/nets men så kan du også få alle kort.

Du skal regne med at have en god pose penge til at starte for, dvs. du gør det nok ikke for under 50-100.000 kr. hvis du vil starte stort op fra start.
Du kan dog også starte mindre op, og så bygge op, og når du har penge nok i kassen til at starte stort, så evt. skifte navn og begynd forfra, på den måske får du også lært branchen at kende og hvad du skal passe på næste gang, og ved hvor du kan gøre det anderledes, så du måske kan være billigere end de andre, der også vil være billigst. men for at sælge billigt, skal du købe stort ind, dvs. at det koster en masse penge. jeg kan f.eks. købe små partier tøj i DK engros for ca. 10 kr. pr. del, det fortæller lidt om hvor billigt tøj er engros, da alle får det hjem fra Kina og Indien, som laver det for næsten ingen penge.

Jeg håber du kan bruge det til noget :)
Hvis du har spørgsmål i henhold til webshoppen, er du meget velkommen til at kontakte mig på kim@cyberdata.dk

Tilmeldt 11. Apr 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det gode svar. Okay jeg tænker at ændre det til at måske kun sælge t-shirts eller caps. 

Altså nu ved jeg ikke om jeg spørger dømt, men er det noget med at man kan få forsikret at der er gode arbejdsforhold for de fabrikker man køber fra? Da jeg også synes det er vigtigt at dem der laver produkter også har gode omstændigheder. 

Derudover vil jeg gerne høre mig fra jeres bueau, hvilke priser der er, og hvor store mængder jeg skal købe. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i alverden vil du revolutionerer noget ved at lave en kopi af noget der allerede eksisterer? 

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 11. Apr 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, revolution var måske lige lovligt nok. Jeg vil gerne prøve noget nyt, men hvordan ved jeg ikke endnu. Jeg brainstormer stadig idéer til hvad jeg kunne gøre. 

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg var på fabrikken for ca. 4 uger siden, så det fint nok ud, vi var der måske 2 timer med en kunde fra java som skulle bestille.

I den tid så jeg ingen børn arbejde, og de havde lang frokost pause på ca. 1 time hvor de spiste og sov lidt i skyggen. De har hvert deres bord med deres maskine og sidder og syer hele dagen, så tror det er et meget godt sted.

På java er alting normalt meget billigere end på Bali hvor jeg bor, men min kunde som har butik i jakarta på java, syntes at priserne var meget billige.

De laver dog ikke caps, men stort set alt andet, baby/børne tøj, dame/herre tøj, fint og almindeligt tøj, meget bliver sendt til deres kunder i Australien, og andre steder.

De laver efter tegninger, men de har også en tegne stue hvor de designer deres egne modeller.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

vil personligt mene at det er en dårlig ide at begive sig ud på dette marked, det er fyldt med konkurrence fra rigtig store brands såsom: https://www.hunkemoller.dk/dk_da/, H&M og mange mange flere! Du skal finde en niche, hvis du skal klare dig som ung iværksætter og derfor er tøjbranchen ikke det optimale valg. :)
 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

sofienielsenn94:
Du skal finde en niche, hvis du skal klare dig som ung iværksætter og derfor er tøjbranchen ikke det optimale valg. :)

For der findes ikke nicher indenfor tøjbranchen?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)